URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Mai 2015, 16:59

Surpriză: Tarom este interesată de zboruri regulate între Oradea şi Tel Aviv, iar Blue Air şi Carpat Air de cursele spre Vest

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La capătul a patru ore de discuţii cu tur-operatori acreditaţi IATA (Asociaţia Internaţională a Agenţiilor de Turism), principalii "vânzători de bilete" pentru cursele aeriene, şi cu reprezentanţii celor trei companii aeriene cu capital românesc, Aeroportul din Oradea şi mediul de afaceri din Bihor primesc veşti bune: există un interes major pentru noile destinaţii internaţionale către care vor decola avioanele de la Oradea.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, şi directorul Aeroportului orădean, Gheorghe Pasc, au participat miercuri la aceste discuţii, urmate de o conferinţă de presă căreia i s-au alăturat şi reprezentanţii operatorului de transport Tarom şi companiei de handling Romanian Air Services, care reprezintă în România 23 de companii aeriene din lume.

"Am avut discuţiile pentru a se încredinţa companiile că ceea ce noi am identificat ca posibile linii sunt cele pe care le doresc şi tur operatorii", a explicat preşedintele CJ, Cornel Popa, arătând că, astfel, companiile s-au putut convinge că nu vor duce lipsă de clienţi.

Oradea-Tel Aviv

Directorul aeroportului orădean, Gheorghe Pasc, a dezvăluit una dintre cele mai concrete informaţii de după întâlnirea desfăşurată la Hotelul Double Tree by Hilton: există şanse serioase ca Oradea să fie legată şi de capitala Israelului, de unde vor fi "livraţi" clienţi pentru Băile Felix.

"Tel Aviv-ul e pe primul loc", a confirmat Alexandru Slivka (foto primul din dreapta), şef de Serviciu în cadrul Tarom, care a precizat că intenţia principalei companii aeriene din România este ca aceste curse să fie operate încă de la 1 decembrie, cu o frecvenţă săptămânală pentru început, astfel încât să fie aduşi lunar "circa 500 de turişti" din Israel.

"Suntem foarte optimişti, pentru că un aeroport nou, cu pistă nouă, ne dă posibilitatea să zburăm cu jeturile", a spus Slivka, referindu-se la posibilitatea folosirii avioanelor mari, cu peste 120 locuri, ceea ce asigură rentabilitatea zborurilor.

Ţinta pe Anglia

Tot oficialul Tarom a afirmat că, în urma discuţiilor cu tur operatorii, cele mai probabile destinaţii internaţionale vor fi Marea Britanie (inclusiv Luton), Irlanda (Dublin), Germania (Berlin, Frankfurt şi Munchen), Italia (Torino, Milano, Bergamo, Verona, Veneţia şi Roma), precum şi Spania (Barcelona şi Valencia). "Paleta e foarte mare", a spus Alexandru Slivka.

În ce priveşte, concret, oraşele din aceste ţări de care urmează să fie legată Oradea, Gheorghe Pasc a precizat că urmează ca noile destinaţii să fie scoase la licitaţie fie "la pachet" (adică mai multe destinaţii pe care să le asigure o singură companie), fie distinct (astfel încât la Oradea să opereze mai multe companii, fiecare către destinaţia pe care o consideră mai atractivă). Oricum, criteriul va fi cel normal, a adăugat reprezentantul Tarom: "va câştiga compania care va cere cea mai mică subvenţie".

Suprinzător e că, în condiţiile în care Oradea are interdicţia să organizeze o licitaţie pentru deschiderea unei curse subvenţionate spre cel mai popular şi ieftin aeroport din Marea Britanie, Luton, întrucât ar încălca o condiţie de neconcurenţă cu Aeroportul din Debreţin, există şi varianta înfiinţării unei curse nesubvenţionate. "Putem să-l facem cu zboruri nesubvenţionate", a spus Pasc, fără a da însă alte detalii, care să arate cât de conturată e o asemenea probabilitate.

Zboruri de noapte

Tot ca element de detaliu din discuţiile cu tur-operatorii şi cu reprezentanţii companiilor aeriene, preşedintele Consiliului Judeţean a dezvăluit că aceştia studiază inclusiv posibilitatea de a stabili cursele internaţionale de la şi către Oradea în aşa fel încât aeronavele să aterizeze aici în timpul nopţii. "Taromului i-ar fi uşor să deschidă linii mai ales noaptea, dar să vedem dacă şi în turism oamenii sunt dispuşi să-şi primească oaspeţii la ora două noaptea", a spus Cornel Popa.

În ce priveşte reluarea curselor interne, Oradea-Bucureşti, suspendate în februarie din cauza lucrărilor de modernizare a pistei rămase fără sistemul complet de ghidaj la sol, reprezentantul Tarom a spus că acest lucru se va întâmpla încă înainte de finalizarea lucrărilor. "Vom opera pe o pistă cu cap decalat, deci mai scurtă, dar cu instrumentar", a spus Slivka, adăugând că reluarea curselor e estimată să aibă loc în luna septembrie, cu o lună înaintea finalizării lucrărilor, programată pe 31 octombrie, fără a se şti încă dacă vor fi operate tot 13 curse săptămânal, ca până acum, mai puţine ori, dimpotrivă, mai multe. "Numărul pasagerilor va justifica şi numărul curselor", a spus Slivka.

Licitaţie în ceaţă

Dorin Ivaşcu (foto primul din stânga), preşedintele Consiliului de Administraţie al Romanian Air Services, care asigură serviciile de handling pe Aeroportul Otopeni, a afirmat că preferă ca noile zboruri internaţionale de la Oradea să fie operate de companii româneşti, dar, dacă acestea nu vor fi interesate, va prezenta oferta orădeană şi celor 23 companii străine pe care le reprezintă în ţara noastră.

"Am sesizat filoane de trafic interesante", a spus oficialul R.A.S., adăugând că "am făcut planuri", dar şi că "trebuie investit mult şi în marketingul noilor destinaţii".

Pe de altă parte, întrebat de jurnalişti când va avea loc licitaţia pentru desemnarea companiilor care să asigure viitoarele zboruri internaţionale, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a evitat să dea un răspuns fără echivoc. În locul său, directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a spus că procedura "reglementată de autorităţile europene" este selecţia de oferte, iar aceasta va avea loc "după ce va fi numită comisia de licitaţie".

La întâlnirea cu tur-operatorii au participat şi reprezentanţi ai celorlalte două companii româneşti, Carpat Air şi Blue Air, care s-au arătat interesate să deschidă curse externe spre Vest.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
De va fi pista se va zbura, de nu ba!...
Se va zbura la anu' si la multi ani de pe aeroportul Oradea, atat timp cat lucrarile la pista aeroportului sunt in aer la propriu.
Postat 29 Mai 2015, 23:18 de Acknowledgement
meidei, meidei... ha, ha, ha
cu o scoala nato superioara de spionaj s a carui promotie anuala ajunge aproape de 2000 de absolventi internationali... la acre se adauga si profesorii plus alti băștinași... nu e de mirare că se dorește și asigurarea unor condiții cilivizate de transport, mnoa
Postat 28 Mai 2015, 13:03 de vg
@Roger
@Roger. 1. O idee buna Oradea - Constanta. Ma gandesc ca te refere la chartere estivale. Pacat ca litoralul romanesc este cum este, dpdv al oamenilor,si deci, serviciilor. In schimb zona e frumoasa tare, mai ales ca se va putea arunca si Delta Dunarii in eventualele pachete turistice. 2. Legat de zbor Oradea - orice din Franta, nu asi vrea sa ma pronunt dar, daca citeai cu atentie articolul ai fi vazut ca de iarna asta vor fi zboruri Wizz, Debrecen - Beauvais (Paris). Decat sa mergi 3 ore+ pana la Cluj sau Timisoara (deci timp si bani pierduti aiurea, ca de multe ori se zboara destul de dimineata), mai bine mergi 1h - 1h30mn MAXIM pana la Debrecen, pe un drum destul de ok si fara mari intortocheli. Asta e, daca ungurii ne-au luat-o inainte PLUS CA, stii si tu di ce tara e Wizz ul ;)). 3. Despre acest domn Pasc, nu ma pronunt ca nu il cunosc. E deja suficient de "comentat" in cercurile oradene, bihorene si nu numai datorita unei presupuse lancezeli, ca sa ii zicem asa, in "foisorul" sau, aka aerportul.
Postat 27 Mai 2015, 20:49 de OradeaCivitas
@WinDos
1. Carpat Air este intr-adevar in insolventa. Nu e acelasi lucru cu falimentul, dar nici roz nu e treaba. 2. Blue Air in schimb, a reusit, atat cu sansa cat si cu cap (o mica inginerie financiara LEGALA) nu doar sa supravietuiasca (aeronews.ro/clarificare-blue-air-nu-este-in-faliment/) ci sa se si redreseze si sa evolueze pozitiv (economica.net/blue-air-a-cumparat-patru-noi-avioane-boeing-737_99966.html). 3. Nu dispera INCA! Desii proiectul aeroportului este cel mai important si placut mie, alaturi de referendum, cred ca stii si tu ca va exista o licitatie, care va fi anuntata peste tot, atat pe SEAP cat si in Jurnalul de Operatiuni al Uniunii Europene. La aceasta licitatie se va prezenta cine va dorii si ii va permite caietul de sarcini (deci INCLUSIV Wizz sau Ryanair - desii astia de la Ryan nu prea se grabesc sa se extinda in RO, dar nu se stie niciodata). Hai sa lasam orice urma de antipatie politica si egoism, si sa fim macar si noi odata interesati la modul real de o evolutie pozitiva a zonei. Doamne ajuta sa fie bine!
Postat 27 Mai 2015, 20:41 de OradeaCivitas
oradea-constanta ar fi profitabil pt toti
Pasc, ne-am saturat de tine de atatia zeci de ani derbedeu in fruntea aeroportului - dispari, nulitate, si ia-l si pe mangalau cu tine! de ce este surpriza atat de mare ca vor fi curse de tel aviv?! doar in Oradea este cea mai mare comunitate de evrei din tara, dupa Bucuresti, si nu i-am auzit pe niciunul sa ceara autonomie, cum fac altii! ok, au putere financiara mare, au dezvoltat orasul si vor dezvolta judetul, cu siguranta! insa bizar este faptul ca avem multe companii franceze in judet si totusi nici un zbor spre neamul lui sarkozi... hmmm, nici un zbor spre o destinatie exotica de vacanta din bazinul mediteranean?!?! cam dur, avand in vedere ca avem politiceni, medici spagari si profesori la fel care ar putea sa isi permita si biletul de avion pana acolo! o chestie desteapta ar fi o cursa directa oradea-constanta, pe pariu ca ar fi mai solicitata decat cursa de bucuresti! asta ar trebui promovat si incurajat!
Postat 27 Mai 2015, 20:39 de roger
Blue Air nu e fantoma ai de operator aflat in faliment ???
Capat Air e aproape la fel, in aer ... bine ca o sa putem merge totusi la Muntele Sfant, ca sa ne rugam pentru un Bihor pus, la comanda, pe primul loc !!!
Postat 27 Mai 2015, 19:29 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON