Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Vestea că Oradea va avea cinci curse săptămânal la București e de natură să îngrijoreze angajații și neamurile celor de la Tarom, care mai pierd un aeroport unde practicau prețuri scandalos de ridicate.
Dar cel mai mare avantaj față de compania de stat este că de data asta zborurile vor fi croite pentru orădenii care au treabă la București, și nu pentru bucureștenii care au de lucru prin Oradea. Adică prima cursă va zbura de la Oradea, iar ultima de la București, pentru că avionul va fi parcat pe pista de la noi.
Nici destinația Londra nu e de lepădat, pentru că sondajele au arătat că e vorba de o destinație foarte căutată. Totul este ca această construcție să reziste în timp, căci e vorba de un contract pe cinci ani, iar cum merg lucrurile prin Europa s-ar putea să apară turbulențe de toate felurile.
Pe perioada contractului, Oradea și Județul vor acorda o subvenție de 750.000 de euro. E mult? E puțin? Dacă împărțim banii la perioadă și la populație constatăm că fiecare orădean va plăti pe an partea lui de subvenție în valoare de un euro.
Să ne amintim că atunci când umblam cu limba scoasă după un operator low cost, cei de la Ryanair au primit 800.000 euro pe un an, după care toate afacerile în domeniu s-au dat peste cap din cauza pandemiei.
Nu mă îndoiesc că după ce se vor deschide și consolida traseele celor două companii care au intrat în afacere cu Oradea, adică LOT-ul polonez și HiSky-ul moldovenesc, vor apărea și companiile low cost să-și prezinte ofertele.
Numai că atunci datele problemei vor fi altele. Una e să mergi cu mâna întinsă la o companie să-ți asigure zboruri în cât mai multe direcții și alta e puterea de negociere când ei sunt interesați de piața ta.
Zborurile cu HiSky vor începe cel mai târziu din octombrie. Nu putem decât să ne dorim tuturor un zbor fără gîlșiavă pi șer!
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.