URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 19 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
29 Iunie 2017, 15:25

Aglomeraţie garantată: Licitaţia pentru construcţia noului terminal al Aeroportului Oradea a fost contestată

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pasagerii curselor aeriene de Oradea vor trebui să se obişnuiască, o vreme, cu aglomeraţia. Construcţia celui de-al doilea terminal al Aeroportului Internaţional Oradea a fost câştigată, în urma unei proceduri de achiziţie publică, de asocierea SC UTI Grup şi SC Eldiclau SRL, însă rezultatul a fost contestat nu de una, ci de două dintre asocierile concurente, ale căror documentaţii tehnice au fost respinse.

Patru oferte

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pásztor Sándor, a confirmat informaţia obţinută de BIHOREANUL. "Am avut o discuţie cu preşedintele comisiei de evaluare a licitaţiei, care m-a asigurat că cele două contestaţii nu se susţin", a spus acesta.

Pentru ridicarea noului terminal de la Aeroport şi-au depus ofertele patru asocieri de firme: Asocierea SC Construcţii Bihor SA (firmă deţinută de deputatul bihorean Gavrilă Ghilea) - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA; Asocierea SC Construcţii SA (companie sibiană) – SC Geo Arc SRL şi subcontractare SC Elektra Invest SRL şi SC Col-Air Trading SRL; Asocierea Trameco SA (din grupul de firme Selina, deţinut de Beniamin Rus) – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL şi Asocierea SC UTI Grup SA (holding românesc din Bucureşti) – SC Eldiclau SRL.

Contestaţii trimise la Bucureşti

În urma evaluării dosarelor tehnice, trei dintre ele nu au îndeplinit cerinţele din caietele de sarcini, aşadar nu au trecut mai departe în etapa evaluării ofertelor financiare.

"Trei asocieri au fost declarate respinse pentru neconformităţile ofertei tehnice. Sistemul de achiziţii în momentul de faţă este făcut astfel încât ofertele se evaluează pe bucăţi. Întâi eligibilitatea, apoi oferta tehnică şi apoi oferta financiară. Cele trei asocieri au fost declarate neconforme în faza ofertei tehnice", a spus pentru BIHOREANUL Cosmin Mateşan, preşedintele comisiei şi şeful serviciului de Achiziţii Publice al Aeroportului Oradea.

Contestaţiile au fost depuse de asocierile SC Construcţii Bihor SA - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA, respectiv Trameco SA – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL.

Oferta câştigătoarea – cea a UTI Grup – era apropiată valorii estimative de 22,2 milioane lei, fără TVA, a lucrării, însă în această fază nu a fost făcută publică de autorităţi.

Pentru anul acesta, Consiliul Judeţean Bihor şi-a prevăzut în buget circa 10 milioane de lei pentru a-i investi în ridicarea terminalului II al Aeroportului, din care 8 milioane lei au fost alocaţi din bugetul naţional.

Cele două contestaţii au fost trimise Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care ar putea da un verdict, într-o estimare optimistă, la jumătatea lunii iulie. În cazul în care decizia de adjudecare a proiectului către SC UTI Grup SA şi SC Eldiclau SRL va fi menţinută, contractul de execuţie ar putea fi semnat la începutul lunii august.

Terminal şi parcare

Proiectul "Construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea" presupune ridicarea unei clădiri cu suprafaţă desfăşurată de 2.925 mp, cu o capacitate de prelucrare pasageri la ore de vârf, adică circa 600 de pasageri în acelaşi timp.

De asemenea, contractul presupune şi "reamenajarea" actualului terminal al Aeroportului, care, după punerea în funcţiune a celui de-al doilea terminal, va prelucra doar pasagerii de la plecări internaţionale.

Constructorul va trebui să amenajeze şi o parcare nouă în zona terminalului II, cu 128 de locuri pentru autoturisme, 3 locuri de parcare autocare, 6 locuri staţionare autobuze, 5 locuri parcare autoturisme persoane cu mobilitate redusă şi 14 locuri Taxi. Totodată, va trebui să refacă şi parcarea existentă, ca aceasta să aibă 3 locuri de parcare pentru autocare şi 80 pentru personalul de deservire a Aeroportului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Contestatie conceputa de asocierea de conjunctura Ghilea&Rus ...
... capusele locale nu se lasa, vor sa suga pe mai departe sange de la pieptul public.
Postat 29 Iunie 2017, 17:39 de WinDos
E clar, lucrarea era poregatita pentru actualul castigator!
DACA oferta ERA APROPIATA SiGUR ERA SI TRUCATA! 3 DIN 4 NECONFORME TEHNIC??? Aiureala caci sigur o fi cerut in caietul de sarcini ca tehnic firmele sa fie dotate direct(fara lizing sau inchiriere) cu rachete cosmice si de alea doar aia de la capital tarii au! Astea cu "tehnica" sunt stiute, cunoscute ca i-a invatat baciu kiss cu hudemeristii ce si cum in caietele de sarcini. Acu daca la capitata sunt hotii pesed-alde-hudemere musi aia trebuie sa castige lucrarile si la judeteana.
Postat 29 Iunie 2017, 17:10 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2241 RON
  • 1 EUR = 4.7249 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON