URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 26 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În Bihor, sportul are viață grea, pentru că Ilie Bolojan se ferește de acest domeniu, pe motiv că e nu doar o sursă de cheltuieli, ci și una de matrapazlâcuri. Câtă vreme şef la CSM a fost actualul primar Florin Birta, se mai păstra un echilibru între sporturi. Odată cu venirea lui Şerban Sere, baschetul şi-a tras partea leului, iar celelalte discipline au fost trecute practic pe linie moartă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Când la o graniţă ai război, iar la o alta un vecin care găseşte justificări agresorului, când cetăţenii sunt speriaţi de perspectiva că ar putea avea de ales între a se hrăni şi a se încălzi, revoltaţi de incompetenţa şi nesimţirea politicienilor, când orice zvon cu potenţial conflictual le stârneşte spaime, a zgândări coarda naţionalistă şi a plăsmui conspiraţii ale unei etnii majoritare împotriva uneia minoritare, toate astea înseamnă a te juca cu focul. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Doar unul din trei candidaţi promovează din prima proba practică a examenului pentru permisul de conducere în Bihor. Care ar fi motivele?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infecţia cu HPV (Papilloma-virusurile umane) este cea mai comună boală virală cu transmitere sexuală, atingând proporţii epidemice (apar 500.000 de cazuri noi annual, existând circa 300.000 de decese) şi fiind recunoscută ca o importantă problemă de sănătate publică, fiind un factor decisiv în patogeneza cancerului de col uterin.
02 Mai 2022, 14:41

Cursă contracronometru: zborurile pe Aeroportul Oradea, suspendate pentru lucrările Terminalului Cargo (FOTO/VIDEO)

Toate cursele interne și externe de pe Aeroportul Internațional Oradea au fost suspendate luni, 2 mai, până duminică, 15 mai, inclusiv, din cauza unor lucrări cu caracter de premieră națională ce au drept scop conectarea de pistă a căii de rulare ce va duce spre Terminalul Cargo.

Pistă spartă

După ce vinerea trecută constructorii angajați de compania CTPark Cargo Terminal Oradea au finalizat organizarea de șantier și au început lucrările pentru construirea terminalului de mărfuri în perimetrul Parcului Industrial din strada Ogorului, luni au intrat în perimetrul Aeroportului, unde lucrează la fundația căii de rulare ce va lega pista de viitoarea platformă de garare a terminalului.

„Se lucrează la spargerea marginii estice a pistei și săparea fundației viitoarei căi de rulare, iar pentru că în zona de siguranță, de 75 metri dreapta și stânga de axul pistei este interzis să existe gropi sau movile de pământ, am fost obligați să închidem pista”, a declarat directorul Aeroportului, Răzvan Horga.

Prelungire balizaj și devierea ILS

Acesta a explicat BIHOREANULUI că lucrarea este una complexă, pentru că odată cu realizarea căii de rulare ce va lega pista de platforma Terminalului Cargo, aptă să proceseze concomitent patru aeronave de tip C (cum ar fi Boeing 737 și Airbus 320), aceasta trebuie racordată la instalația de balizaj luminos, fapt ce presupune – așadar – și o intervenție de carotare a pistei.

De asemenea, a spus directorul Aeroportului, în condițiile în care calea de rulare a cărei construire a început luni trece peste cablurile sistemului ILS de radionavigație pentru asistarea la aterizare a avioanelor, acestea vor trebui secționate controlat și repoziționate printr-un nou cămin de tragere.

„Cât timp se desfășoară lucrări în zona de securitate a pistei, iar aceasta este fără balizaj și Aeroportul fără ILS, pista a trebuit închisă. Se lucrează însă de dimineața până seara, iar la nevoie se va lucra și noaptea”, a conchis directorul Aeroportului, Răzvan Horga (foto dreapta).

Investiție de 32 milioane euro

Terminalul Cargo al Aeroportului din Oradea, primul proiect de acest fel în România ultimelor trei decenii, se realizează pe un teren cu o suprafaţă de 14,4 hectare primit de Consiliul Județean Bihor în 2013 de la Ministerul Apărării Naţionale anume în acest scop, în cazul nerealizării terminalului terenul, fost tancodrom, trebuind restituit anul viitor.

Conform proiectului, terminalul va ocupa o suprafaţă totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri şi infrastructură aeroportuară în suprafaţă de 22.100 mp, care include calea de rulare şi platforma de parcare a aeronavelor.

Investiția de 32 milioane euro este derulată de firma CTPark Cargo Terminal, parte a grupului CTPark, cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de spaţii industriale şi logistice din Europa după suprafaţa închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane mp în 10 ţări.

În România, acesta deţine peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 oraşe: Oradea, Arad, Braşov, Bucureşti, Caransebeş, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara, Turda, Ineu şi Salonta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Naivitate.
Orasul e legat, de restul lumii, de o cale ferata, in toate directiile, una neelectrificata. Infrastructura feroviara e un dezastru, desi au intrat o gramada de fonduri europene in 14 ani. Oradea isi permite o legatura aeroport-calea ferata, prin lucrari complexe, pasaje, doar daca vrea imagine. Investitia nu se justifica, nu stau aliniate avioanele cu marfa. Iar viitorul, cine il poate ghici in vremuri incerte. Niste investitii directe, imediate, in bunastarea cetateanului, nu se poate? Nu, cetateanul plateste imaginea.
Postat 03 Mai 2022, 08:53 de CalinWn
Foarte tare, o investitie necesara si importanta; mult succes! Pasi logistici
Urmatorul pas sa vedem operatori logistici, Dhl sau altii. Apoi, cum conectam aeroportul la cale ferata? Atat pe cargo cat si pasageri. Si la tramvai, ar fi necesar ptr un aeroport functional.
Postat 02 Mai 2022, 17:42 de unu
propunere
ar fi bine sa faca si o gaura in pardoseala noului terminal pt scurgerea apei, atunci cand ploua :)
Postat 02 Mai 2022, 16:14 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6288 RON
  • 1 EUR = 4.9417 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON