URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 13 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Septembrie 2023, 19:21

Pot începe lucrările la tronsonul al doilea al centurii Beiuș. Un nou sens giratoriu pe traseu

Pot începe lucrările la tronsonul al doilea al centurii Beiuș. Un nou sens giratoriu pe traseu Imagine aeriană cu șantierul primului tronson al centurii Beiuș (sursa foto: CJ Bihor / arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările la tronsonul suplimentar al centurii Beiuș, cel înspre localitatea Delani, care va face legătura cu DJ764 Beiuș – Roșia – Aleșd, vor putea începe în curând, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Față de forma inițială a investiției, a fost introdus un nou sens giratoriu, pentru a se face legătura cu viitorul parc industrial de lângă Beiuș. 

Modificarea a fost aprobată miercuri de aleșii județului, într-o ședință desfășurată online. „Concret, față de soluția tehnică inițială prevăzută în studiul de fezabilitate, va fi amenajat un sens giratoriu suplimentar, la intersecția cu Parcul Industrial Beiuș, pentru a asigura accesul facil în zonă”, se arată într-un comunicat trimis joi de reprezentanții Consiliului Județean Bihor. 

Tronsonul II al centurii Beiuș va avea o lungime de doi kilometri, înspre localitatea Delani, și va face legătura între Centura Beiuș – Etapa I și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd, asigurând totodată accesul spre viitorul parc industrial.

Investiția se ridică la 15,6 milioane de lei fără TVA. 

„Suntem în situația în care putem emite ordinul de începere a lucrărilor și, de săptămâna viitoare, constructorul va intra pe aceste lucrări. În cursul anului viitor, pentru că nu avem poduri sau pasaje pe acest tronson care leagă DN76 de drumul județean Beiuș – Remetea- Roșia, cei doi kilometri vor fi realizați în același timp cu Centura Beiuș – Etapa 1”, a precizat Ilie Bolojan.

Lucrările la Centura Beiuș – Etapa I au început în luna februarie a acestui an. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea carosabilului fiind de 7 metri. Valoarea acelui contract este de 269 de milioane de lei fără TVA.

Șoseaua ocolitoare va avea în total, pe cele două tronsoane, 9,33 kilometri. 

Prima parte a centurii este executaată de asocierea formată din Drum Asfalt (lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, iar cea de-a doua porțiune, de doi kilometri, urmează să fie construită de Drum Asfalt (lider) și Ile Viorel Construct.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, printr-un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Harta indică clar că ...
... traseul centurii ar fi costat o treime din ceea ce e bugetat acum cu totul, dacă s-ar fi coborât cu drumul direct de la pădurea Delani către sensul giratoriu de la Grădinari. Nu pe lângă Finiș - Tărcaia. Ar fi fost mult mai mică distanța de parcursși nu erau necesare nici traversările supraterane ale căii ferate și nici podurile peste Crișul Negru. Cu alte cuvinte, aici e vorba de triplarea costurilor de realizare, care va asigura și triplarea parandărătului liberal convenit cu constructorul.
Postat 08 Septembrie 2023, 11:50 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6134 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON