URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 03 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Printre miturile perpetuate la nesfârşit despre poporul nostru drag şi nepereche, cel al îndemânării şi priceperii la treburile practice este în Top 3. Suntem harnici ca nimeni alţii, ne pricepem la orice şi găsim soluţii geniale de evitare a soluţiilor din manuale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
14 Februarie 2016, 14:45

Byron şi convenţia scaunelor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Povestind cu diverşi cunoscuţi la ieşirea de la concertele săptămânale ale Filarmonicii, fac uneori o glumă: „Nu cred că v-a plăcut, pentru că nu v-am văzut dansând”. Glumă de DJ, să fiu iertat. Ei bine, vineri seara, în sfârşit, am dansat în sala Enescu-Bartók a Filarmonicii de Stat din Oradea. Şi, înainte să credeţi că mi-a plecat bunul simţ cu sorcova, vă spun că pe scenă nu se afla redutabila orchestră simfonică orădeană, ci trupa de rock intelectual Byron din Bucureşti. Şi că am dansat doar la ultima piesă.

Vine un moment în viaţa formaţiilor când vor să facă trecerea de la concertele de pub la cele în spaţii mai elegante, cu predispoziţie culturală. Byron a început acest proces de tranziţie acum câţiva ani. Probabil aţi văzut pe HBO concertul din 2014, de la Teatrul Naţional din Cluj, ţinut alături de o fanfară militară şi un cor studenţesc, plus violonistul Alexandru Bălănescu. Un eveniment de înaltă ţinută artistică (scuzaţi-mi limba de lemn), potrivit pentru orice scenă din Europa. În acest context, cântarea de vineri, din sala Filarmonicii, ocazionată de lansarea unui album nou (Eternal Return), a fost o continuare firească a trendului, şi, în acelaşi timp, o performanţă organizatorică demnă de toată lauda (bilete la preţ decent, de 20 lei, în condiţiile în care chiria sălii este destul de piperată pentru un oraş de provincie).

Din punct de vedere muzical, recitalul a fost excelent spre impecabil. Vocea lui Dan funcţionează perfect, iar soundul trupei pare decupat de pe scenele indie din Anglia sau America. Deşi s-au întâlnit cu acelaşi public fidel pe care îl au în Oradea, membrii formaţiei au părut uşor surprinşi de relaţia strânsă a spectatorilor cu scaunele roşii ale sălii. „Scaunele sunt doar o convenţie”, a încercat Dan Byron să dezgheţe atmosfera. Am zâmbit cu toţii, dar am rămas aşezaţi. De ce? Poate din cauză că sala Filarmonicii îndeamnă la comportament prea decent. Poate din cauză că setlist-ul a avut piese necunoscute, în primă audiţie, de pe albumul nou. Sau poate din pricină că nu s-a comunicat prea mult de pe scenă, ceea ce a creat un discret perete izolant între trupă şi public.

Ne-am ridicat abia la ultima piesă care, ce ironie, nici măcar nu le aparţine. Reinterpretarea cântecului „Perfect”, al trupei Timpuri Noi, a fost ascultată în picioare de către toţi spectatorii (o idee mai mulţi decât la concertele simfonice din fiecare joi) şi a răspândit zâmbete generoase pe feţele tuturor. Mi-a fost imposibil să ies din sală fără să rememorez precedenta vizită a trupei Byron în Oradea. În mai 2014 au cântat în Green Pub, într-un spaţiu-magazie de formă pătrată, cu scena amplasată în mijlocul sălii şi publicul de jur-împrejur. A fost un concert de neuitat, cu atmosferă caldă, publicul aproape, lumini perfecte şi multă vibraţie în aer. Exact ce a lipsit de data asta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0535 RON
  • 1 EUR = 4.8747 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON