La propunerea conducerii Aeroportului, aleşii bihorenilor au modificat marţi o Hotărâre de Consiliu Judeţean adoptată în urmă cu exact un an, HCJ 34/31.03.2014, privind aprobarea ajutorului financiar la înfiinţarea de noi rute sau frecvenţe aeriene de operare la Aeroportul din Oradea. Motivul, cum a explicat directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, este faptul că dacă iniţial, anul trecut, a fost aprobată o schemă de subvenţionare per pasager a tarifelor aeroportuare pentru companiile care deschid noi curse de pe aeroportul orădean, între timp Comisia Europeană a modificat normele în acest domeniu, astfel că este nevoie ca toate structurile care acordă subvenţii în transporturile aeriene să se conformeze, aprobând subvenţii nu în funcţie de numărul călătorilor, ci al curselor.
Detaliul tehnic l-a determinat pe preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, să-i transmită, prin fostul vicepreşedinte, Ioan Mang, un mesaj prefectului Claudiu Pop, provenit şi el din rândurile organizaţiei conduse de Mang, după ce demnitarul a organizat în urmă cu două săptămâni o conferinţă de presă în cadrul căruia a cerut CJ să accelereze licitaţia pentru desemnarea de noi operatori pe Aeroport, spunând că lucrările de modernizare a infrastructurii acestuia vor fi gata în octombrie, iar dacă atunci nu va exista un nou operator, pe lângă Tarom, investiţiile cu fonduri europene şi, parţial, guvernamentale, nu s-ar justifica.
"Îi rog pe demnitarii noştri să nu ne mai dea sfaturi din afară, ci să ne ajute şi ei când e cazul, când mai avem nevoie de câte un leu", a răspuns Cornel Popa în şedinţa de marţi a CJ. Deşi îi era limpede apropoul lui Popa, Mang nu a comentat în niciun fel faptul că acesta l-a transformat în mesager pentru prefect.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.