Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea a scos la licitaţie administrarea viitorului centru intermodal din Episcopia.
Termen limită: 18 decembrie!
Municipalitatea orădeană caută un operator privat care să pună în funcţiune viitorul centru de transfer al mărfurilor de pe şosea pe calea ferată şi invers aflat în construcție lângă gara Episcopia.
"Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea demarează procedura de licitaţie publică privind atribuirea operării Centrului de Transport Intermodal Oradea. În acest sens, a fost publicat anunţul de participare cu privire la licitaţia deschisă, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 18 decembrie, ora 12:00", a anunţat marţi Primăria Oradea printr-un comunicat de presă.
Conform municipalităţii, deschiderea ofertelor se va face în aceeaşi zi la ora 14, la sediul ADLO.
Posibilii ofertanţi pot obţine documentaţia de licitaţie de la sediul municipalităţii orădene sau online, de pe site-ul Primăriei sau cel al ADLO.
Lucrări pe terminate
ADLO caută un operator privat pentru gestionarea viitorului centru intermodal având în vedere că stadiul fizic al lucrărilor este realizat în proporție de 85%, iar acestea se apropie de finalizare.
"Au fost realizate lucrări la infrastructura celor doua linii de cale ferate, a platformelor betonate şi a parcării. Au fost realizate straturile de fundare din piatra brută, stratul de forma de balast, au fost montate bordurile, iar aşternerea stratului de beton este aproape de finalizare", a declarat marți pentru BIHOREANUL directorul adjunct al Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei, Ovidiu Guler.
Directorul adjunct a mai spus că în prezent lucrările de realizare a liniilor ferate sunt realizate în proporţie de 80%, iar constructorii au turnat stratul suport al drumurilor şi le-au realizat bordurile.
"Totodată, s-au executat lucrări pentru reţelele de utilităţi publice, fiind realizate lucrări la reţeaua de canalizare pluvială şi termoficare și au fost montaţi stâlpii de iluminat", a arătat Guler.
Investiţie de peste 73 milioane lei
Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul viitorului terminal intermodal prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 metri fiecare, ce vor servi drept puncte de încărcare şi descărcare a mărfurilor transportate prin centrul intermodal.
Terminalul intermodal va mai cuprinde o platformă de beton între cele două linii, o clădire administrativă de tip container pentru activităţile logistice, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, precum şi iluminat şi racorduri la utilităţi.
Valoarea totală a investiţiei este de 73,2 milioane lei cu TVA inclus, din care suma nerambursabilă este de 48,1 milioane lei cu TVA inclus.
Diferenţa dintre valoarea totală a proiectului şi cea stabilită prin licitaţie pentru construcţia efectivă a terminalului, 47 milioane de lei + TVA (56 milioane lei cu TVA inclus), este dată de costurile suplimentare cu dirigenţia de şantier, taxe, avize, cheltuieli indirecte şi neprevăzute.
Spre exemplu, numai taxa de racord a intermodalului la liniile CFR, care va fi plătită în cadrul proiectului, se ridică la circa 7 milioane lei cu TVA inclus.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.