URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 03 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
22 Iulie 2014, 15:46

Consiliul Local a mandatat conducerea Electrocentrale să tranzacţioneze din timp certificatele de CO2

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Local a mandatat luni conducerea Electrocentrale să tranzacţioneze din timp certificatele de CO2 care trebuie predate de CET în aprilie 2015, cu atât mai mult cu cât societatea a fost deja sancţionată de Comisia Europeană cu o mega-amendă de 33,4 milioane euro pentru că a depus anul trecut cu întârziere 334.000 de certificate de carbon la Registrul Unic Consolidat al Uniunii Europene.

Responsabilizare teoretică

Mai mult, consilierii locali au cerut asigurări că astfel de întârzieri nu vor mai avea loc. "Să se introducă în această hotărâre un articol prin care să se responsabilizeze administratorul societăţii cu respectarea termenelor de depunere a certificatelor", a spus udemeristul Ritli Laszlo Csongor.

Propunerea consilierului, încuviinţată de majoritatea membrilor deliberativului local, nu a fost materializată doar pentru că directorul Electrocentrale, Călin Ungur, a arătat că managementul CET şi asumat deja această responsabilitate.

"Conducerea societăţii este responsabilizată cu respectarea termenelor încă din modul în care este formulat primul articol al proiectului de hotărâre", a spus Ungur.

Potrivit formulei în care a fost adoptată, Hotărârea de Consiliu Local aprobă "tranzacţionarea de către Electrocentrale, în funcţie de disponibilizatele financiare, a certificatelor GES de tip EUA, astfel încât până la data de 25 aprilie 2015 să se asigure numărul de certificate necesar conformării pe 2014".

Ungur a mai precizat că în momentul de faţă, conducerea Electrocentrale lucrează împreună cu reprezentanţii Casei de Insolvenţă "Transilvania" la acţiunea pe care o va înainta în instanţă pentru contestarea amenzii de 33,4 milioane euro primite.

Bani din chirii

Tot cu unanimitate de voturi au fost aprobate şi tarifele propuse de Administraţia Imobiliară Oradea pentru închirierea de spaţii în incinta fostului centru cultural Ady Endre şi a parcării supraetajate din strada Tribunalului.

Primăria a preluat de UDMR clădirea multifuncţională din strada Codrilor 3 printr-un schimb în care a cedat casa Leda din strada Republicii 59. Diferenţa de 26.800 euro între valoarea centrului şi cea a casei nu a fost achitată de municipalitate ci a fost compensată cu impozitele neachitate de-a lungul anilor către bugetul local de către Fundaţia Mecena, proprietarul imobilului.

Astfel, începând de luna viitoare fostul centru Ady Endre va putea fi închiriat pentru organizarea de evenimente, de la nunţi şi botezuri la conferinţe şi comemorări, pentru 500 lei pe două ore, 1.000 lei până la patru ore, respectiv 1.500 lei până la şase ore. Rezervarea clădirii pentru 6-24 ore se va taxa cu 4.000 lei. Tarifele includ costurile cu utilităţile şi nu sunt purtătoare de TVA.

Aleşii orădenilor au stabilit în cadrul aceleiaşi hotărâri şi tarifele pentru închirierea spaţiilor comerciale din incinta parcării supraetajate din strada Tribunalului. Preţul pe metrul pătrat începe de la 22 lei lunar, la unul din cele două etaje ale clădirii, şi poate ajunge la 25 lei pe lună la parterul imobilului.

Statuie pentru I.C. Brătianu

Tot luni, consilierii locali au aprobat organizarea unui concurs de idei pentru desemnarea celei mai potrivite soluţii pentru realizarea unei statui în mărime naturală a omului politic Ion I C Brătianu care urmează să fie amplasată în parcul cu acelaşi nume. Concursul va avea loc la sediul Primăriei în perioada 1-3 octombrie şi se va încheia cu decernarea unui premiu de 2.000 euro pentru ocupantul locului întâi, respectiv 1.500 şi 1.000 euro pentru locurile doi şi trei. Câştigătorii vor fi premiaţi iar lucrările vor fi expuse în cadrul unui eveniment public care va avea loc la sfârşitul lunii octombrie.

Potrivit hotărârii adoptate, "participantul a cărei lucrare va fi desemnată prin HCL ca model de realizare a statuii I.C. Brătianu are obligaţia de a se prezenta în termenul solicitat de organizator pentru a conveni paşii imediat următori (...) astfel încât la 30 aprilie 2015 lucrarea să fie finalizată şi gata pentru a fi inaugurată la 24 mai 2015".

Terasă lângă Parcul Salca

Aleşii orădenilor au mai hotărât luni organizarea unei licitaţii pentru concesionarea pe 25 de ani a unui amplasament de 600 metri pătraţi situat în strada Zorelelor în vecinătatea parcului Salca de lângă complexul Lotus Center.

Preţul de pornire a licitaţiei va fi de 43 lei pe metrul pătrat pe an, redevenţa datorată urmând a fi actualizată anual cu rata inflaţiei. Câştigătorul licitaţiei va trebui să îşi asume o investiţie minimă de 100.000 euro, obţinerea autorizaţiei de contruire în cel mult nouă luni şi finalizarea lucrărilor în 12 luni de la semnarea contractului de concesiune. Participarea la licitaţie se va taxa cu 200 lei, garanţia fiind de 5.000 lei.

Creşte pragul de la care sunt monitorizate licitaţiile

Pe de altă parte, în cadrul aceleiaşi întâlniri, Consiliul Local a hotărât la cererea formulată de reprezentanţii municipalităţii prin Biroul Achiziţii Publice creşterea de la 75.000 euro la 100.000 euro a pragului de la care achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări trebuie avizate de către Comisia Municipală de Monitorizare a Achiziţiilor Publice.

Pragul iniţial a fost stabilit printr-o hotărâre adoptată de Consiliul Local în primăvara anului 2008 care prevedea mai multe măsuri pentru asigurarea transparenţei şi eficienţei achiziţiilor publice pentru a îmbunătăţi imaginea municipalităţii în pregătirea alegerilor locale.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
CONSILIERE fa-te ca LUCREZI
Avand in vedre modul de conducere al orasului Oradea prin decizii (de catre EXECUTIV) consilierii locali considera oportun mărirea pragului de SUPRAVEGHERE al licitațiilor de la 75000 la 100,000 EURO! Cred ca e de vina numărul prea mare de sedinte ale Consiliului Local ... desi dumnealor sunt remunerați pt. fiecare ședință! Atunci... poate sunt prea solicitați sau obosiți?
Postat 23 Iulie 2014, 21:13 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0535 RON
  • 1 EUR = 4.8747 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON