URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 28 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu fac parte din categoria celor care sunt convinşi că hipermarketurile taman ce şi-au reînnoit stocul de bice, şi-au dat la galvanizat cătuşele şi au zugrăvit carcerele unde-i terorizează pe angajaţii recalcitranţi. Dar nu-i mai puţin adevărat că asupra unor angajaţi se exercită presiuni inadmisibile, profitând de starea lor de vulnerabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
16 Februarie 2022, 19:07

Asociația Pro Infrastructura cere rezilierea contractului cu grupul Selina pentru tronsonul de autostradă Biharia - Chiribiș. Replica lui Beni Rus

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cea mai activă organizație în domeniu cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să rupă contractul cu firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București), pe care le acuză că nici după 14 luni de la semnarea contractului nu încep lucrările pentru finalizarea celor 28,55 kilometri ai Autostrăzii Transilvania dintre Biharia și Chiribiș. „Am pierdut 14 luni. Mai pierdem?”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Somație pe Facebook

Într-o postare pe contul său de Facebook, ONG-ul s-a adresat CNAIR cu mesajul „Reziliați de urgență contractul lotului A3 Chiribiș-Biharia!”, afirmând că există „toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent”.

Asociația Pro Infrastructura a amintit că înțelegerea dintre CNAIR și asocierea de firme condusă de Trameco a fost semnată în iunie 2020, după alte două rezilieri ale contractului (inițial cu Bechtel, apoi cu firmele din grupul spaniol Corsan Corviam) pentru suma de 326 milioane lei plus TVA, chiar dacă noul constructor „a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR”, pentru ca ulterior semnării contractului, anul trecut, să ceară încă 130 milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza realizată de CNAIR.

Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. Singura soluție este rezilierea (a treia oară), acordarea de certificat negativ constructorului (n.r. – astfel încât firmele să nu se mai poată prezenta la licitații organizate de CNAIR) și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024... la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.

Tronson blestemat

Cererea imperativă adresată CNAIR de către ONG nu este prima de acest fel. Anul trecut, aceeași Asociație Pro Infrastructura a mai cerut firmelor să înceapă lucrul pe tronsonul Biharia – Chiribiș sau, în caz contrar, CNAIR să le rezilieze contractul.

BIHOREANUL a arătat atunci că lucrările nu au fost începute de asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt, Vahostav, Water Drilings deoarece Compania a respins proiectul tehnic efectuat de aceasta, care indica necesitatea unor soluții de proiectare diferite de cele reieșite din expertiza CNAIR care a stat la baza licitației desfășurate în 2018, cu doi ani înaintea încheierii contractului.

La acea vreme, proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, a susținut că responsabilitatea tergiversării executării contractului o poartă CNAIR. „Noi am depus întâi un proiect tehnic, apoi altul, dar CNAIR nu dă ok-ul, deși la baza lor stau expertize tehnice care arată că lucrările suplimentare sunt necesare. Altfel, autostrada se va lăsa și eu nu pot face așa ceva”, spunea Rus. Acesta a afirmat, de asemenea, că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, membru fondator al Asociației Pro Infrastructura, ceruse și el CNAIR rezilierea contractului, deși nu avea nicio competență în acest sens.

Contactat de BIHOREANUL și de data aceasta, Rus a respins acuzele Pro Infrastructura, afirmând că membrii acesteia nu stăpânesc domeniul, dar își fac imagine speculând divergențe pur tehnice între Companie și firme. „Oamenii ăștia vorbesc despre lucruri de care habar nu au. În afară să filmeze din dronă șantiere și să scrie pe Facebook, habar nu au despre construcția de autostrăzi”, a spus proprietarul grupului Selina, fără a intra în alte detalii față de cele prezentate anul trecut.

Buni în altă parte

De la precedenta cerere a ONG-ului pentru rezilierea contractului, CNAIR nu a oferit nicio explicație publică privind blocajul referitor la tronsonul dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania.

În schimb, la finele lunii trecute Compania a anunțat că o asociere din care fac parte și firmele Trameco, Drumuri Bihor și Drum Asfalt va realiza sectorul Chețani – Câmpia Turzii al aceleiași autostrăzi, întins pe 15,7 kilometri, sector abandonat și el în trecut de constructorii desemnați inițial. În acest scop, contractul încheiat între firme și CNAIR prevede o valoare de 363,79 milioane lei.

Pe de altă parte, aceeași asociere formată din cele trei firme cu Vahostav și cu East Water Drillings este singura care a finalizat un tronson de autostradă în Bihor, pe cei 5,35 km dintre Borș II și Biharia, inaugurat în septembrie 2020.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Smecheri
Acum Selina este de vina ,candva a fost Bechtel ( al doilea constructor de autostrazi din lume) si doar ei au fost de vina sau cei care au mers pe spaga grasa???
Postat 18 Februarie 2022, 15:46 de K62i
Autostrada
Mare expert e Beni Rus asta, a facut 5 Km de autostrada si gata, stie el mai bine ca oricine cu ce se mananca meseria asta. Din pacate legislatia permite astfel de aiureli in care un ofertant sa se ofere sa execute lucrarea cu 30% mai ieftin decat pretul estimat de CNAIR. Trebuia din start sa le ceara explicatii cum de reusesc asta, daca pot dovedi faptul ca termini lucrarea cu pretul oferit de tine in mod legal, atunci da-i drumul nu mai sta, daca nu, alta licitatie si gata, drumul trebuia sa fie gata de 20 de ani.
Postat 17 Februarie 2022, 11:21 de JAM11
Interese interese
Neica Drula si al lui ONG privat, implicat politic in CNAIR nu sare in ochii nimanui? Un alt parazit care o da pe populisme si ascunde adevarul.
Postat 17 Februarie 2022, 09:52 de Andy81
Sabotaj
Aici cineva sabotează România. Fie proiectantul, fie constructorul. Nici să nu vă așteptați la altceva câtă vreme vom avea o legislație ambiguă.
Postat 17 Februarie 2022, 08:12 de FaBULA
Păcat. De noi, nu de Beni îmi pare rău.
Păi dacă cnair a estimat un preț, vine Beni și ca să câștige zice că face cu 30% mai ieftin ca să câștige licitația. După aia că vrea cu 50% mai mult decât inițial, că dacă nu, el nu se apucă, că bă... Ia să lase pe alții să facă autostrăzi! Așa nu se face treabă.
Postat 17 Februarie 2022, 06:52 de Vio_427
S-antors lumea cu susu-n jos!
Unul, pana mai ieri șofer pe raba, da lectii si-i evalueaza pe unii care au ani de scoala cat n-are el kilometri cu carosata! Asta inseamnma sa fii mafiot!
Postat 17 Februarie 2022, 05:50 de pinonel
lege sau tocmeală...
Daca exista un contract el este respectat sau nu...?! Daca ai oferit un preț de execuție si după vii sa ceri 50% in plus vrei sa semneze Drulă...hmmm... Drulă e vinovat... 5 km de autostrada nu sunt 30...e o diferenta semnificativă de volum...logistic ,financiar... oricum acest domn face ce vrea... va fi bine...merge tocmeala la o Oradea.
Postat 16 Februarie 2022, 23:06 de strada
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.673 RON
  • 1 EUR = 4.9459 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON