URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Februarie 2016, 18:57

Zona Metropolitană comandă documentaţia pentru extinderea centurii Oradiei până la Autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul viitoarei centuri extinse a Oradiei începe să prindă contur. Zona Metropolitană va scoate la licitaţie realizarea studiului de fezabilitate pentru centura extinsă delimitată de sensul giratoriu din Calea Sântandreiului şi intrarea pe autostrada A3, din Biharia.

În pregătirea licitaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a predat către ZMO documentele necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

"După finalizarea documentaţiei, ZMO va preda SF-ul şi aplicaţia de finanţare a noului obiectiv de investiţie către CNADNR pentru promovare spre finanţare de către aceasta prin Planul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020. Municipalitatea orădeană estimează că, dacă toate lucrurile decurg bine, lucrările de execuţie ar putea începe cel mai devreme în anul 2017", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Iniţial, Zona Metropolitană Oradea a depus în vara lui 2015, la sediul CNADNR din Bucureşti, documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate pentru construcţia unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, Drumul European 60 (DN1) şi Drumul Judeţean 190. Acesta va traversa teritoriul administrativ al localităţilor Oradea, Sântandrei şi Borş.

Conform studiului realizat de firma Search Corporation SRL, lung de 9,6 kilometri, tronsonul de drum de centură va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, un separator de circulaţie, 2 poduri şi 5 pasaje, 2 intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată.

Noua documentaţie va cuprinde studiul de fezabilitate elaborat de ZMO pentru acest tronson, cât şi documentaţia tehnică deja recepţionată de CNADNR pentru segmentul de drum expres Oradea - Arad (DN1 – intrarea în autostrada A3 la Biharia), care nu se mai regăseşte printre priorităţile companiei în viitoarea perioadă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Drum util
E un lucru util si facut cu cap astfel incat sa lege mai bine ZMO de Oradea . Drumurile vechi nu sunt readaptate nevoilor actuale ale oamenilor mutati in ZMO din Oradea si cu servicii in oras
Postat 09 Februarie 2016, 19:51 de utilizator1
@zorro
ai dreptate insa cu autostrada e mai dificil. Daca ar fi dupa Bolojan, era deja facuta dar sunt o gramada de hoti pe la bucuresti care au alte prioritati decat dezvoltarea tarii
Postat 08 Februarie 2016, 23:46 de David
URA
Toate bune si frumoase..dar unde dracu e autostrada?....iar facem drumuri care nu duc nicaieri,iar puneti "boii" inaintea carului...
Postat 08 Februarie 2016, 19:20 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7282 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON