URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Octombrie 2023, 16:51

Consiliul Județean Bihor, protocol cu CFR pentru tramvaie-tren în Zona Metropolitană Oradea, cu fonduri europene

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea și câteva dintre comunele învecinate se numără, alături de localități din jurul Capitalei, Timișoarei și Reșiței, între zonele metropolitane în care oamenii se vor putea deplasa fără a schimba trenul cu tramvaiul, deoarece acesta va circula și în oraș.

Aleșii bihorenilor au aprobat un parteneriat între CJ Bihor și CFR pentru realizarea unei rețele tram-tren între Oradea și 6 localități din preajmă.

Cu fonduri europene

Întruniți vineri în ședință extraordinară, consilierii județeni au votat în unanimitate propunerea președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, de asociere a administrației județene într-un parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru punerea în aplicare a unui proiect denumit „Dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitană Oradea”.

Aprobarea parteneriatului are loc la două săptămâni după ce, în data de 12 octombrie, Ministerul Transporturilor a aprobat lista proiectelor de realizare a unor astfel de rețele de tren-tramvai în București - Ilfov, Timișoara Nord - extensie Voiteni - Stamora Moravița, Reșița Nord – Reșița Sud și Oradea Metropolitan.

„Parteneriatul acesta va fi baza colaborării între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională CFR pentru integrarea transportului feroviar cu cel de tramvai în Zona Metropolitană Oradea”, a explicat Bolojan.

Președintele CJ Bihor a spus că „în prima jumătate a lunii noiembrie urmează aprobarea Studiului de Fezabilitate care constituie direcțiile de dezvoltare ale acestui proiect” și a precizat că finanțarea proiectului, evaluat la circa 150 milioane euro, urmează să fie asigurată din fondurile europene destinate acestui tip de proiecte, încă în premieră pentru România.

Prin Oradea cu tram-trenul

Așa cum BIHOREANUL a relatat la acea vreme, necesitatea unei rețele de tram-tren în Zona Metropolitană Oradea a fost aprobată de consilierii județeni, tot în unanimitate, în cursul lunii august.

Concret, proiectul prevede înființarea unei rețele de tram-tren în ZMO având în centru folosirea liniilor de tramvai și de cale ferată pentru ca pe acestea să circule și vehicule special, cu două sisteme electrice de propulsie și două pantografe, utilizând atât liniile de tensiune ale CFR, de 25.000 volți, cât și pe cele ale OTL, de 600 volți.

Prin interconectarea liniilor de tramvai și a celor feroviare, rețeaua tram-tren metropolitan ar urma să aibă mai multe linii, ca de exemplu Oradea - Băile Felix - Cordău, Oradea - Aeroport - Băile Felix, Oradea - Borș, Oradea - Sântandrei - Toboliu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Ori politrucii liberali au explicat pe dos cum funcționează un "tren-tram" ...
... ori jurnaliștii au înțeles greșit cum funcționează un "tram-tren". Mai riguros spus, orădenii nu vor putea circula cu trenul și în oraș ... ci tramvaiul va putea să aibă trasee caracteristice trenului de pe căile ferate, parcurgând distanțe către puncte de interes din afara zonei urbane. Asta în teorie, pentru că în practica trend-ului european se mizează pe pedale sau pe virtual. Ha, ha ... ce intenții tembele de viitor au edilii noștri care trăiesc într-o realitate paralelă, în timp ce lumea "civilizată" pune bani deoparte, ca să înalțe garduri și să se pregătească de război cu invadatorii musulmani, ruși, chinezi, etc. Mătura, mopul și găleata, sunt de nivelul actualilor edili ... nu mișcarea pe orizontală către alte zări.
Postat 28 Octombrie 2023, 21:30 de KP
Super
Dar as prefera ca pe Transilvaniei, Coposu, Olimpiadei, Decebal, Primăriei, Independenței, Republicii sa se bage tramvaiul sub pământ. O investiție mai mică decat metroul, dar totuși mare.
Postat 27 Octombrie 2023, 20:37 de Sandu2100
si daca esti de dreapta, si votezi PNL, tot nu inteleg de ce clujenii au atat drag de Boc?
Parcurile industriale de la Cluj sunt facute de consiliul judetean (tot PNL, dar un manager mai capabil). Idea de tram-tren exista in spatiul public si in declaratiile primariei si in strategia de mobilitate de vreo 10 ani. Mai ca nu pun pariu pe 100 de lei ca se lanseaza si circula la Oradea inaintea Clujului. Articolul noteaza ca proiectul aprobat ar include Bucuresti, Timisoara, Oradea si Resita, si atat! Cu zero poduri si pasaje, zero drumuri noi si centuri (una facuta de ministerul transporturilor de la bucuresti, nu de el), toate investitiile din oras se datoreaza privatilor, companiilor atrase de universitati puternice (si aeroport, tot al Consiliului Judetean). Alin Tise e cel care face treaba acolo mai multa decat Emil Boc.
Postat 27 Octombrie 2023, 18:53 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON