URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 21 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Voi nu simțiți că, încet, încet, sportul bihorean se duce la vale? Că, deși acum se dau mult mai mulți bani decât înainte, rezultatele sunt mai modeste? Ne-om fi prostit noi sau s-or fi deșteptat adversarii? Dacă la baschet am ajuns să tremurăm la meciurile cu Voluntarii, care joacă în sala căminului cultural din localitate, înseamnă că am făcut ceva greșit. Sigur, suntem în finală cu Clujul, dar parcă nu mai avem tăria de a aduce titlul acasă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Februarie 2016, 18:57

Zona Metropolitană comandă documentaţia pentru extinderea centurii Oradiei până la Autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul viitoarei centuri extinse a Oradiei începe să prindă contur. Zona Metropolitană va scoate la licitaţie realizarea studiului de fezabilitate pentru centura extinsă delimitată de sensul giratoriu din Calea Sântandreiului şi intrarea pe autostrada A3, din Biharia.

În pregătirea licitaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a predat către ZMO documentele necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

"După finalizarea documentaţiei, ZMO va preda SF-ul şi aplicaţia de finanţare a noului obiectiv de investiţie către CNADNR pentru promovare spre finanţare de către aceasta prin Planul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020. Municipalitatea orădeană estimează că, dacă toate lucrurile decurg bine, lucrările de execuţie ar putea începe cel mai devreme în anul 2017", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Iniţial, Zona Metropolitană Oradea a depus în vara lui 2015, la sediul CNADNR din Bucureşti, documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate pentru construcţia unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, Drumul European 60 (DN1) şi Drumul Judeţean 190. Acesta va traversa teritoriul administrativ al localităţilor Oradea, Sântandrei şi Borş.

Conform studiului realizat de firma Search Corporation SRL, lung de 9,6 kilometri, tronsonul de drum de centură va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, un separator de circulaţie, 2 poduri şi 5 pasaje, 2 intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată.

Noua documentaţie va cuprinde studiul de fezabilitate elaborat de ZMO pentru acest tronson, cât şi documentaţia tehnică deja recepţionată de CNADNR pentru segmentul de drum expres Oradea - Arad (DN1 – intrarea în autostrada A3 la Biharia), care nu se mai regăseşte printre priorităţile companiei în viitoarea perioadă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Drum util
E un lucru util si facut cu cap astfel incat sa lege mai bine ZMO de Oradea . Drumurile vechi nu sunt readaptate nevoilor actuale ale oamenilor mutati in ZMO din Oradea si cu servicii in oras
Postat 09 Februarie 2016, 19:51 de utilizator1
@zorro
ai dreptate insa cu autostrada e mai dificil. Daca ar fi dupa Bolojan, era deja facuta dar sunt o gramada de hoti pe la bucuresti care au alte prioritati decat dezvoltarea tarii
Postat 08 Februarie 2016, 23:46 de David
URA
Toate bune si frumoase..dar unde dracu e autostrada?....iar facem drumuri care nu duc nicaieri,iar puneti "boii" inaintea carului...
Postat 08 Februarie 2016, 19:20 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5777 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON