URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 14 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
18 Iulie 2017, 15:46

Contestaţiile au fost respinse. Se pregătesc lucrările la noul terminal al Aeroportului Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Asocierea UTI Grup şi Eldiclau SRL va construi cel de-al doilea terminal al Aeroportului Internaţional Oradea, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor urmând să fie semnat întrucât contestaţiile depuse de două asocieri concurente au fost respinse. Valoarea lucărilor se ridică la 21,7 milioane lei.

Investiţie necesară  

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins plângerile făcute de două asocieri de firme (Construcţii Bihor SA Oradea, ICCO Energ SRL Braşov şi Transproiect 2001 SA Bucureşti, respectiv Trameco SA Oradea, Vega 93 SRL Galaţi şi Consitrans SRL Bucureşti) privind rezultatul licitaţiei pentru noul terminal al Aeroportului, a informat, marţi, Consiliul Judeţean Bihor.

Astfel, autorităţile judeţene urmează să semneze contractul de achiziţie a lucrării de proiectare şi execuţie a terminalului II cu câştigătorul iniţial, asocierea UTI Grup SA Bucureşti – Eldiclau SRL. Suma la care s-a adjudecat lucrarea este de 21.796.261 lei, valoarea estimată fiind de 22.251.020 lei. Termenul de execuţie este 12 luni.

"Şi la această lucrare reuşim să ne încadrăm în termenii prestabiliţi. Astfel, în 2018 vom pune la dispoziţia călătorilor un al doilea terminal, modern şi la standarde europene. Construcţia este pe deplin justificată, având în vedere creşterea permanentă a numărului de zboruri de pe Aeroportul din Oradea", a transmis Pásztor Sandor, preşedintele Consiliului Judeţean.

Terminal şi parcare

Proiectul "Construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea" presupune ridicarea unei clădiri cu suprafaţă desfăşurată de 2.925 mp, cu o capacitate de prelucrare pasageri la ore de vârf, adică circa 600 de pasageri în acelaşi timp.

De asemenea, contractul presupune şi "reamenajarea" actualului terminal al Aeroportului, care, după punerea în funcţiune a celui de-al doilea terminal, va prelucra doar pasagerii de la plecări internaţionale.

Constructorul va trebui să amenajeze şi o parcare nouă în zona terminalului II, cu 128 de locuri pentru autoturisme, 3 locuri de parcare autocare, 6 locuri staţionare autobuze, 5 locuri parcare autoturisme persoane cu mobilitate redusă şi 14 locuri Taxi.

Totodată, potrivit proiectului, va reface şi parcarea existentă, ca aceasta să aibă 3 locuri de parcare pentru autocare şi 80 pentru personalul de deservire a Aeroportului.

Citeşte şi: Aglomeraţie garantată: Licitaţia pentru construcţia noului terminal al Aeroportului Oradea a fost contestată

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7494 RON
  • 1 EUR = 4.909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON