URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Ianuarie 2024, 09:01

Autostrada Transilvania nu se face, dar se... păzește. CNAIR caută firmă de pază pentru grinzile de la Suplacu de Barcău până la Biharia

Autostrada Transilvania nu se face, dar se... păzește. CNAIR caută firmă de pază pentru grinzile de la Suplacu de Barcău până la Biharia foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La 11 ani de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, două tronsoane din Bihor ale Autostrăzii Transilvania vor avea servicii de pază în loc să fie date în circulație.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a lansat o licitație pentru angajarea unei firme de pază care să aibă grijă de grinzile de la Suplacu de Barcău și să patruleze până la Biharia, cale de 55 kilometri.

Patru posturi fixe și două patrule

Potrivit Economedia.ro, CNAIR a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că este interesată să încheie un contract de 2 milioane lei pentru pază la depozitul de grinzi de la viaductul Suplacu de Barcău, aflat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, precum și pentru patrulare pe cei 55 km aferenți atât acestui lot, cât și lotului Chiribiș - Biharia.

Conform publicației citate, care a consultat caietul de sarcini pregătit de CNAIR, pentru serviciile de pază la punctele fixe „depozit grinzi de la Suplacu de Barcău”, „depozit de agregate de la Abram”, „depozitul Chiribiș” și „depozitul Salard” sunt prevăzute patru posturi fixe, iar pentru patrulare două echipaje.

Ofertele firmelor de pază interesate pot fi depuse până pe 5 februarie.

Loturi fără lucrări

În ce privește lotul Chiribiș - Suplac (de 26,35 km), cea mai recentă licitație organizată de CNAIR, a cincea, a fost câștigată în luna septembrie de firma Erbașu Construcții, contra sumei de 884,12 milioane lei, după ce în 2022 i-a fost reziliat un contract anterior, de 524,956 milioane lei, pe care îl câștigase în asociere cu Vahostav SK (Slovacia).

Rezultatul a fost contestat de Precon Transilvania (Oradea, controlată de proprietarul Selina, Beneamin Rus) și de Nurol (Turcia), pe 6 noiembrie CNSCA respingând ambele contestații, însă fără ca de atunci CNAIR să anunțe semnarea oficială a contractului cu Erbașu.

Tot anul trecut, CNAIR a declarat câștigătoare pentru celălalt tronson neterminat al Autostrăzii Transilvania din Bihor, Biharia - Chiribiș (28,55 km), asocierea Precon Transilvania - Citadina 98, contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), aici rezultatul fiind contestat de Erbașu Construcții și de asocierea Strabag – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA. Nici cu privire la acest tronson CNAIR nu a anunțat dacă a semnat contractul cu asocierea care a câștigat licitația.

Deși căutat de BIHOREANUL, până la ora publicării acestei știri, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, nu a răspuns apelului pentru a lămuri dacă pentru loturile Suplacu de Barcău - Chiribiș și Chiribiș - Biharia au fost semnate contractele de execuție sau acestea vor fi doar păzite.

Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Mișculație sau eroare?
Extrem de ciudat cum de dl. Bolojan nu insistă pe lângă dl. Grindeanu, dl. Boloș și executanți să se apuce și să facă o dată ciotul de autostradă? Poate pentru că atunci traficul rutier pe DN1 ar scădea considerabil și multe inele și centuri nu vor mai fi extrem de importante cum ar fi poate executarea de lărgiri de drum, benzi suplimentare, semnalizări rutiere... Cred că (dacă punem și decembrie) suntem campioni nedoriți la numărul de decese din accidente rutiere. Poate dl. Adrian Criș vă luați inima în dinți și-l întrebați. Și încă o mirare (de aici titlul) cum se poate că ERBAȘU și PRECON Transilvania au reușit să obțină același cost licitat pe două tronsoane diferite și de lungimi diferite. Eroare de redactare sau se face mișto de noi făcându-se că lucrează. ---785,21 milioane lei (fără TVA)---
Postat 07 Ianuarie 2024, 15:49 de Adi_Oradeanul
Dar de ce nu semnează?
Tot amână și amână fără să zică nimic nici unu, nici altu. Am impresia că nici unul nu mai are interes nici să se apuce. Sper să greșesc. Oricum, trebuie insistat să știm de ce nu s-a semnat. Nu-i nimic normal din ce se întâmplă! Nici beneficiarul, nici cel care trebuie să o facă nu zic nimic. Nu se poate! Și au trecut câteva luni! Insistați să știm și noi dedesubturile, că îmi miroase a ceva afacere dubioasă...
Postat 06 Ianuarie 2024, 22:18 de Vio_427
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON