URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 05 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Ianuarie 2024, 17:00

Consiliul Județean Bihor a scos la licitație două noi pasaje rutiere, care vor costa spre 100 milioane lei. Unul va fi construit în Oradea

Consiliul Județean Bihor a scos la licitație două noi pasaje rutiere, care vor costa spre 100 milioane lei. Unul va fi construit în Oradea foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Două noi pasaje rutiere, unul deasupra DN 1 Oradea - Cluj în Oșorhei, iar celălalt pe sub intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu din municipiu, au fost scoase la licitație de Consiliul Județean Bihor, pentru a fi construite cu fonduri europene.

Administrația județeană a anunțat lansarea licitațiilor miercuri, precizând că este vorba despre două pasaje care vor fluidiza traficul rutier în Oradea și la ieșirea/intrarea către/dinspre Cluj.

În Oșorhei, ar urma să fie construit un pasaj suprateran peste șoseaua națională, în lungime totală de 402 metri, acesta fiind prevăzut peste girația existentă în prezent în intersecția dintre DN1 și drumul comunal spre Fughiu, la care va fi conectată și centura Oșorhei, aflată deja în execuție.

Pentru această investiție sunt prevăzute 3 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția propriu-zisă.

Pe de altă parte, în Oradea ar urma să fie construit, în intersecția Oneștilor - Tudor Vladimirescu, un pasaj subteran cu o lungime de 191 metri, pentru acesta termenul de proiectare fiind de 2 luni, cel pentru obținerea avizelor de o lună, iar cel pentru execuția propriu-zisă de 12 luni.

De notat că pentru a realiza această investiție, administrația județeană a preluat de la Primăria Oradea un tronson din strada Oneștilor, clasificat ca drum județean cu indicativul DJ 797H.

Valoarea totală estimată a celor două pasaje, aprobate prin votul unanim al consilierilor județeni în luna octombrie a anului trecut, este cuprinsă între 86,3 și 95 milioane lei, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 29 februarie 2024.

Finanțarea proiectului va fi asigurată cu fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 - 2027, iar în următoarea perioadă se va semna contractul de finanțare.  

Pe de altă parte, CJ Bihor mai plănuiește construirea a încă trei pasaje rutiere și a patru pasaje pietonale în Zona Metropolitană Oradea. Pasajele rutiere sunt prevăzute la ieșirile spre Biharia pe DN 19 Oradea - Satu Mare (suprateran), precum și spre Nojorid pe DN 79 Oradea - Arad (pasaj subteran) și, tot pe această șosea națională, în dreptul complexurilor comerciale ERA Park și Oradea Shopping City.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
KP aka mama Omida
Taci amu si recunoaste ca te doare când vezi ca se dezvoltă Oradea
Postat 19 Ianuarie 2024, 14:38 de AlexandraCiucle
pasajul de la iesirea din Osorhei e defapt pe axul DN1
nu e articolul clar, dar din postarea lui Bolojan pe social media ( https://scontent.fdet3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/420444475_915473146604060_3833257478195718619_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=dd5e9f&_nc_ohc=MtUkzqPZmvYAX9rQ_fE&_nc_ht=scontent.fdet3-1.fna&oh=00_AfC_5CliWLSAVswrg6bVoYX48BLV60y509uosgERmSO1JA&oe=65AEFDDE ) se vede ca pasajul e pe directia cea mai potrivita. M-am agitat degeaba in cazul acestui pasaj.
Postat 18 Ianuarie 2024, 15:45 de unu
KP aka mama Omida
Taci amu si recunoaste ca te doare când vezi ca se dezvoltă Oradea.
Postat 18 Ianuarie 2024, 12:09 de Sandu2100
Ăsta de la Oneștilor ... hai, treacă-meargă, că măcar se aliniază unui principiu separator pe două niveluri.
Dar cele inițiate pentru T. Vadimirescu, L.,Pasteur și Gară, sunt la fel ca cele de Centrul Civic ... "petele negre" ale amenajării și reabilitării urbanismului local, expresia ignoranței și lipsei de elementar profesionalism din partea proiectanților, edililor, majorității consilierilor, membrilor comisiilor de specialitate și reprezentanților comisiei de circulație, dar și a tuturor aplaudacilor care susțin falimentarea municipiului prin tot felul de lucrări neconforme cu standardele în materie.
Postat 18 Ianuarie 2024, 11:41 de KP
KP aka mama Omida
Nu-ți bate tu capul, ca nu ești tu cu alea.
Postat 18 Ianuarie 2024, 11:20 de Sandu2100
O să sară pițigoii "birtinezi" să spună că în schiță apare giratoriu la suprafață, peste pasaj.
Așa trebuie să fie un giratoriu la acea intersecție ... o pastilă desenată pe asfalt cu diametrul de 6 metri? Pompierii, ambulanțele, jandarmii cu dubele, tancurile NATO eventual și tractoarele cu remorcă, ocazionale toate ... vor avea voie să treacă peste desenele de pe asfalt ca și când n-ar fi? Pietonii vor avea acces la butoanele de comandă ale semafoarelor, da să nu se blocheze separările față de benzile pentru viraj dreapta, de la intrările în pasaj? Bicicliștii vor avea prioritate față de pietoni, sau vor avea la treceri galustrade de sprijin ca să nu se dea jos de la pedale dând vor sta și ele la semafoare? Că dacă nu vor mai fi lifturi, trebuie prioritizate fluxurile de circulație ale tuturor celor care nu străbat pasajul și rămân la suprafață.
Postat 18 Ianuarie 2024, 09:29 de KP
Idioțenia merge mai departe.
Pasajele subterane, după cum e clar și la centrul civic, nu fac altceva decât să fluiduzeze o singură direcție de circulație ... pe repede înainte. În rest se dovedesc a fi grave erori urbanistice de mobilitate, pentru că îngreunează mult traficul pe străzile din proximitate, neavând posibilitatea virajului la stânga de pe niciun sens de mers. Doar realizarea ocolirii la suprafață, cu un giratoriu peste pasaj, poate asigura fluidizarea întregii circulații din intersecția vizată. Veniți până la Timișoara, edililor, ca să vedeți rezolvarea corectă a unui asemenea proiect, conceput și executat la pasajul subteran Michelangelo. Poate așa veți învăța ceva în viața voastră searbădă, de "neterminați".
Postat 18 Ianuarie 2024, 09:15 de KP
nu zic sa nu se faca, dimpotriva sa fie
dar le vad mai necesare la giratia Fughiu, pe axul DN1 pe directia Osorhei-Cluj, iar la giratia Cheriu, pe axul centura Oradea - continuare centura Osorhei. Sau in general sa fie intersectie trifoi in loc de pasaj peste giratie (dar asta e mai lata, ocupa spatiu, exproprieri, etc). Pana la urma, idea e pe ce axe in acele 2 intersectii trebuie fluidizat traficul?
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:27 de unu
E nevoie de cat mai multe
Traficul este intens.
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:10 de Riviera
iar facem compromis si ceva sa fie facut, dar nu cea mai buna solutie
axa aglomerata in Osorhei e DN1. Pasajul de la iesirea dinspre Cluj inteleg ca e perpendicular peste DN1. Practic ramane giratoriu ptr toata lumea, dar ptr cei din Fughiu si Husasau de Cris se face un pasaj sa ajunga nu in Oradea (unde au access si prin Podgoria) ci in Felix pe centura. Daca e vorba de pasaj peste giratia de la Metro si drumul spre Cheriu ( https://www.ebihoreanul.ro/modules/news/files/Pasaj-3-spre-cluj-11102023-1.jpg ) , iar e rau, ca axa principala, "autostrada/expresul" se va modifica sa includa centura Osorheiului, si pasajul ar trebui sa fie de la centura Oradea in continuare pe centura Osorhei. O varianta face pasaj intre comuna Fughiu si centura, alta face pasaj intre suburbia Osorhei si centura, dar pe DN1 nu ai fluidizare ca sa scoti traficul afara din localitati, tirurile tot prin giratorii merg. Poate gresesc eu si nu stiu ceva detalii or nu am dreptate, dar autoritatile locale ar trebui sa justifice atunci de ce au ales aceste solutii, pasaje pe directiile astea, ca sa nu comentam ca se face doar ca sa bifam un pasaj, ci sa avem studiul de trafic.
Postat 17 Ianuarie 2024, 18:28 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7393 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON