URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Aprilie 2024, 17:18

Avion cu motor va zbura și din Bihor

Avion cu motor va zbura și din Bihor foto: generic / arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!

Vestea că Oradea va avea cinci curse săptămânal la București e de natură să îngrijoreze angajații și neamurile celor de la Tarom, care mai pierd un aeroport unde practicau prețuri scandalos de ridicate.

Dar cel mai mare avantaj față de compania de stat este că de data asta zborurile vor fi croite pentru orădenii care au treabă la București, și nu pentru bucureștenii care au de lucru prin Oradea. Adică prima cursă va zbura de la Oradea, iar ultima de la București, pentru că avionul va fi parcat pe pista de la noi.

Nici destinația Londra nu e de lepădat, pentru că sondajele au arătat că e vorba de o destinație foarte căutată. Totul este ca această construcție să reziste în timp, căci e vorba de un contract pe cinci ani, iar cum merg lucrurile prin Europa s-ar putea să apară turbulențe de toate felurile.

Pe perioada contractului, Oradea și Județul vor acorda o subvenție de 750.000 de euro. E mult? E puțin? Dacă împărțim banii la perioadă și la populație constatăm că fiecare orădean va plăti pe an partea lui de subvenție în valoare de un euro.

Să ne amintim că atunci când umblam cu limba scoasă după un operator low cost, cei de la Ryanair au primit 800.000 euro pe un an, după care toate afacerile în domeniu s-au dat peste cap din cauza pandemiei.

Nu mă îndoiesc că după ce se vor deschide și consolida traseele celor două companii care au intrat în afacere cu Oradea, adică LOT-ul polonez și HiSky-ul moldovenesc, vor apărea și companiile low cost să-și prezinte ofertele.

Numai că atunci datele problemei vor fi altele. Una e să mergi cu mâna întinsă la o companie să-ți asigure zboruri în cât mai multe direcții și alta e puterea de negociere când ei sunt interesați de piața ta.

Zborurile cu HiSky vor începe cel mai târziu din octombrie. Nu putem decât să ne dorim tuturor un zbor fără gîlșiavă pi șer!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
totusi e ok
sunt si conexiuni decente - plecare la 2:35pm OMR arr CDG 6:50pm mie. Raman la ideea ca mutarea mai devreme un pic a zborurilor ar creste variantele de a a junge in vest la ore rezonabile. Important este sa inceapa miscarea.
Postat 15 Aprilie 2024, 14:34 de myke
Strategie Lot gresita
Cel putin dpdv al celor care vor doru sa zboare in capitalele europene. Plecarea din Oradea se face prea tarziu pt. A prinde zbor in aceeasi zi spre o buna parte din destinatiile europene iar acolo unde sunt conxiuni se ajunge la ore f tarzii -10-11pm. Sa pleci devla orly la acea ora iti mai consuma o geamada dectimp cu rer sau bani cu taxi, uber etc. nici cu chec-in cazare nu e ok. Cineva ar putea sa incerce sa le explice asta. Un zbor cu plecare in. Jur de ora 10am ar fi si plin si util pt. Cei care merg acum la bud cu noaptea in cap!
Postat 15 Aprilie 2024, 09:44 de myke
Batranica care nu dorea sa traverseze strada
Sa avem curaj sa privim realitatea in fata - nu exista curse spre zonele si orasele din Europa in care romanii calatoresc frecvent [Spania, Italia, Germania, Franta] sau de unde ne pot veni vizitatori [Europa plus Israel].. cursele astea de Varsovia sint ca in bancul cu batrinica aia ajutata sa traverseze strada desi ea nu dorea sa traverseze.. sint facute doar ca sa se arate ca s-a facut ceva.. nu sint ceea ce cere piata.. in transportul aerian piata dicteaza rutele intotdeauna.. daca va avea succes varianta Varsovia sintem ori norocosi, ori norocosi.. ca de studii de piata nu poate fi vorba.. Doamne ajuta!
Postat 15 Aprilie 2024, 09:10 de TanarSiNelinistit
..........
Treabă cu wizzAir se poate schimba radical dc Fidesz pierde primăria Debrecen acum la alegerile locale.In rest cu cei de la Lot eu sunt sceptic că vor fi atâția cei care doresc sa zboare pe alte continente în ar sa umple acele avioane mai ales că și cei de la Husky au București -New York și zborul Oradea-Bucuresti poate fi facil pt a prinde acea cursa în fine sa sperăm că va fi ok că nimănui nu-i lipsește o noua ruta anulată înainte de a se naște.
Postat 14 Aprilie 2024, 19:21 de Robert
Speram sa fie un succes
Avem nevoie si de zboruri din Oradea. Subventia nu e mare (un euro/oradean).
Postat 14 Aprilie 2024, 17:53 de TheSolarConnection
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7282 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON