URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 29 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu fac parte din categoria celor care sunt convinşi că hipermarketurile taman ce şi-au reînnoit stocul de bice, şi-au dat la galvanizat cătuşele şi au zugrăvit carcerele unde-i terorizează pe angajaţii recalcitranţi. Dar nu-i mai puţin adevărat că asupra unor angajaţi se exercită presiuni inadmisibile, profitând de starea lor de vulnerabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
06 August 2021, 09:32

Variantele centurii rutiere a comunei Sânmartin, puse în dezbatere publică

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La trei luni după ce președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, și primarul comunei Sânmartin, Cristian Laza, au încheiat un acord de parteneriat pentru realizarea șoselei de centură care va lega Oradea de comuna limitrofă, cele două variante de traseu posibile au fost publicate de CJ Bihor în procedură de transparență decizională.

Noul drum se adaugă celor care vor ocoli comunele Oșorhei, Sântandrei și Nojorid, precum și celui care va lega Biharia de Paleu, toate propuse la inițiativa lui Bolojan.

Consiliul Județean Bihor a anunțat publicarea celor două variante de traseu în cursul zilei de joi, printr-un comunicat, prezentând câteva dintre specificitățile fiecăreia.

Astfel, o primă variantă, mai scurtă, ar urma să aibă o lungime de 4,05 kilometri, fiind analizată în anul 2015 în cadrul unui studiu de fezabilitate realizat la acea vreme de Zona Metropolitană Oradea. Conform acesteia, viitoarea șosea ar avea un traseu pornind din șoseaua de centură a Oradiei din girația de pe strada Iancu de Hunedoara, continuând spre sud pe stânga DN 78 Oradea - Deva, ocolind localitatea Sânmartin prin est și Băile 1 Mai prin vest. Capătul sudic al drumului ar urma să iasă în DN 76 la intrarea în Felix dinspre Oradea într-o intersecție cu sens giratoriu.

A doua variantă, mai lungă, ar urma să aibă o lungime de 5,76 kilometri. Traseul acesteia ar porni tot din strada Iancu de Hunedoara printr-un pasaj suprateran peste șoseaua de centură a Oradiei, continuând de-a lungul Pârâului Peța spre Băile 1 Mai, unde ar urma să fie construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre această stațiune și localitatea Sânmartin, precum și peste calea ferată dintre oraș și comună. Revenirea în DN76 s-ar face și în această variantă tot printr-un sens giratoriu, dar cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre Cordău, la ieșirea din Băile Felix spre Beiuș.

Drumul de ocolire al comunei Sânmartin va decongestiona traficul din Zona Metropolitană Oradea și ar preveni ambuteiajele în localitatea Sânmartin și în Băile Felix. În prezent, numărul mașinilor care circulă din Oradea înspre Cluj-Napoca prin Oșorhei și înspre Deva prin Sânmartin și Băile Felix depășește 24.000 în 24 de ore.

Documentul privind cele două variante poate fi consultat la avizierul Consiliului Județean, la Direcția Tehnică a instituției din Parcul Traian, precum și pe site-ul acesteia, www.cjbihor.ro, la secțiunea Informații publice/ Transparență/ Transparență decizională.

Ca de obicei, persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare la adresa de e-mail registratura@cjbihor.ro sau la sediul CJ Bihor, în termen de 10 zile de la data publicării, așadar până în 15 august.

Potrivit parteneriatului încheiat în luna aprilie între CJ Bihor și Primăria Sânmartin, comuna ar urma să suporte costurile unor studii topo și geo, iar CJ Bihor pe cel al studiului de fezabilitate premergător proiectului tehnic propriu-zis.

În ultimele luni, CJ Bihor a pregătit, de asemenea, și proiectele pentru realizarea unor drumuri de centură pentru comunele Oșorhei, Sântandrei și Nojorid, precum și pentru un drum de legătură între comunele Biharia și Paleu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
dezbatere publica
dupa doar 2 poze postate, intre o Dacie care mere-ase cum mere, si un Mercedes, fara sa discuti de pret, ci doar de dorinte, clar ca alegerea e Mercedesul, drumul mai lung, cu legaturi, pasaje si care ocoleste si Felixul! Pentru o adevarata dezbvatere publica, e nevoie de costuri si modalitati de finantare. O combinatie intre cele 2 variante ar fi buna: drumul pe langa calea ferata (varianta 1), poate fara un pasaj suplimentar langa pensiune, poate cu, ramane de vazut la costuri, Neaparat cu ocolirea Felixului (varianta2), cu cele 2 drumuri de legatura cu Haieu asumate de primaria comunei, sau fonduri europene sau guvern, dar NU de Consiliul Judetean, insa cu neaparat inca o conexiune a drumului de ocolire Felix cu Felixul. Poate e bun pasajul peste drumul din 1 mai ca sa nu ai masini stationate la intersectie pana sa blocheze E79, dar ar trebui noul drum conextat cu soseaua principala din 1 mai, varianta de coborare de pe pasaj.
Postat 06 August 2021, 17:58 de unu
Măi, Pinochio3, ești conștient și tu că doar idioții susțin niște "liberali" care dărâmă și mai apoi comandă strategii care să confirme ce au comis?
Pinochio1 (Bolojan) nu a făcut niciun drum și niciun pod. Bihorenii, cu banii lor, sunt cei care au făcut câteveva, mai bine sau mai rău după caz. Bolojan a reușit unica performanță, din istoria acestui județ, de a îndatora bihorenii chiar pe banii lor. "AirFly" Bolojan nu-i idiot. El se bazează în schimb, de trei decenii încoace, pe idioții care cred că bolovanu' e normal la cap.
Postat 06 August 2021, 14:37 de KP
Varianta 2
Pentru oricine cunoaște cât de cât situația din com. Sanmartin va alege varianta 2 prin care se face și ocolirea stațiunii B. FELIX. În prima varianta sensul giratoriu va fi,, sufocat" în sezon de turiști, localnici și cei care tranzitează spre Beiuș, Deva samd
Postat 06 August 2021, 13:37 de bde
ArdeleanOradean
Amu sincer, aleg varianta 1
Postat 06 August 2021, 12:16 de Sandu2100
sandu
Sandele, acum sincer, KP nu are dreptate? Categoric Varianta 2 ii cea mai buna pt toata lumea
Postat 06 August 2021, 11:59 de ArdeleanOradean
KP
Toate drumurile si podurile care au fost facute in mandatul lui Bolojan sunt eficiente, si vii tu pielea de pe P , sa ne spuni ca nimic nu e bun. Ori suntem noi idioti ori esti tu prea bun pt orasul asta.
Postat 06 August 2021, 11:00 de Sandu2100
Un drum paralel cu actualul este o tâmpenie marca Bolojan.
Dacă vrei cu adevărat o degrevare a circulației pe raza comunei Sânmartin, atunci te uiți pe hărțile de mobilitate și vezi că destinația e Felix, iar cei ce cresc nivelul de trafic nu sunt orădenii. Cu alte cuvinte, o relație de trafic optimizat înseamnă să ajungi din E60 (giratoriul de ieșire din Oșorhei către Cluj) la ieșirea din Băile Felix după Prezident, pe sub pădure. Asta ar da mai apoi posibilitatea continuării acestui nou drum către Nojorid, pe linia de legătură pe lângă Apateu și intersectarea cu drumul actual Oradea-Arad, respectiv eventuala continuare în viitorul drum expres ce ar conecta întreaga zonă la A3 și punctele de trecere a frontierei. Așa însă, o să iasă un mare nimic care nu va face, cel puțin în prima variantă propusă acum, decât să se cheltuie inutil niște bani.
Postat 06 August 2021, 10:23 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6715 RON
  • 1 EUR = 4.9457 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON