URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne place sau nu, până la Revoluție Bihorul nu era considerat un județ foarte industrializat și nici nu avea un specific anume. La Craiova se făceau locomotive, la Arad tramvaie, la Pitești automobile, la Cluj și Timișoara carte. Noi, cu câteva excepții, eram croitorii și pantofarii Europei.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, când o parte a „comunității” LGBTQ+ din Oradea și-a făcut propriul festival Pride pentru al doilea an la rând, am luat parte la două dintre evenimentele întinse de luni până duminică. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Prin deja celebra Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, prin care s-a introdus măsura „retragerii” permisului în cazul în care se refuză testarea cu privire la consumul de droguri, au fost operate și alte modificări importante și extrem de discutabile cu privire la legislația contravențiilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
07 Septembrie 2023, 19:21

Pot începe lucrările la tronsonul al doilea al centurii Beiuș. Un nou sens giratoriu pe traseu

Pot începe lucrările la tronsonul al doilea al centurii Beiuș. Un nou sens giratoriu pe traseu Imagine aeriană cu șantierul primului tronson al centurii Beiuș (sursa foto: CJ Bihor / arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările la tronsonul suplimentar al centurii Beiuș, cel înspre localitatea Delani, care va face legătura cu DJ764 Beiuș – Roșia – Aleșd, vor putea începe în curând, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Față de forma inițială a investiției, a fost introdus un nou sens giratoriu, pentru a se face legătura cu viitorul parc industrial de lângă Beiuș. 

Modificarea a fost aprobată miercuri de aleșii județului, într-o ședință desfășurată online. „Concret, față de soluția tehnică inițială prevăzută în studiul de fezabilitate, va fi amenajat un sens giratoriu suplimentar, la intersecția cu Parcul Industrial Beiuș, pentru a asigura accesul facil în zonă”, se arată într-un comunicat trimis joi de reprezentanții Consiliului Județean Bihor. 

Tronsonul II al centurii Beiuș va avea o lungime de doi kilometri, înspre localitatea Delani, și va face legătura între Centura Beiuș – Etapa I și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd, asigurând totodată accesul spre viitorul parc industrial.

Investiția se ridică la 15,6 milioane de lei fără TVA. 

„Suntem în situația în care putem emite ordinul de începere a lucrărilor și, de săptămâna viitoare, constructorul va intra pe aceste lucrări. În cursul anului viitor, pentru că nu avem poduri sau pasaje pe acest tronson care leagă DN76 de drumul județean Beiuș – Remetea- Roșia, cei doi kilometri vor fi realizați în același timp cu Centura Beiuș – Etapa 1”, a precizat Ilie Bolojan.

Lucrările la Centura Beiuș – Etapa I au început în luna februarie a acestui an. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea carosabilului fiind de 7 metri. Valoarea acelui contract este de 269 de milioane de lei fără TVA.

Șoseaua ocolitoare va avea în total, pe cele două tronsoane, 9,33 kilometri. 

Prima parte a centurii este executaată de asocierea formată din Drum Asfalt (lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, iar cea de-a doua porțiune, de doi kilometri, urmează să fie construită de Drum Asfalt (lider) și Ile Viorel Construct.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, printr-un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Harta indică clar că ...
... traseul centurii ar fi costat o treime din ceea ce e bugetat acum cu totul, dacă s-ar fi coborât cu drumul direct de la pădurea Delani către sensul giratoriu de la Grădinari. Nu pe lângă Finiș - Tărcaia. Ar fi fost mult mai mică distanța de parcursși nu erau necesare nici traversările supraterane ale căii ferate și nici podurile peste Crișul Negru. Cu alte cuvinte, aici e vorba de triplarea costurilor de realizare, care va asigura și triplarea parandărătului liberal convenit cu constructorul.
Postat 08 Septembrie 2023, 11:50 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5468 RON
  • 1 EUR = 4.9692 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON