URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Ianuarie 2016, 07:34

Drum la Parchet: Repararea DN 76 Oradea-Beiuş a ajuns subiect de anchetă a procurorilor

Drum la Parchet: Repararea DN 76 Oradea-Beiuş a ajuns subiect de anchetă a procurorilor DRUM PERICULOS. Anul trecut, pe 14 decembrie, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri Cluj, Eugen Cecan (dreapta), participa alături de prefectul Claudiu Pop (stânga) la "inaugurarea" recent reparatului DN 76 Oradea-Beiuş cu o zi în avans faţă de termenul limită. Acum riscă închisoarea până la 3 ani, cu un an mai mult decât perioada de garanţie a lucrărilor neautorizate şi neverificate
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Abia reparat între Oradea şi Beiuş, DN 76 continuă să fie o problemă pentru autorităţi. De data asta nu din cauza presiunii puse de şoferi, ci a unor posibile consecinţe penale.

BIHOREANUL a aflat că şeful Inspectoratului de Stat în Construcţii, Nelu Stelea, a făcut un denunţ care îi vizează pe şefii CNADNR, care, atunci când au decis să dea cu piciorul la 37 milioane euro din fondurile UE destinate reabilitării acestui tronson, preferând să cheltuie alte peste 10 milioane euro din bugetul Companiei pentru repararea prin reciclare a asfaltului aşternut în 1961, nu au cerut autorizarea lucrărilor. Aparent o chichiţă birocratică, dar cu efecte serioase, căci, făcute în grabă, nicio instituţie a statului nu le-a verificat calitatea şi, implicit, durabilitatea...

De la ritm de melc...

Pe baza informaţiilor primite de la CNADNR, Prefectura anunţa în septembrie 2015 numele firmelor de construcţii de la care se aştepta o minune: repararea, până la finele anului, a tronsonului dintre Oradea-Beiuş al DN 76, intrat în reabilitare încă din 2011.

În acel an, cei 191 km ai şoselei până la Deva fuseseră împărţiţi în 6 tronsoane şi tot atâtea firme desemnate s-o refacă din temelii. În Bihor, sarcina reabilitării a revenit Construct Mod între Vârfuri-Ştei, spaniolilor de la AZVI pentru Ştei-Beiuş şi CCCF Timişoara între Beiuş-Oradea. Dar, deşi în 2013 orădeanul Marcel Boloş, secretar de stat la Transporturi, reuşea să mute pe fonduri UE de 98,20 milioane euro finanţarea, constructorii au lucrat în ritm de melc. Cele mai mari întârzieri le-a avut CCCF, ajungând în primăvara lui 2014 la un stadiu de execuţie pe Oradea-Beiuş de numai 5,54%.

Deşi promisă în anul electoral 2014 de ministrul Ioan Rus şi de vicepremierul Liviu Dragnea, a mai trecut încă un an până când şeful CNADNR, Narcis Neaga, anunţa rezilierea contractului cu CCCF şi schimbarea soluţiei tehnice, astfel încât acest tronson, cel mai distrus, să fie recirculabil până la finele lui 2015.

... la viteză maximă

Vara trecută, CNADNR a împărţit tronsonul în trei loturi sub 16 km fiecare şi a organizat o licitaţie pentru găsirea unor firme care să realizeze nu reabilitarea, ci repararea prin aşa-numita reciclare in situ a asfaltului existent. Metoda e utilizată frecvent în Occident, constând în "raşchetarea" stratului de uzură, măcinarea asfaltului vechi şi amestecarea cu ingrediente noi, pe loc, iar în final reaşternerea pe şosea. Licitaţia a fost finalizată în septembrie, câştigătorii fiind o asociere condusă de Viarom pentru lotul Pocola-Duşeşti, una de Eldi Clau pentru Duşeşti-Hidişelu de Sus şi o alta de Trameco pentru Hidişel-Oradea.

Misiunea celor trei firme, de a repara cei 50,73 km în 90 zile, aşa încât să se circule în siguranţă, a fost îndeplinită miraculos, cu o zi înaintea termenului final. Pe 14 decembrie, flancat de şeful DRDP Cluj, Eugen Cecan, prefectul Claudiu Pop declara: "Lucrările la calea de rulare au fost încheiate înainte de Crăciun, aşa cum mi-am asumat". Şi, ce-i drept, cu asfalt înnoit, şoseaua părea mai mult decât în regulă, şoferii putând rula pe ea cu peste 100 km/h.

Pagubă dublă

Atâta doar că graba a avut un preţ enorm. În septembrie, BIHOREANUL dezvăluia că CNADNR a renunţat nu doar la serviciile CCCF pe tronsonul Oradea-Beiuş, ci şi la finanţarea UE de 37 milioane euro aferentă acestuia, schimbând obiectivul reabilitării şi modernizării în cel de "întreţinere şi reparaţii curente", la un cost de 9,1 milioane euro din bugetul propriu, plus alte 2 milioane euro pentru repararea podurilor şi podeţelor, programată pentru 2016. Practic, pierderea era dublă, totalizând 48 milioane euro, ceea ce făcea ca "întinerirea" şoselei să coste aproape 1 milion euro pe kilometru, cu o garanţie a lucrării de doar 2 ani.

Pe lângă aspectul financiar, inginerii consultaţi de BIHOREANUL au ridicat şi problema noii soluţii tehnice. Specialiştii au avertizat că scopul iniţial al lucrărilor era reabilitarea din temelii a şoselei, construită acum 55 ani pentru vehicule de 7,5 tone, pe o fundaţie de 24-82 cm. Or, reciclarea nu rezolva "subţirimea" acesteia, fiind potrivită doar pentru repararea drumurilor cu fundaţii de cel puţin 40-60 cm. În plus, eficienţa reciclării era periclitată şi de perioada în care era executată, chiar normativele CNADNR şi caietele de sarcini prevăzând că soluţia putea fi aplicată pe vreme uscată, numai în perioada martie-octombrie, la peste 10 grade Celsius.

La acea vreme, şeful DRPD Cluj, Eugen Cecan, explica însă că reciclarea se făcea cu adaos de materiale care "îngroşa" fundaţia cu 4-6 cm şi creştea portanţa drumului astfel încât să suporte vehicule grele, de 11,5 tone/osie. Cât despre cei doar 2 ani de garanţie, spunea că este arhi-suficientă, numind-o "garanţie extinsă".

Neautorizate, neverificate, negarantate

Iată, însă, că schimbarea soluţiei tehnice iniţiale se lasă cu un dosar penal. La doar câteva zile după "reinaugurarea" celor trei loturi ale tronsonului Oradea-Beiuş, pe 17 decembrie, şeful Inspectoratului de Stat în Construcţii, Nelu Stelea, a trimis Parchetului Oradea un denunţ în care, fără a nominaliza vinovatul, arăta că din cauza încadrării abuzive a reciclării în categoria simplelor reparaţii, CNADNR nu a cerut autorizarea lucrărilor şi, implicit, niciun specialist n-a atestat calitatea şi durabilitatea lor.

Concret, şeful ISC a reclamat săvârşirea infracţiunii prevăzute de art. 24 din Legea 50/1991 privind siguranţa în construcţii, pedepsită cu închisoare între 3 luni şi 3 ani, arătând că "au fost executate lucrări de construcţii în lipsa unei autorizaţii de construire". Pretextul? Tocmai faptul că reciclarea a fost botezată "reparaţii şi întreţineri curente", ceea ce nu impunea această procedură, deşi în realitate constructorii au fost puşi inclusiv să întărească baza drumului. Potrivit ISC, "conform STAS 4032-1/2001, definiţia ranforsării este de ansamblu de lucrări pentru mărirea capacităţii portante a complexelor rutiere existente", iar aceste lucrări trebuie făcute cu respectarea Normativului AND 532/1197, ignorat însă de CNADNR.

De asemenea, în denunţ se arată că proiectul iniţial, cel pentru reabilitare, a fost elaborat "în baza unei expertize tehnice şi a unei soluţii propuse de expertul tehnic atestat", iar schimbarea soluţiei tehnice pentru reciclare s-ar fi făcut fără nicio expertiză. Rezultatul? Lucrările nu au fost nici certificate din punct de vedere al calităţii.

Nu închid ochii

"Există pericolul real ca lucrările să nu reziste, iar un organ al statului să vrea să afle de ce. Noi n-am vrut să fim acuzaţi că am acceptat sau am închis ochii la încălcarea legii", explică şeful Inspectoratului Judeţean în Construcţii Bihor, Lucian Chindlea (foto).

Nu de alta, dar exemplul tronsonului de autostradă Cunţa-Orăştie, inaugurat în campania prezidenţială a fostului premier Victor Ponta în 2014 şi apoi surpat are deja consecinţele penale pentru toţi cei care au "închis ochii", de la şeful CNADNR, Narcis Neaga, dealtfel demis, până la angajaţi ai ISC din Braşov şi ai Secţiei Drumuri Naţionale Sibiu.

N-am schimbat nimic!

Riscând nu doar să fie schimbat din funcţie, ci şi cercetat, inculpat şi poate chiar condamnat pentru lucrările fără autorizare şi certificare de calitate, Eugen Cecan, cel care a propus renunţarea la reabilitarea pe fondurile europene şi reciclarea pe banii CNADNR, afirmă că nu ştia despre denunţ, dar că "se bucură", fiindcă "aşa se va face lumină".

Cecan susţine că în mod formal nici nu a schimbat soluţia tehnică, ci doar a dispus o măsură la care era chiar obligat. "Odată reziliat contractul de reabilitare cu CCCF, tronsonul a revenit în administrarea CNADNR, iar eu am făcut ce trebuia, propunând punerea în siguranţă a drumului. Oricum, capacitatea portantă s-a dus la 11,5 tone/osie, lucru măsurat în laboratorul nostru", susţine şeful DRDP Cluj, concluzionând că "practic, am tratat DN 76 ca pe oricare alt drum naţional, iar rezultatul este o lucrare foarte bună".

Cât de bună se va vedea la primăvară, când s-ar putea fie ca asfaltul să arate la fel de bine ca în ziua "reinaugurării", fie crăpat după îngheţ şi dezgheţ. Caz în care singura scăpare a celor responsabili ar fi să primească salvatorul NUP înainte de ivirea primilor ghiocei...


ÎNCĂ UNA
Poticniţi în poduri şi podeţe

Anul trecut, concomitent cu desemnarea constructorilor care să recicleze asfaltul între Oradea-Beiuş, CNADNR a pregătit încă o licitaţie, pentru găsirea unei firme care să realizeze drenarea, terasamentele, podurile, podeţele şi zidurile de sprijin ale DN 76 pe tronsonul Oradea-Beiuş, lucrări care, logic, nu puteau fi "reciclate", alocând în acest scop 8,93 milioane lei, tot din bugetul Companiei.

Numit "Lucrări punere în siguranţă DN 76 Beiuş-Oradea", anunţul de licitaţie are ca obiectiv "realizarea lucrărilor întrerupte şi nefinalizate în cadrul contractului de reabilitare", iar data limită pentru depunerea ofertelor a expirat pe 17 septembrie. De atunci, CNADNR nu a anunţat nici câştigătorul, după cum nu a informat nici Inspecţia în Construcţii dacă îi va solicita sau nu autorizaţie de construire.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
prost gramada
@pioneza: Cum am mai spus, ai demonstrat inca odata ca esti doar un postac al psd-ului care duce o campanie anti Bolojan si nimic mai mult. Cat de imbecil poti fi sa spui ca nu te afecteaza direct banii pierduti de stat? Oradea a primit 95 mil de euro si pune 5 mil de la bugetul local. Cred ca este o mare diferenta intre a pierde 37 mil euro si a mai pune inca 10 mil de la bugetul de stat, nu? Stim ca tu esti prea prost ca sa intelegi ceva pentru ca scrii doar dupa dictare si mananci doar *, deci nu ne mai mira nimic.
Postat 15 Ianuarie 2016, 12:06 de hateretards
@pionel
Mai, dar tu esti prost rau, da' rau, nu gluma! Auzi la el tampenie :"O sa vi se para ciudat, dar renuntarea la cele 34 de mil. de euro de la UE nu m-a afectat DIRECT!" Bai idiotimea Ta, hai sa-ti arat cum "renuntarea" asta te afecteaza atat direct cat si indirect. Te afecteaza direct, ca esti obligat sa "umbli" pe un drum care a fost foarte rau si care va redeveni in scurt timp, foarte rau, cu tot ce inseamna asta: masini distruse, bani aruncati pe reparatii, nervi, etc. De asemenea, te afecteza direct si faptul ca din acei 38 de milioane, o buna parte ar fi fost introdusi in economia judetului, deci o afectare cat se poate de directa. Si te mai afecteaza in mod direct, prin aceea ca odata incheiata asazisa reabilitare, 15-20 de ani te-ai ras pe bot de la eventuala reabilitare adevarata, pentru ca in acte acest mirific drum, va figura ca fiind reabilitat! Despre afectarea "indirecta" ai vorbit si tu. Mai ai si tupeul, nemasurat, sa-i acuzi pe altii de mojicie, tu care, nu este postare in care sa nu jignesti, pe cei care nu-ti impartasesc opiniile. Ai dat-o iar in gard cu Bolojan, cand nimeni nu a adus vorba despre el si cand subiectul articolului este fara nicio legatura cu primarul. Te-ai simtit "agresat"de faptul ca ti-am criticat mentorii? Iar remarca cu "facutul" spumelor, ti se potriveste doar tie si oricum incercarea de a drege faptul ca folosesti cuvinte a caror sens nu il intelegi, nu prea ti-a reusit! Hai pa, ca m-am distrat cu tine, vorba lu' Jiji!
Postat 14 Ianuarie 2016, 21:05 de User anonimizat
pupincu*istilor, indiferent cum isi zic
O sa vi se para ciudat, dar renuntarea la cele 34 de mil. de euro de la UE nu m-a afectat DIRECT! Si nici pe voi! Nu ni s-a majorat nici mc de apa potabila, nici ridicarea gunoiului, kwh, litrul de carburant, tva-ul si mai ales nici impozitul pe imobil. In schimb pt. cele 6(mil) de euro ratate de niste dobitoci in frunte cu nea ilie, platesc si platiti si voi! Mi nu putin! Din pacate nu vor fi ultimii bani pe care-i vom plati ca sa faca nea ilie si gasca lui p**a mare Stiu, voua va place sa platiti pt. ,,proiectele" lui nea ilie, de aia ziceam sa platiti si in locul celor care nu sunt de acord cu toate traznaile psihopatului. Si apropo de traznai si de proiectele ABSOLUT TOATE neterminate la timp, citeste articolul lui Mircea CHIRILA, . O fi si Chirila pesedist?! Strict la subiect. Drumul Oradea-Beius este o porcarie care nici macar nu-i terminata! Dupa intersectia de la Copaceni, drumul e varza, degeaba-si da cu caramida-n piept perfectul! Stie si el ca una e sa faci un drum cu fundatie din beton, rigole, lucrari de arta s.a.m.d., pe banii de la UE si altceva e sa mesteci kkt si apoi sa-l torni, sa-l platesti din buzunarul romanilor si sa mai zici si ca e bun! De aia-i zice perfectului omul guvernului, in fisa postului e trecuta si minciuna dar si coprofagia, dupa cum ii dicteaza sefii si interesul de moment. P.S. Te-a durut chestia cu mentor? De aia ti-am zis-o, sa vad cum faci spume! Culmea! E adevarul, tu si cei de teapa ta nu faceti decat sa distrugeti orice vi se pare ca aduce atingere celui ce va arunca un os de ros, nea ilie. Nu va trebuie argument, mojicia va e de ajuns! Sunteti asemeni perfectului, chiar coprofagi cand primiti ordin. Macar va alegeti cu un pahar de apa dupa atata * inghitit?
Postat 14 Ianuarie 2016, 17:25 de pinonel
si cica nu sunteti postaci ai psd-ului
@pioneza: Deci daca Bolojan a facut in Oradea proiecte de 100 mil de euro nu a fost bine ca ziceti ca s-au facut doar sa fie facute. Daca astia au pierdut 47 mil euro pentru un singur proiect nu e nici o problema, ca sunt de ai vostri :)) Incredibil cata fatarnicie poate exista in voi. Si va mai mirati ca toata uraste partidul vostru de *. @horia: Crede-ma, drumul ala nu e nici pe departe facut. O sa vezi la primavara ca va fi la fel ca inainte de asa zisa reabilitare si apoi vor fi reparatii in fiecare luna. Drumul trebuia facut de la zero cu fundatie serioasa, nu sa carpim acelasi lucru care se strica de zeci de ani.
Postat 14 Ianuarie 2016, 15:24 de hateretards
replica
Pentru cel care uraste retardatii...Iti reamintesc prietene ca lucrarile au fost contractate in 2011. Intradevar, datorita unor retardati, pe care probabil ii urasti si tu, nu s-a facut nimic pana in 2015. 4 ani de minciuni. Banuiesc ca aici se vor implica procurorii. Eu vorbeam de faptul ca cineva a facut ceva. Prost, rau dar drumul s-a facut. Dupa 4 ani de minciuni. Sau mai bine zis dupa 25 de ani de popisme, blagisme, si alte tampenii debitate de politrucii vremii. Cat despre pierderea banilor, oricum erau pierduti. Doar daca contractau cu chinezii sa faca drumul in 2 luni la gata.
Postat 14 Ianuarie 2016, 14:30 de horia_simion
@pinonel
Pe viitor, incearca sa folosesti cuvinte a caror sens il cunosti! Conform DEX, mentor= Conducător spiritual, povățuitor, îndrumător; preceptor, educator. Acum, eu stiu ca nebunii au tendinta de a-si "inflama" personalitatea, dar te asigur ca nici pe tine si nici pe ceilalti pe care i-ai enumerat, nu va consider ca fiindu-mi mentori, in nicio privinta. Nu ma amuz deloc, pentru ca folosesc acest drum foarte des si in concluzie n-am nici un motiv de bucurie, daca e distrus si imi rup masina pe el. Ca tu esti vesel, e problema ta, dar poate cu ajutor de specialitate (medical, adica) sa o poti rezolva. Cat despre procurori si alte organe ale statului, pai sa-si faca treaba, iar cei care au fraudat sa plateasca nenicule. In final, o singura precizare, lichea penala, e boul ala de retardat de fiu a lu' ma-ta! Hai pa.
Postat 14 Ianuarie 2016, 14:25 de User anonimizat
Auleuuuuuu
Taranul si retardatii sai sustinatori au mai gasit ceva de sesizat la parchet...Doamne mare e gradina ta...Sunt aceeasi care au mai avut o bucurie cu falimentul echipei F C Bihor...Acum precis ma cenzureaza modertatorul ca nu-l iubesc pe tzaran...!
Postat 14 Ianuarie 2016, 12:53 de grigore
he, he, he...
@antinustiuce Te amuzi copios! Ma bucur! Stai linistit, nici eu si nici altul dintre mentorii tai, @tds, @platona, etc, nu suntem tristi, ba dimpotriva. Asteptam pe d-l procuror Ciprian Florentn MAN sa-si intre in sfarsit in atributii si sa-l vedem plimbat cu belciuge la maine pe intaiul hot al Oradiei. Sper ca tu, impreuna cu @civtars, @marius si cu alte lichele penale sa-i fiti alaturi, cam i-au fost nascase, mitrea si altii alaturi lui bivolaru. Sunt cateva sesizari depuse pe la parchete impotriva fraudarii fondurilor europene prin lucrari executate in bataie de joc. Porcariile cu care te impaunezi tu si altii de teapa ta, se poti vedea la tot pasul, sunt regula, nu exceptia.
Postat 14 Ianuarie 2016, 12:44 de pinonel
Pai eu,
astept inca sa apara CTC-istii de serviciu, TDS, platona, pionel, sa ne spuna ce standarde in constructii s-au respectat la refacerea acestui drum, ce diriginti de santier au fost implicati si multe alte aspecte tehnice si nu numai. De asemenea, astept justificarea pentru fatul ca la refacerea acestui drum s-au pierdut aprox. 38 milioane euro, bani europeni. Astept si justificarea ca metoda de lucru folosita, este superioara celei in care refacerea drumului ar fi inclus si refacerea fundatiei. Rezultatele se vad cu ochiul liber, la mai putin de o luna de la "darea in folosinta" au aparut primele gropi, asta in conditiile in care iarna am avut 3 zile.
Postat 14 Ianuarie 2016, 11:52 de User anonimizat
grav
sa tinem cont ca fondurile europene pentru acest drum nu se incheiau la 31.12.2015 si am fi pierdut toti banii din cauza intarzierii firmei constructoare, ci s-au fazat pe toate celelalte sectoare din drum pe ciclul 2014-2020, ceea ce inseamna ca nu exista nici o scuza ca am fi pierdut bani, ci motivul era politic doar: "sa ne laudam ca am facut treaba".. (dar de mantuiala).
Postat 14 Ianuarie 2016, 11:38 de unu
serios?
@horia_simion: Adica astia au aruncat 50 de milioane de euro si tu te miri ca se fac dosare penale pentru o lucrare facuta cu curul?? Cu asemenea mentalitate nu ma mir ca fura politicienii cat incape. Vom vedea la primavara cat de frumos va arata drumul ;)
Postat 14 Ianuarie 2016, 09:59 de hateretards
amui-amu...
e, acea "tentativa" de drum European va trebui explicata!! E clar ca acolo sunt chestii nasoale...inclusiv ala nu se poate numi drum. Sa scrumi asfaltul si sa-l scuipi pe jos - Asa NU. E trist ca asta tre sa facem noi, dupa 6 ani de dispret total fata de banii contractati. E nevoie de ancheta si de raspunzatori pt. aceasta bataie de joc numita DN76!
Postat 14 Ianuarie 2016, 08:19 de TC
poporul dosarelor
Doamne, mare e gradina ta! In ce tara ne este dat sa traim. Nici nu mai inteleg cum mai au curajul oamenii sa mai faca vreo lucrare! Cum de mai indrazneste cineva sa ia vreo decizie.S-a ajuns ca daca nu se face e rau ca nu se face, coruptia si indolenta functionarilor. Daca se face, nu e bine ca se face pentru ca e coruptie si indolenta. Cum o fi mai bine? Propun ca din 2016 fiecare lucrare pe fonduri publice sa fie insotita si de un dosar penal. Preventiv. Expertii in delatiune sa formuleze din timp reclamatiile de rigoare pentru ca procurorii sa poata efectua trimiterile in judecata odata cu finalizarea lucrarilor. E mai romanesc. Trecand de gluma, e clar ca in tara asta orice mica greseala, eroare, neatentie la serviciu, nu se mai sanctioneaza disciplinar ci direct cu dosarul penal.Mai mult, orice decizie, buna sau rea, va avea mai devreme sau mai tarziu repercursiuni penale.
Postat 14 Ianuarie 2016, 08:05 de horia_simion
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON