URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
02 Ianuarie 2024, 09:23

Oradea ieri, Oradea azi: Scurta istorie a parcărilor etajate din oraș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

2006. Cu schelet metalic

În anii 2000, numărul mașinilor din Oradea a crescut mult mai repede decât cel al locurilor de parcare. Cea mai simplă soluție a fost amenajarea unor zone de staționare pe terenurile virane, dar nu și în zona centrală, unde disponibilitățile erau limitate.

În 2006, Oradea avea 8.000 de locuri de parcare și peste 50.000 de mașini. Prin urmare, executivul local propunea, ca noutate în peisajul local, construirea unor parkinguri etajate în două puncte aglomerate: strada Independenței și strada Brașovului, peste drum de magazinul Crișul.

Modelul era preluat din Occident, fiind vorba de structuri din oțel supraterane cu mai multe niveluri, dotate cu lift pentru autoturisme. Liftul se putea deplasa pe verticală și orizontală și putea roti vehiculul, astfel încât să-l orienteze dinspre intrare către un loc liber, iar de acolo către ieșire.

Conform planurilor, amplasamentul din strada Independenței ar fi funcționat ca parcare la sol și ar fi presupus ridicarea unei structuri metalice de până la 30 de metri înălțime pentru gararea mașinilor. Construcțiile nu au mai fost realizate, fiind considerate nepotrivite pentru centrul istoric.

2023. Mii de locuri

Ani mai târziu, pe strada Independenței s-a optat pentru un parking subteran cu trei niveluri și 460 de locuri. Propunerea s-a făcut în 2008, șantierul a fost deschis abia în februarie 2015 și finalizat în iunie 2020. Deasupra parcării este în amenajare o piațetă, cu cafenea și o galerie de artă.

Tot în 2020 a fost finalizată și parcarea de pe strada Brașovului, cu cinci niveluri supraterane și 400 de locuri. De la primele două propuneri de parcări etajate, în oraș au apărut și altele. De fapt, prima parcare etajată a fost cea din spatele Palatului de Justiție, cu 457 de locuri, deschisă în 2014 și având și un corp de birouri. Doi ani mai târziu, peste drum de Piața Rogerius a fost construită o parcare cu două niveluri, din care unul subteran, și 412 locuri.

O altă a fost ridicată pe strada George Barițiu, în locul stadionului Voința, și ea cu o componentă de birouri. Cele 340 de locuri au fost date în funcțiune în septembrie 2021, iar doi ani mai târziu, pe strada Iosif Vulcan, a fost deschis un parking cu 121 de locuri, pe patru niveluri supraterane.

Săptămâna trecută, a fost inaugurată o parcare subterană cu 277 de locuri în Centrul Civic, în timp ce lângă Spitalul Județean a început în toamna lui 2023 construirea alteia, cu 516 locuri.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
'@KP
Intreb din nou, nu ne spui ce au facut cei trei indivizi cat timp au fost la butoane, filip, mang, pasztor? Si sa nu uitam totusi de kiss caruia ii datoram distrugerea aeroportului pe care a vrut sa-l mute la el acasa in Paleu. Si care a scapat de puscaria de 8 ani prin prescriptia rezolvata de infractorul dragnea. CE AU FACUT, nu ce au vrut sa faca! Inca un delir marca KP.
Postat 03 Ianuarie 2024, 17:40 de Biggie
KP aka mama Omida
Multe propuneri a avut Filip, dar și Pasztor aka Mang, dat nu au realizat nimic, pt ca au și aia un cap scurt ca al tău, arunci în cârcă fondurile europene ca nu erau atunci, ...
Postat 02 Ianuarie 2024, 18:43 de Sandu2100
Iată în sfârșit un scurt istoric mai realist decât există obiceiul "casei".
Întradevăr că propunerile privind realizarea unor parcări subterane sau supraterane de tip colectiv în Oradea, datează din perioada 2006-2008, nefiind puse încă în aplicare aceste proiecte urmare faptului că banii europeni pe proiecte mari au început să vină abia din perioada 2009-2010. Bugetul local nu permitea, înainte de asta ademenea intervenții la nivel urban. Apoi s-a cățărat PNL pe vechile propuneri și strategii urbane, le-au pus după principiul "carul însintea boilor", fără a ține cont nici de ce vor orădenii, nici de legalitate și nici de oportunitatea în prioritizarea proiectelor. După 2008 a început haosul și prăduiala, urmare faptului că noua administrație publică locală a moștenit tot efortul celor dinainte și s-au lăudat că sunt ideiile lor. Doar că, abia după un deceniu s-au prins cu ce se mănâncă fondurile atrase care le-au căzut în cap fără să miște mare lucru în aceste demersuri. Partea cu parcările s-a văzut cât de bine au moșmondit-o liberalii, pentru că prima dată s-au apucat să le desființeze pe cele existente și abia apoi, cu mare întârziere, s-au apucat de construit altele noi. Eu nu știu vreun proiect actual care să nu fi fost conceput, de fapt, înainte de 2008. Tot ce s-a făcut în ultimul deceniu este rodul gândirii celor care îi văd pe actualii edili ai județului și municipiului, ca pe niște amatori norocoși că România e în UE, sau ca pe niște curiozități cu educația cultural-urbană făcută la fără frecvență.
Postat 02 Ianuarie 2024, 12:07 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON