URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 21 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Domnul profesor universitar, senator și medic Florin Bodog și-a depus candidatura pentru postul de decan al Facultății de Medicină și, după ce fostul decan Adrian Maghiar s-a retras din competiție, a ajuns la mult râvnita demnitate. Adevărul este că pe lângă postul de senator, de profesor universitar, de medic la spital și probabil ceva mahăr la asociația de locatari, decanatul îi mai lipsea lui Bodog.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.

Săpați, dar reparați! Orădenii reclamă constructorii care uită să readucă spațiile verzi și carosabilul la starea inițială

Săpați, dar reparați! Orădenii reclamă constructorii care uită să readucă spațiile verzi și carosabilul la starea inițială DE MÂNTUIALĂ. Oricine intră în Podgoria vede de la distanță că sub șosea s-a lucrat de curând. Tot la 50-100 de metri urmele unor săpături prost acoperite traversează strada indicând locul unui racord la o rețea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Șantieriștii sapă, lucrează și pleacă. În urma lor rămân grădini distruse, mizerii și șanțuri acoperite de mântuială. Deseori, riveranii ajung chiar să regrete investițiile făcute în zonă...

„Decât să lucreze în bătaie de joc și să lase locul distrus, mai bine să nu facă nimic”, spune un locuitor din zona străzii Episcop Ioan Suciu. Constructorii au înlocuit aici rețelele de termoficare, dar la plecare au uitat să aducă spațiul verde la starea inițială...

„Să planteze înapoi”

În Oradea, șantierele lasă urme. „Constructorii au spart toată zona, încât nu mai știai pe unde să ocolești, și au intrat cu lucrările în iarnă, de ne-au ținut în frig zile în șir. Am înțeles, s-au grăbit, au lucrat cum au putut. Acum însă nu mai este nicio grabă, au tot timpul să aducă grădinile pe care le-au distrus la forma inițială”, acuză unul din locuitorii străzii Episcop Ioan Suciu.

Spațiile verzi din zonă sunt parțial distruse. „Aici era o oază de verdeață. Constructorii să facă bine să planteze înapoi gazonul, gardul verde și tufele de trandafiri. Pentru că au defrișat zona, acum, de câte ori plouă, apa spală pământul gol și toate străzile din jur se umplu de noroaie”, spune riveranul.

„În urma lucrărilor...”

În luna aprilie, orădenii au reclamat pe Oradea City Report aproape tot a doua zi intervenții finalizate de mântuială. „În urma lucrărilor, Distrigaz Vest nu a remediat suprafața carosabilului și au rămas gropi și denivelări care prezintă un real pericol pentru circulație”, scrie unul dintre locuitorii cartierului Podgoria, care spune că, dată fiind diferența de nivel din carosabil, la trecerea camioanelor spre șantierul drumului de Fughiu, pereții caselor încep să vibreze și riscă să crape.

La fel, un locuitor din Nufărul reclamă că muncitorii au lăsat un șanț neacoperit chiar lângă una din intrările în noul parc din strada Morii, un riveran din zona străzii Ciocârliei se plânge că în urma intervenției la carosabil stratul de verdeață de lângă șosea a fost distrus și noroiul prelins de pe el înfundă gurile de canal, iar un alt orădean, din Ioșia, cere înlăturarea unui tub de beton care afectează circulația pe noua pistă pentru biciclete din strada Barcăului.

În plus, orădeni din toate zonele orașului, începând din strada Mihai Viteazul și până pe Satelitului sau Borsecului, reclamă că drumarii municipalității au frezat carosabilul în pregătirea asfaltării și au lăsat molozul în drum. Să-l care cine vrea...

Cu termen de grație

Contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Florin Birta (foto) spune că municipalitatea stă cu ochii pe constructori, chiar dacă nu se prea vede. „În ultimele 6 luni, Primăria a eliberat circa 500 de avize pentru desfacerea pavajului și a aplicat 12 amenzi pentru nerespectarea acestora prin neaducerea amplasamentului la starea inițială”, spune Birta.

Potrivit viceprimarului, au fost sancționați, de angajații Direcției Tehnice ori de agenții Poliției Locale, majoritatea furnizorilor de utilități, de la Compania de Apă Oradea și Distrigaz la Electrica și Termoficare, ca urmare a sesizărilor făcute de orădeni. „În primă fază firmele au primit un termen de conformare și abia apoi au fost amendate”, spune viceprimarul.

Birta a dat ca exemplu Distrigaz, care a fost somată să refacă porțiunea spartă pentru rețelele din cartierul Podgoria. „După montarea racordurilor, firma probabil nu a compactat bine pietrișul și drumul s-a lăsat. Va reface lucrarea sau o vom amenda”, spune Birta.

Constructorul plătește!

Amendați de Primărie, furnizorii de utilități spun că vina aparține exclusiv constructorilor pe care i-au angajat. „Am somat deja constructorul să refacă atât carosabilul, cât și spațiile verzi. Lucrările vor avea loc în mai”, declară directorul comercial al Termoficare, Dan Crețu (foto) despre lucrările de mântuială din zona străzii Episcop Ioan Suciu. „Pe noi nu ne interesează că reparațiile le face Elsaco, antreprenorul general, sau firmele Igna Construct sau Construcții Copăcel, cu care acesta a colaborat. Important este să repare”, spune Crețu.

Reprezentanții furnizorilor de utilități se scuză cu faptul că, la fel ca orădenii, sunt doar beneficiari ai lucrărilor. „Conform contractului, toate amenzile primite pentru depășirea termenelor de predare ori neaducerea amplasamentelor la starea inițială le vom imputa constructorilor”, zice și inginerul șef al CAO, Cristian Popa.

Poate așa vor fi și constructorii mai atenți, iar atunci când vor ieși de pe o stradă sau o zonă verde își vor lua șantierul cu ei...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Primăria înregistrează reclamațiile ...
... dar nu face absolut nimic, sau răspunde că va cerceta situațiile, după care nu ai nicio rezolvare !?! Doar vezi cum orașul devine tot mai murdar, întors pe dos și chiar haotic !?!
Postat 06 Mai 2020, 08:14 de CrisDumi
Astia...
astia de la termoficare se cred stapanii orasului! Educati de un system comunistoid preluat de la ceasca si perpetuat de toate administratiile municipale pe interes( ca sunt firmele unde se angajeaza tot felul de pupile la nevoie si se fac tot felul de "ajutoare") sunt cu capul stricat. Ma uitam azi dupa o masina Citroen si stampila termoficare ce freca asfaltul prin Ep. Bihor unde nu sunt retele termice doar interese personale. Ma intreb cum o fi ajuns masini de la alde la termoficarea pnl? Tradare in pnl sau colaborationism cu alde?
Postat 05 Mai 2020, 19:18 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON