URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Februarie 2022, 19:07

Asociația Pro Infrastructura cere rezilierea contractului cu grupul Selina pentru tronsonul de autostradă Biharia - Chiribiș. Replica lui Beni Rus

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cea mai activă organizație în domeniu cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să rupă contractul cu firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București), pe care le acuză că nici după 14 luni de la semnarea contractului nu încep lucrările pentru finalizarea celor 28,55 kilometri ai Autostrăzii Transilvania dintre Biharia și Chiribiș. „Am pierdut 14 luni. Mai pierdem?”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Somație pe Facebook

Într-o postare pe contul său de Facebook, ONG-ul s-a adresat CNAIR cu mesajul „Reziliați de urgență contractul lotului A3 Chiribiș-Biharia!”, afirmând că există „toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent”.

Asociația Pro Infrastructura a amintit că înțelegerea dintre CNAIR și asocierea de firme condusă de Trameco a fost semnată în iunie 2020, după alte două rezilieri ale contractului (inițial cu Bechtel, apoi cu firmele din grupul spaniol Corsan Corviam) pentru suma de 326 milioane lei plus TVA, chiar dacă noul constructor „a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR”, pentru ca ulterior semnării contractului, anul trecut, să ceară încă 130 milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza realizată de CNAIR.

Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. Singura soluție este rezilierea (a treia oară), acordarea de certificat negativ constructorului (n.r. – astfel încât firmele să nu se mai poată prezenta la licitații organizate de CNAIR) și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024... la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.

Tronson blestemat

Cererea imperativă adresată CNAIR de către ONG nu este prima de acest fel. Anul trecut, aceeași Asociație Pro Infrastructura a mai cerut firmelor să înceapă lucrul pe tronsonul Biharia – Chiribiș sau, în caz contrar, CNAIR să le rezilieze contractul.

BIHOREANUL a arătat atunci că lucrările nu au fost începute de asocierea Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt, Vahostav, Water Drilings deoarece Compania a respins proiectul tehnic efectuat de aceasta, care indica necesitatea unor soluții de proiectare diferite de cele reieșite din expertiza CNAIR care a stat la baza licitației desfășurate în 2018, cu doi ani înaintea încheierii contractului.

La acea vreme, proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, a susținut că responsabilitatea tergiversării executării contractului o poartă CNAIR. „Noi am depus întâi un proiect tehnic, apoi altul, dar CNAIR nu dă ok-ul, deși la baza lor stau expertize tehnice care arată că lucrările suplimentare sunt necesare. Altfel, autostrada se va lăsa și eu nu pot face așa ceva”, spunea Rus. Acesta a afirmat, de asemenea, că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, membru fondator al Asociației Pro Infrastructura, ceruse și el CNAIR rezilierea contractului, deși nu avea nicio competență în acest sens.

Contactat de BIHOREANUL și de data aceasta, Rus a respins acuzele Pro Infrastructura, afirmând că membrii acesteia nu stăpânesc domeniul, dar își fac imagine speculând divergențe pur tehnice între Companie și firme. „Oamenii ăștia vorbesc despre lucruri de care habar nu au. În afară să filmeze din dronă șantiere și să scrie pe Facebook, habar nu au despre construcția de autostrăzi”, a spus proprietarul grupului Selina, fără a intra în alte detalii față de cele prezentate anul trecut.

Buni în altă parte

De la precedenta cerere a ONG-ului pentru rezilierea contractului, CNAIR nu a oferit nicio explicație publică privind blocajul referitor la tronsonul dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania.

În schimb, la finele lunii trecute Compania a anunțat că o asociere din care fac parte și firmele Trameco, Drumuri Bihor și Drum Asfalt va realiza sectorul Chețani – Câmpia Turzii al aceleiași autostrăzi, întins pe 15,7 kilometri, sector abandonat și el în trecut de constructorii desemnați inițial. În acest scop, contractul încheiat între firme și CNAIR prevede o valoare de 363,79 milioane lei.

Pe de altă parte, aceeași asociere formată din cele trei firme cu Vahostav și cu East Water Drillings este singura care a finalizat un tronson de autostradă în Bihor, pe cei 5,35 km dintre Borș II și Biharia, inaugurat în septembrie 2020.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Smecheri
Acum Selina este de vina ,candva a fost Bechtel ( al doilea constructor de autostrazi din lume) si doar ei au fost de vina sau cei care au mers pe spaga grasa???
Postat 18 Februarie 2022, 15:46 de User anonimizat
Autostrada
Mare expert e Beni Rus asta, a facut 5 Km de autostrada si gata, stie el mai bine ca oricine cu ce se mananca meseria asta. Din pacate legislatia permite astfel de aiureli in care un ofertant sa se ofere sa execute lucrarea cu 30% mai ieftin decat pretul estimat de CNAIR. Trebuia din start sa le ceara explicatii cum de reusesc asta, daca pot dovedi faptul ca termini lucrarea cu pretul oferit de tine in mod legal, atunci da-i drumul nu mai sta, daca nu, alta licitatie si gata, drumul trebuia sa fie gata de 20 de ani.
Postat 17 Februarie 2022, 11:21 de JAM11
Interese interese
Neica Drula si al lui ONG privat, implicat politic in CNAIR nu sare in ochii nimanui? Un alt parazit care o da pe populisme si ascunde adevarul.
Postat 17 Februarie 2022, 09:52 de Andy81
Sabotaj
Aici cineva sabotează România. Fie proiectantul, fie constructorul. Nici să nu vă așteptați la altceva câtă vreme vom avea o legislație ambiguă.
Postat 17 Februarie 2022, 08:12 de User anonimizat
Păcat. De noi, nu de Beni îmi pare rău.
Păi dacă cnair a estimat un preț, vine Beni și ca să câștige zice că face cu 30% mai ieftin ca să câștige licitația. După aia că vrea cu 50% mai mult decât inițial, că dacă nu, el nu se apucă, că bă... Ia să lase pe alții să facă autostrăzi! Așa nu se face treabă.
Postat 17 Februarie 2022, 06:52 de Vio_427
S-antors lumea cu susu-n jos!
Unul, pana mai ieri șofer pe raba, da lectii si-i evalueaza pe unii care au ani de scoala cat n-are el kilometri cu carosata! Asta inseamnma sa fii mafiot!
Postat 17 Februarie 2022, 05:50 de pinonel
lege sau tocmeală...
Daca exista un contract el este respectat sau nu...?! Daca ai oferit un preț de execuție si după vii sa ceri 50% in plus vrei sa semneze Drulă...hmmm... Drulă e vinovat... 5 km de autostrada nu sunt 30...e o diferenta semnificativă de volum...logistic ,financiar... oricum acest domn face ce vrea... va fi bine...merge tocmeala la o Oradea.
Postat 16 Februarie 2022, 23:06 de strada
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON