URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 17 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cele 100 proiecte aflate în derulare, primarul Bolojan vrea să mai implementeze încă 172, dacă tot a reuşit să rezolve accesarea banilor de la UE. Practic, în felul acesta, în 2020 Bihorul are pe rol 273 lucrări, pentru că vine şi Consiliul Judeţean cu o investiţie. Mă gândesc că au de gând să termine terminalul neterminat, care trebuia terminat cu doi ani în urmă.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
O mare parte din sudalmele pe care le încasează autorităţile ar fi evitabile dacă s-ar comunica sincer şi corect pe canalele oficiale. Dar, de cele mai multe ori, în România se preferă tăcerea. S-au făcut paşi mari înainte în domeniul comunicării în ultimii 30 de ani, dar încă suntem departe de lumea în care, atunci când apare o problemă, se organizează rapid o conferinţă de presă, preferabil în direct.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat anterior, legislația noastră prevede posibilitatea ca statul să acorde facilități persoanelor care nu pot să își permită cheltuielile pricinuite de desfășurarea unui proces civil. Din păcate, legislația în materie nu a mai fost corelată cu noile realități economice din România, nici măcar cu repetatele creșteri din ultimii ani ale cuantumului salariului minim pe economie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
29 Iunie 2017, 15:25

Aglomeraţie garantată: Licitaţia pentru construcţia noului terminal al Aeroportului Oradea a fost contestată

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasagerii curselor aeriene de Oradea vor trebui să se obişnuiască, o vreme, cu aglomeraţia. Construcţia celui de-al doilea terminal al Aeroportului Internaţional Oradea a fost câştigată, în urma unei proceduri de achiziţie publică, de asocierea SC UTI Grup şi SC Eldiclau SRL, însă rezultatul a fost contestat nu de una, ci de două dintre asocierile concurente, ale căror documentaţii tehnice au fost respinse.

Patru oferte

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pásztor Sándor, a confirmat informaţia obţinută de BIHOREANUL. "Am avut o discuţie cu preşedintele comisiei de evaluare a licitaţiei, care m-a asigurat că cele două contestaţii nu se susţin", a spus acesta.

Pentru ridicarea noului terminal de la Aeroport şi-au depus ofertele patru asocieri de firme: Asocierea SC Construcţii Bihor SA (firmă deţinută de deputatul bihorean Gavrilă Ghilea) - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA; Asocierea SC Construcţii SA (companie sibiană) – SC Geo Arc SRL şi subcontractare SC Elektra Invest SRL şi SC Col-Air Trading SRL; Asocierea Trameco SA (din grupul de firme Selina, deţinut de Beniamin Rus) – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL şi Asocierea SC UTI Grup SA (holding românesc din Bucureşti) – SC Eldiclau SRL.

Contestaţii trimise la Bucureşti

În urma evaluării dosarelor tehnice, trei dintre ele nu au îndeplinit cerinţele din caietele de sarcini, aşadar nu au trecut mai departe în etapa evaluării ofertelor financiare.

"Trei asocieri au fost declarate respinse pentru neconformităţile ofertei tehnice. Sistemul de achiziţii în momentul de faţă este făcut astfel încât ofertele se evaluează pe bucăţi. Întâi eligibilitatea, apoi oferta tehnică şi apoi oferta financiară. Cele trei asocieri au fost declarate neconforme în faza ofertei tehnice", a spus pentru BIHOREANUL Cosmin Mateşan, preşedintele comisiei şi şeful serviciului de Achiziţii Publice al Aeroportului Oradea.

Contestaţiile au fost depuse de asocierile SC Construcţii Bihor SA - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA, respectiv Trameco SA – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL.

Oferta câştigătoarea – cea a UTI Grup – era apropiată valorii estimative de 22,2 milioane lei, fără TVA, a lucrării, însă în această fază nu a fost făcută publică de autorităţi.

Pentru anul acesta, Consiliul Judeţean Bihor şi-a prevăzut în buget circa 10 milioane de lei pentru a-i investi în ridicarea terminalului II al Aeroportului, din care 8 milioane lei au fost alocaţi din bugetul naţional.

Cele două contestaţii au fost trimise Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care ar putea da un verdict, într-o estimare optimistă, la jumătatea lunii iulie. În cazul în care decizia de adjudecare a proiectului către SC UTI Grup SA şi SC Eldiclau SRL va fi menţinută, contractul de execuţie ar putea fi semnat la începutul lunii august.

Terminal şi parcare

Proiectul "Construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea" presupune ridicarea unei clădiri cu suprafaţă desfăşurată de 2.925 mp, cu o capacitate de prelucrare pasageri la ore de vârf, adică circa 600 de pasageri în acelaşi timp.

De asemenea, contractul presupune şi "reamenajarea" actualului terminal al Aeroportului, care, după punerea în funcţiune a celui de-al doilea terminal, va prelucra doar pasagerii de la plecări internaţionale.

Constructorul va trebui să amenajeze şi o parcare nouă în zona terminalului II, cu 128 de locuri pentru autoturisme, 3 locuri de parcare autocare, 6 locuri staţionare autobuze, 5 locuri parcare autoturisme persoane cu mobilitate redusă şi 14 locuri Taxi. Totodată, va trebui să refacă şi parcarea existentă, ca aceasta să aibă 3 locuri de parcare pentru autocare şi 80 pentru personalul de deservire a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Contestatie conceputa de asocierea de conjunctura Ghilea&Rus ...
... capusele locale nu se lasa, vor sa suga pe mai departe sange de la pieptul public.
Postat 29 Iunie 2017, 17:39 de WinDos
E clar, lucrarea era poregatita pentru actualul castigator!
DACA oferta ERA APROPIATA SiGUR ERA SI TRUCATA! 3 DIN 4 NECONFORME TEHNIC??? Aiureala caci sigur o fi cerut in caietul de sarcini ca tehnic firmele sa fie dotate direct(fara lizing sau inchiriere) cu rachete cosmice si de alea doar aia de la capital tarii au! Astea cu "tehnica" sunt stiute, cunoscute ca i-a invatat baciu kiss cu hudemeristii ce si cum in caietele de sarcini. Acu daca la capitata sunt hotii pesed-alde-hudemere musi aia trebuie sa castige lucrarile si la judeteana.
Postat 29 Iunie 2017, 17:10 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2831 RON
  • 1 EUR = 4.7795 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON