URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 30 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cele mai multe statui le veți găsi ori în țările mari, foste imperii, ori, paradoxal, în cele mai mărunte. Din prima categorie face parte, de pildă, Marea Britanie, unde personalitățile abundă și era păcat să nu fie imortalizate. La polul opus mi s-a părut a fi Macedonia de Nord, unde, la o populație de nici trei milioane de locuitori, sunt o grămadă de lucrări de for public...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Doi necăjiți din Bihor au devenit primii români pe care justiția noastră i-a condamnat la închisoare, ce-i drept cu amânare, pentru că în 2021 și-au retras copiii de la școala din Bratca. Cazul a ajuns în instanță după ce școala a anunțat Poliția și DGASPC, iar Parchetul Aleșd i-a inculpat pentru împiedicarea dreptului la educație.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pentru cine veți vota pentru a ocupa funcția de primar al Oradiei, la alegerile din 9 iunie?








De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
14 Aprilie 2024, 17:18

Avion cu motor va zbura și din Bihor

Avion cu motor va zbura și din Bihor foto: generic / arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!

Vestea că Oradea va avea cinci curse săptămânal la București e de natură să îngrijoreze angajații și neamurile celor de la Tarom, care mai pierd un aeroport unde practicau prețuri scandalos de ridicate.

Dar cel mai mare avantaj față de compania de stat este că de data asta zborurile vor fi croite pentru orădenii care au treabă la București, și nu pentru bucureștenii care au de lucru prin Oradea. Adică prima cursă va zbura de la Oradea, iar ultima de la București, pentru că avionul va fi parcat pe pista de la noi.

Nici destinația Londra nu e de lepădat, pentru că sondajele au arătat că e vorba de o destinație foarte căutată. Totul este ca această construcție să reziste în timp, căci e vorba de un contract pe cinci ani, iar cum merg lucrurile prin Europa s-ar putea să apară turbulențe de toate felurile.

Pe perioada contractului, Oradea și Județul vor acorda o subvenție de 750.000 de euro. E mult? E puțin? Dacă împărțim banii la perioadă și la populație constatăm că fiecare orădean va plăti pe an partea lui de subvenție în valoare de un euro.

Să ne amintim că atunci când umblam cu limba scoasă după un operator low cost, cei de la Ryanair au primit 800.000 euro pe un an, după care toate afacerile în domeniu s-au dat peste cap din cauza pandemiei.

Nu mă îndoiesc că după ce se vor deschide și consolida traseele celor două companii care au intrat în afacere cu Oradea, adică LOT-ul polonez și HiSky-ul moldovenesc, vor apărea și companiile low cost să-și prezinte ofertele.

Numai că atunci datele problemei vor fi altele. Una e să mergi cu mâna întinsă la o companie să-ți asigure zboruri în cât mai multe direcții și alta e puterea de negociere când ei sunt interesați de piața ta.

Zborurile cu HiSky vor începe cel mai târziu din octombrie. Nu putem decât să ne dorim tuturor un zbor fără gîlșiavă pi șer!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
totusi e ok
sunt si conexiuni decente - plecare la 2:35pm OMR arr CDG 6:50pm mie. Raman la ideea ca mutarea mai devreme un pic a zborurilor ar creste variantele de a a junge in vest la ore rezonabile. Important este sa inceapa miscarea.
Postat 15 Aprilie 2024, 14:34 de myke
Strategie Lot gresita
Cel putin dpdv al celor care vor doru sa zboare in capitalele europene. Plecarea din Oradea se face prea tarziu pt. A prinde zbor in aceeasi zi spre o buna parte din destinatiile europene iar acolo unde sunt conxiuni se ajunge la ore f tarzii -10-11pm. Sa pleci devla orly la acea ora iti mai consuma o geamada dectimp cu rer sau bani cu taxi, uber etc. nici cu chec-in cazare nu e ok. Cineva ar putea sa incerce sa le explice asta. Un zbor cu plecare in. Jur de ora 10am ar fi si plin si util pt. Cei care merg acum la bud cu noaptea in cap!
Postat 15 Aprilie 2024, 09:44 de myke
Batranica care nu dorea sa traverseze strada
Sa avem curaj sa privim realitatea in fata - nu exista curse spre zonele si orasele din Europa in care romanii calatoresc frecvent [Spania, Italia, Germania, Franta] sau de unde ne pot veni vizitatori [Europa plus Israel].. cursele astea de Varsovia sint ca in bancul cu batrinica aia ajutata sa traverseze strada desi ea nu dorea sa traverseze.. sint facute doar ca sa se arate ca s-a facut ceva.. nu sint ceea ce cere piata.. in transportul aerian piata dicteaza rutele intotdeauna.. daca va avea succes varianta Varsovia sintem ori norocosi, ori norocosi.. ca de studii de piata nu poate fi vorba.. Doamne ajuta!
Postat 15 Aprilie 2024, 09:10 de TanarSiNelinistit
..........
Treabă cu wizzAir se poate schimba radical dc Fidesz pierde primăria Debrecen acum la alegerile locale.In rest cu cei de la Lot eu sunt sceptic că vor fi atâția cei care doresc sa zboare pe alte continente în ar sa umple acele avioane mai ales că și cei de la Husky au București -New York și zborul Oradea-Bucuresti poate fi facil pt a prinde acea cursa în fine sa sperăm că va fi ok că nimănui nu-i lipsește o noua ruta anulată înainte de a se naște.
Postat 14 Aprilie 2024, 19:21 de Robert
Speram sa fie un succes
Avem nevoie si de zboruri din Oradea. Subventia nu e mare (un euro/oradean).
Postat 14 Aprilie 2024, 17:53 de TheSolarConnection
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5851 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON