URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 06 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Februarie 2022, 19:07

Asociația Pro Infrastructura cere rezilierea contractului cu grupul Selina pentru tronsonul de autostradă Biharia - Chiribiș. Replica lui Beni Rus

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cea mai activă organizație în domeniu cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să rupă contractul cu firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București), pe care le acuză că nici după 14 luni de la semnarea contractului nu încep lucrările pentru finalizarea celor 28,55 kilometri ai Autostrăzii Transilvania dintre Biharia și Chiribiș. „Am pierdut 14 luni. Mai pierdem?”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Somație pe Facebook

Într-o postare pe contul său de Facebook, ONG-ul s-a adresat CNAIR cu mesajul „Reziliați de urgență contractul lotului A3 Chiribiș-Biharia!”, afirmând că există „toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent”.

Asociația Pro Infrastructura a amintit că înțelegerea dintre CNAIR și asocierea de firme condusă de Trameco a fost semnată în iunie 2020, după alte două rezilieri ale contractului (inițial cu Bechtel, apoi cu firmele din grupul spaniol Corsan Corviam) pentru suma de 326 milioane lei plus TVA, chiar dacă noul constructor „a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR”, pentru ca ulterior semnării contractului, anul trecut, să ceară încă 130 milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza realizată de CNAIR.

Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. Singura soluție este rezilierea (a treia oară), acordarea de certificat negativ constructorului (n.r. – astfel încât firmele să nu se mai poată prezenta la licitații organizate de CNAIR) și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024... la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.

Tronson blestemat

Cererea imperativă adresată CNAIR de către ONG nu este prima de acest fel. Anul trecut, aceeași Asociație Pro Infrastructura a mai cerut firmelor să înceapă lucrul pe tronsonul Biharia – Chiribiș sau, în caz contrar, CNAIR să le rezilieze contractul.

BIHOREANUL a arătat atunci că lucrările nu au fost începute de asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt, Vahostav, Water Drilings deoarece Compania a respins proiectul tehnic efectuat de aceasta, care indica necesitatea unor soluții de proiectare diferite de cele reieșite din expertiza CNAIR care a stat la baza licitației desfășurate în 2018, cu doi ani înaintea încheierii contractului.

La acea vreme, proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, a susținut că responsabilitatea tergiversării executării contractului o poartă CNAIR. „Noi am depus întâi un proiect tehnic, apoi altul, dar CNAIR nu dă ok-ul, deși la baza lor stau expertize tehnice care arată că lucrările suplimentare sunt necesare. Altfel, autostrada se va lăsa și eu nu pot face așa ceva”, spunea Rus. Acesta a afirmat, de asemenea, că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, membru fondator al Asociației Pro Infrastructura, ceruse și el CNAIR rezilierea contractului, deși nu avea nicio competență în acest sens.

Contactat de BIHOREANUL și de data aceasta, Rus a respins acuzele Pro Infrastructura, afirmând că membrii acesteia nu stăpânesc domeniul, dar își fac imagine speculând divergențe pur tehnice între Companie și firme. „Oamenii ăștia vorbesc despre lucruri de care habar nu au. În afară să filmeze din dronă șantiere și să scrie pe Facebook, habar nu au despre construcția de autostrăzi”, a spus proprietarul grupului Selina, fără a intra în alte detalii față de cele prezentate anul trecut.

Buni în altă parte

De la precedenta cerere a ONG-ului pentru rezilierea contractului, CNAIR nu a oferit nicio explicație publică privind blocajul referitor la tronsonul dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania.

În schimb, la finele lunii trecute Compania a anunțat că o asociere din care fac parte și firmele Trameco, Drumuri Bihor și Drum Asfalt va realiza sectorul Chețani – Câmpia Turzii al aceleiași autostrăzi, întins pe 15,7 kilometri, sector abandonat și el în trecut de constructorii desemnați inițial. În acest scop, contractul încheiat între firme și CNAIR prevede o valoare de 363,79 milioane lei.

Pe de altă parte, aceeași asociere formată din cele trei firme cu Vahostav și cu East Water Drillings este singura care a finalizat un tronson de autostradă în Bihor, pe cei 5,35 km dintre Borș II și Biharia, inaugurat în septembrie 2020.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Smecheri
Acum Selina este de vina ,candva a fost Bechtel ( al doilea constructor de autostrazi din lume) si doar ei au fost de vina sau cei care au mers pe spaga grasa???
Postat 18 Februarie 2022, 15:46 de User anonimizat
Autostrada
Mare expert e Beni Rus asta, a facut 5 Km de autostrada si gata, stie el mai bine ca oricine cu ce se mananca meseria asta. Din pacate legislatia permite astfel de aiureli in care un ofertant sa se ofere sa execute lucrarea cu 30% mai ieftin decat pretul estimat de CNAIR. Trebuia din start sa le ceara explicatii cum de reusesc asta, daca pot dovedi faptul ca termini lucrarea cu pretul oferit de tine in mod legal, atunci da-i drumul nu mai sta, daca nu, alta licitatie si gata, drumul trebuia sa fie gata de 20 de ani.
Postat 17 Februarie 2022, 11:21 de JAM11
Interese interese
Neica Drula si al lui ONG privat, implicat politic in CNAIR nu sare in ochii nimanui? Un alt parazit care o da pe populisme si ascunde adevarul.
Postat 17 Februarie 2022, 09:52 de Andy81
Sabotaj
Aici cineva sabotează România. Fie proiectantul, fie constructorul. Nici să nu vă așteptați la altceva câtă vreme vom avea o legislație ambiguă.
Postat 17 Februarie 2022, 08:12 de User anonimizat
Păcat. De noi, nu de Beni îmi pare rău.
Păi dacă cnair a estimat un preț, vine Beni și ca să câștige zice că face cu 30% mai ieftin ca să câștige licitația. După aia că vrea cu 50% mai mult decât inițial, că dacă nu, el nu se apucă, că bă... Ia să lase pe alții să facă autostrăzi! Așa nu se face treabă.
Postat 17 Februarie 2022, 06:52 de Vio_427
S-antors lumea cu susu-n jos!
Unul, pana mai ieri șofer pe raba, da lectii si-i evalueaza pe unii care au ani de scoala cat n-are el kilometri cu carosata! Asta inseamnma sa fii mafiot!
Postat 17 Februarie 2022, 05:50 de pinonel
lege sau tocmeală...
Daca exista un contract el este respectat sau nu...?! Daca ai oferit un preț de execuție si după vii sa ceri 50% in plus vrei sa semneze Drulă...hmmm... Drulă e vinovat... 5 km de autostrada nu sunt 30...e o diferenta semnificativă de volum...logistic ,financiar... oricum acest domn face ce vrea... va fi bine...merge tocmeala la o Oradea.
Postat 16 Februarie 2022, 23:06 de strada
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7282 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON