URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
21 Septembrie 2023, 15:40

„Record” amar: România a trecut de borna primilor 1.000 km de autostradă. Se circulă pe „ciotul” dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău (VIDEO)

„Record” amar: România a trecut de borna primilor 1.000 km de autostradă. Se circulă pe „ciotul” dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău (VIDEO) captură video / Facebook, Cristian Pistol
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După doi ani de la reluarea lucrărilor începute de americanii de la Bechtel în urmă cu două decenii, tronsonul dintre Nușfalău (jud. Sălaj) și Suplacu de Barcău (jud. Bihor) al Autostrăzii Transilvania a fost deschis circulației.

Cei 13,55 km ai șoselei duc lungimea totală a autostrăzilor din România la 1.008 km, dar funcționalitatea lotului recent dat în folosință este practic nulă, de vreme ce, în continuare, nu leagă cele două orașe importante din regiune, Clujul și Oradea.

Lot izolat

„Atingem astăzi borna de 1000 km de drum de mare viteză în România. După deschiderea circulației pe secțiunea Nușfalău - Suplacu de Barcău (13,55 km) a Autostrăzii Transilvania, lungimea drumurilor de mare viteză (autostradă și drum expres) a ajuns la 1004 km”, a scris pe contul său de Facebook directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Potrivit unei analize făcute de Hotnews.ro, însă, România a ajuns nu la 1.004, ci la 1.008 km de autostrăzi și drumuri expres.

Trebuie precizat că bucățica de autostradă dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău nu leagă localități importante, descărcarea circulației făcându-se pe drumuri de importanță secundară.

Odată cu explicația dată pe rețeaua de socializare, oficialul a postat și un videoclip de 10 minute ce arată autoturisme și camioane circulând pe acest „ciot” de autostradă.

Lucrările pe acest sector au fost executate de o firmă din Turcia, Nurol Insaat ve Ticaret SA, contra sumei de 384,14 milioane lei (fără TVA), în baza unui contract semnat în septembrie 2020, șantierul fiind deschis în august 2021 și având ca termen de finalizare luna septembrie a acestui an.

În Bihor, doar contestații

În ce privește loturile A3 ce traversează Bihorul, unul singur, de 5,35 km, între Borș 2 și Biharia, a fost finalizat, fiind dat în folosință în septembrie 2020 după lucrările executate de asocierea firmelor Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (toate din grupul Selina), East Water Drillings (București) și Vahostav SK (Slovacia) pentru suma de 134 milioane lei.

Pentru sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,35 km), cea mai recentă licitație, a patra după plecarea Bechtel, a fost câștigată la începutul lunii de firma Erbașu Construcții (București), contra sumei de 884,12 milioane lei (fără TVA), însă CNAIR nu a putut semna contractul din cauza contestațiilor formulate de alți doi competitori, Nurol și Precon Transilvania (controlată de Beniamin Rus, patronul grupului Selina).

În ce privește lotul Chiribiș – Biharia (28,55 km), cea mai recentă licitație organizată de CNAIR a fost câștigată, în luna iunie, de asocierea aceleiași Precon Transilvania cu Citadina 98 (Galați), pentru suma de 785,21 milioane lei (fără TVA), însă aici a depus contestație un alt competitor, și anume Strabag. Contestația acestuia a fost respinsă de CNSC, dar firma a deschis și o acțiune în justiție, la Curtea de Apel București.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Bine că nu au mai venit ecologiștii,
... Că ei lipseau. Să ne spună că dispare nu știu ce specie de pe Pământ din cauza la câte autostrăzi se construiesc în România.
Postat 22 Septembrie 2023, 06:55 de Vio_427
Daca nu schimba legea
Datorita contestatiilor vom mai trece inca 10-15 ani ca sa se mai construiasca 1000 de km.
Postat 21 Septembrie 2023, 18:46 de Timi
sau
acum nu merge zicala vesnic pomenita la oradie si la cejeu? “bine ca se face, macar astia fac ceva, ceilalti n-or facut nimic” :)))))
Postat 21 Septembrie 2023, 16:58 de denis
mama ei de dubla masura
daca era ministru la transporturi un individ de la un alt partid politic (nu spunem care) cred ca titlul ar fi sunat intr-un alt fel. nu mai spunem de premier :)))))
Postat 21 Septembrie 2023, 16:56 de denis
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON