URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
27 Mai 2015, 16:59

Surpriză: Tarom este interesată de zboruri regulate între Oradea şi Tel Aviv, iar Blue Air şi Carpat Air de cursele spre Vest

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La capătul a patru ore de discuţii cu tur-operatori acreditaţi IATA (Asociaţia Internaţională a Agenţiilor de Turism), principalii "vânzători de bilete" pentru cursele aeriene, şi cu reprezentanţii celor trei companii aeriene cu capital românesc, Aeroportul din Oradea şi mediul de afaceri din Bihor primesc veşti bune: există un interes major pentru noile destinaţii internaţionale către care vor decola avioanele de la Oradea.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, şi directorul Aeroportului orădean, Gheorghe Pasc, au participat miercuri la aceste discuţii, urmate de o conferinţă de presă căreia i s-au alăturat şi reprezentanţii operatorului de transport Tarom şi companiei de handling Romanian Air Services, care reprezintă în România 23 de companii aeriene din lume.

"Am avut discuţiile pentru a se încredinţa companiile că ceea ce noi am identificat ca posibile linii sunt cele pe care le doresc şi tur operatorii", a explicat preşedintele CJ, Cornel Popa, arătând că, astfel, companiile s-au putut convinge că nu vor duce lipsă de clienţi.

Oradea-Tel Aviv

Directorul aeroportului orădean, Gheorghe Pasc, a dezvăluit una dintre cele mai concrete informaţii de după întâlnirea desfăşurată la Hotelul Double Tree by Hilton: există şanse serioase ca Oradea să fie legată şi de capitala Israelului, de unde vor fi "livraţi" clienţi pentru Băile Felix.

"Tel Aviv-ul e pe primul loc", a confirmat Alexandru Slivka (foto primul din dreapta), şef de Serviciu în cadrul Tarom, care a precizat că intenţia principalei companii aeriene din România este ca aceste curse să fie operate încă de la 1 decembrie, cu o frecvenţă săptămânală pentru început, astfel încât să fie aduşi lunar "circa 500 de turişti" din Israel.

"Suntem foarte optimişti, pentru că un aeroport nou, cu pistă nouă, ne dă posibilitatea să zburăm cu jeturile", a spus Slivka, referindu-se la posibilitatea folosirii avioanelor mari, cu peste 120 locuri, ceea ce asigură rentabilitatea zborurilor.

Ţinta pe Anglia

Tot oficialul Tarom a afirmat că, în urma discuţiilor cu tur operatorii, cele mai probabile destinaţii internaţionale vor fi Marea Britanie (inclusiv Luton), Irlanda (Dublin), Germania (Berlin, Frankfurt şi Munchen), Italia (Torino, Milano, Bergamo, Verona, Veneţia şi Roma), precum şi Spania (Barcelona şi Valencia). "Paleta e foarte mare", a spus Alexandru Slivka.

În ce priveşte, concret, oraşele din aceste ţări de care urmează să fie legată Oradea, Gheorghe Pasc a precizat că urmează ca noile destinaţii să fie scoase la licitaţie fie "la pachet" (adică mai multe destinaţii pe care să le asigure o singură companie), fie distinct (astfel încât la Oradea să opereze mai multe companii, fiecare către destinaţia pe care o consideră mai atractivă). Oricum, criteriul va fi cel normal, a adăugat reprezentantul Tarom: "va câştiga compania care va cere cea mai mică subvenţie".

Suprinzător e că, în condiţiile în care Oradea are interdicţia să organizeze o licitaţie pentru deschiderea unei curse subvenţionate spre cel mai popular şi ieftin aeroport din Marea Britanie, Luton, întrucât ar încălca o condiţie de neconcurenţă cu Aeroportul din Debreţin, există şi varianta înfiinţării unei curse nesubvenţionate. "Putem să-l facem cu zboruri nesubvenţionate", a spus Pasc, fără a da însă alte detalii, care să arate cât de conturată e o asemenea probabilitate.

Zboruri de noapte

Tot ca element de detaliu din discuţiile cu tur-operatorii şi cu reprezentanţii companiilor aeriene, preşedintele Consiliului Judeţean a dezvăluit că aceştia studiază inclusiv posibilitatea de a stabili cursele internaţionale de la şi către Oradea în aşa fel încât aeronavele să aterizeze aici în timpul nopţii. "Taromului i-ar fi uşor să deschidă linii mai ales noaptea, dar să vedem dacă şi în turism oamenii sunt dispuşi să-şi primească oaspeţii la ora două noaptea", a spus Cornel Popa.

În ce priveşte reluarea curselor interne, Oradea-Bucureşti, suspendate în februarie din cauza lucrărilor de modernizare a pistei rămase fără sistemul complet de ghidaj la sol, reprezentantul Tarom a spus că acest lucru se va întâmpla încă înainte de finalizarea lucrărilor. "Vom opera pe o pistă cu cap decalat, deci mai scurtă, dar cu instrumentar", a spus Slivka, adăugând că reluarea curselor e estimată să aibă loc în luna septembrie, cu o lună înaintea finalizării lucrărilor, programată pe 31 octombrie, fără a se şti încă dacă vor fi operate tot 13 curse săptămânal, ca până acum, mai puţine ori, dimpotrivă, mai multe. "Numărul pasagerilor va justifica şi numărul curselor", a spus Slivka.

Licitaţie în ceaţă

Dorin Ivaşcu (foto primul din stânga), preşedintele Consiliului de Administraţie al Romanian Air Services, care asigură serviciile de handling pe Aeroportul Otopeni, a afirmat că preferă ca noile zboruri internaţionale de la Oradea să fie operate de companii româneşti, dar, dacă acestea nu vor fi interesate, va prezenta oferta orădeană şi celor 23 companii străine pe care le reprezintă în ţara noastră.

"Am sesizat filoane de trafic interesante", a spus oficialul R.A.S., adăugând că "am făcut planuri", dar şi că "trebuie investit mult şi în marketingul noilor destinaţii".

Pe de altă parte, întrebat de jurnalişti când va avea loc licitaţia pentru desemnarea companiilor care să asigure viitoarele zboruri internaţionale, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a evitat să dea un răspuns fără echivoc. În locul său, directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a spus că procedura "reglementată de autorităţile europene" este selecţia de oferte, iar aceasta va avea loc "după ce va fi numită comisia de licitaţie".

La întâlnirea cu tur-operatorii au participat şi reprezentanţi ai celorlalte două companii româneşti, Carpat Air şi Blue Air, care s-au arătat interesate să deschidă curse externe spre Vest.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
De va fi pista se va zbura, de nu ba!...
Se va zbura la anu' si la multi ani de pe aeroportul Oradea, atat timp cat lucrarile la pista aeroportului sunt in aer la propriu.
Postat 29 Mai 2015, 23:18 de Acknowledgement
meidei, meidei... ha, ha, ha
cu o scoala nato superioara de spionaj s a carui promotie anuala ajunge aproape de 2000 de absolventi internationali... la acre se adauga si profesorii plus alti băștinași... nu e de mirare că se dorește și asigurarea unor condiții cilivizate de transport, mnoa
Postat 28 Mai 2015, 13:03 de vg
@Roger
@Roger. 1. O idee buna Oradea - Constanta. Ma gandesc ca te refere la chartere estivale. Pacat ca litoralul romanesc este cum este, dpdv al oamenilor,si deci, serviciilor. In schimb zona e frumoasa tare, mai ales ca se va putea arunca si Delta Dunarii in eventualele pachete turistice. 2. Legat de zbor Oradea - orice din Franta, nu asi vrea sa ma pronunt dar, daca citeai cu atentie articolul ai fi vazut ca de iarna asta vor fi zboruri Wizz, Debrecen - Beauvais (Paris). Decat sa mergi 3 ore+ pana la Cluj sau Timisoara (deci timp si bani pierduti aiurea, ca de multe ori se zboara destul de dimineata), mai bine mergi 1h - 1h30mn MAXIM pana la Debrecen, pe un drum destul de ok si fara mari intortocheli. Asta e, daca ungurii ne-au luat-o inainte PLUS CA, stii si tu di ce tara e Wizz ul ;)). 3. Despre acest domn Pasc, nu ma pronunt ca nu il cunosc. E deja suficient de "comentat" in cercurile oradene, bihorene si nu numai datorita unei presupuse lancezeli, ca sa ii zicem asa, in "foisorul" sau, aka aerportul.
Postat 27 Mai 2015, 20:49 de OradeaCivitas
@WinDos
1. Carpat Air este intr-adevar in insolventa. Nu e acelasi lucru cu falimentul, dar nici roz nu e treaba. 2. Blue Air in schimb, a reusit, atat cu sansa cat si cu cap (o mica inginerie financiara LEGALA) nu doar sa supravietuiasca (aeronews.ro/clarificare-blue-air-nu-este-in-faliment/) ci sa se si redreseze si sa evolueze pozitiv (economica.net/blue-air-a-cumparat-patru-noi-avioane-boeing-737_99966.html). 3. Nu dispera INCA! Desii proiectul aeroportului este cel mai important si placut mie, alaturi de referendum, cred ca stii si tu ca va exista o licitatie, care va fi anuntata peste tot, atat pe SEAP cat si in Jurnalul de Operatiuni al Uniunii Europene. La aceasta licitatie se va prezenta cine va dorii si ii va permite caietul de sarcini (deci INCLUSIV Wizz sau Ryanair - desii astia de la Ryan nu prea se grabesc sa se extinda in RO, dar nu se stie niciodata). Hai sa lasam orice urma de antipatie politica si egoism, si sa fim macar si noi odata interesati la modul real de o evolutie pozitiva a zonei. Doamne ajuta sa fie bine!
Postat 27 Mai 2015, 20:41 de OradeaCivitas
oradea-constanta ar fi profitabil pt toti
Pasc, ne-am saturat de tine de atatia zeci de ani derbedeu in fruntea aeroportului - dispari, nulitate, si ia-l si pe mangalau cu tine! de ce este surpriza atat de mare ca vor fi curse de tel aviv?! doar in Oradea este cea mai mare comunitate de evrei din tara, dupa Bucuresti, si nu i-am auzit pe niciunul sa ceara autonomie, cum fac altii! ok, au putere financiara mare, au dezvoltat orasul si vor dezvolta judetul, cu siguranta! insa bizar este faptul ca avem multe companii franceze in judet si totusi nici un zbor spre neamul lui sarkozi... hmmm, nici un zbor spre o destinatie exotica de vacanta din bazinul mediteranean?!?! cam dur, avand in vedere ca avem politiceni, medici spagari si profesori la fel care ar putea sa isi permita si biletul de avion pana acolo! o chestie desteapta ar fi o cursa directa oradea-constanta, pe pariu ca ar fi mai solicitata decat cursa de bucuresti! asta ar trebui promovat si incurajat!
Postat 27 Mai 2015, 20:39 de roger
Blue Air nu e fantoma ai de operator aflat in faliment ???
Capat Air e aproape la fel, in aer ... bine ca o sa putem merge totusi la Muntele Sfant, ca sa ne rugam pentru un Bihor pus, la comanda, pe primul loc !!!
Postat 27 Mai 2015, 19:29 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON