Firma Construcții Erbașu, care a câștigat în toamna anului trecut cea de-a patra licitație pentru reluarea și finalizarea lucrărilor la lotul de 26,35 kilometri al Autostrăzii Transilvania dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș se poate apuca de lucru.
Competitorul turc Nurol Insaat Ticaret a renunțat la procesul deschis pentru contestația rezultatului licitației, a anunțat economica.net.
După ce a pierdut contestația la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, firma din Turcia a deschis un litigiu împotriva CNAIR, însă pe 28 februarie anul acesta a renunțat la proces, cu opt zile înaintea următorului termen programat pentru judecarea cazului, pe 13 martie.
În luna ianuarie, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, afirma că lucrările pentru proiectarea și execuția lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș vor începe pe 15 martie. „Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km antreprenorul român (n.r. - Construcții Erbașu) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări)”, mai menționa atunci șeful CNAIR.
Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, finanțat din fonduri europene, a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut, la două luni după ce Construcții Erbașu a câștigat licitația.
Precedenta licitație pentru această secțiune, a treia, fusese câștigată tot de Construcții Erbașu în 2021, însă CNAIR nu a mai semnat atunci contractul, ci a anulat licitația, pe care firma din București și-o adjudecase contra sumei de 524,956 milioane lei.
Pentru celălalt lot din Bihor al Autostrăzii Transilvania, dintre Chiribiș și Biharia, de 28,55 km, ultima licitație, câștigată de asocierea Precon Transilvania (controlată de proprietarul grupului Selina, Beneamin Rus) și Citadina 98 (Galați) contra sumei de 785,21 milioane lei, CNAIR nu a semnat contractul, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, motivând că firmele „blochează” proiectul. Constructorii au acuzat, însă, că dimpotrivă, ele au insistat pentru semnarea contractului, prezentând public și date în acest sens.
Și în acest caz, precedenta licitație fusese câștigată, în 2020, contra sumei de 326 milioane lei, de o asociere condusă de o firmă din grupul Selina, dar CNAIR a reziliat contractul motivând că antreprenorul a cerut o suplimentare pe baza unei expertize care a atestat că erau necesare lucrări în plus față de cele din caietul de sarcini. De altfel, necesitatea acestor lucrări a fost recunoscută ulterior de CNAIR, ele fiind incluse în caietul de sarcini de la ultima licitație.
Vezi mai jos cum arătau lucrările la tronsonul Chiribiș-Suplacu de Barcău în luna noiembrie a anului trecut! Video: Marin Marian
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.