URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Iunie 2016, 09:56

Salvare de la Selina: Firma Trameco preia de la Construct Mod modernizarea tronsonului DN 76 între Ştei şi Vârfurile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Firma orădeană Trameco, parte a Grupului Selina, patronat de Beneamin Rus, întinde o mână de ajutor alteia, concurente, tot din Oradea, Construct Mod, deţinută de Ovidiu Moldovan.

Şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca, Eugen Cecan, a declarat că Trameco s-a angajat să execute lucrările la carosabil pe tronsonul de 33,3 kilometri Ştei-Vârfurile al DN 76 Oradea-Deva, a cărei modernizare a fost câştigată la licitaţie în urmă cu cinci ani de către Construct Mod, aceasta urmând să se ocupe de realizarea şanţurilor şi rigolelor pentru scurgeri, precum şi de consolidarea drumului.

Construct Mod trebuia să încheie lucrările între Vârfuri şi Ştei (km 69+350 - km102+660) încă de la 1 iunie 2015, dar „inginerul (n.r. - dirigintele de şantier) a transmis determinarea pentru extensia de timp interimară până la data de 13.05.2016”, această cerere fiind aprobată - preciza în urmă cu o lună directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, după o vizită pe şantier.

Eugen Cecan a declarat, joi, pentru BIHOREANUL, că în noul context, termenul de finalizare a lucrării pe acest tronson este noiembrie 2016. „Lucrarea va fi gata însă cu o lună mai devreme, adică în octombrie”, a precizat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri. 

Trameco a încheiat contractul pentru aceste lucrări direct cu firma Construct Mod, nu cu CNADNR. 

Pe de altă parte, conform lui Cecan, Grupul Selina ar fi interesat să preia lucrări pe alte tronsoane ale DN 76 unde ritmul este mult încetinit faţă de graficul stabilit prin contracte între firmele care au câştigat licitaţiile şi CNADNR.

În prima decadă a lunii trecute, după ce a vizitat şantierul DN 76, şeful CNADNR, Cătălin Homor, a mai făcut cunoscut, printr-un comunicat, stadiul de execuţie şi pe alte tronsoane. Conform informării, între Ştei şi Beiuş (km 102+660 – km 133+660), lucrările au ajuns la 51,19%, dar executantul lor – asocierea firmelor AZVI şi AZCALE - se confruntă cu un "blocaj financiar din cauza emiterii cu întârziere a Certificatelor Interimare de Plată de către Inginerul Fidic de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj".

Din cauza "lipsei de mobilizare în şantier şi a întârzierilor întregistrate faţă de programul de execuţie", CNADNR a transmis asocierii o notificare în vederea "îmbunătăţirii activităţii pe aceste şantiere".

Cu privire la tronsonul dintre Beiuş şi Oradea (km 133+660 şi 184+390), şeful CNADNR arăta că în 2012 a fost angajată pentru modernizarea şoselei o asociere condusă de CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, care însă n-a putut susţine financiar şantierul, astfel că în 25 mai 2015 i-a fost reziliat contractul, iar soluţia tehnică a fost schimbată, optându-se pentru reciclarea asfaltului existent.Comunicatul adăuga că pe acest tronson mai sunt necesare lucrări, dar fără a explica în ce constau acestea şi când vor fi făcute

Situaţia de pe cele trei tronsoane din Bihor se repetă şi pe tronsoanele de la Ştei până la Deva, cu o singură excepţie, cea a unui tronson unde lucrează firma austriacă Porr Construct, care a modernizat şi Aeroportul din Oradea.

În încheierea comunicatului transmis de directorul general, şeful CNADNR afirma că proiectul pentru reabilitarea DN 76 Oradea - Deva "a fost fazat", adică prelungit, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. "Toate contractele de reabilitare ale drumului naţional DN 76, Deva - Oradea, au ca termen de finalizare luna noiembrie 2016", arăta comunicatul CNADNR.

Săptămâna trecută, pe tronsonul Beiuş-Ştei al DN 76 au avut loc proteste ale localnicilor nemulţumiţi de starea drumului, la Beiuş, Rieni şi Ştei, la acţiune participând circa 600 de persoane.

În vara anului 2012, firmele din grupul Selina au mai scos şi Consiliul Judeţean dintr-o încurcătură similară, preluând de la societatea clujeană MBS finalizarea modernizării drumului judeţean Sudrigiu-Pietroasa-Padiş, pentru care – din cauza întârzierii – pierderii fondurilor europene, aşa cum de altfel s-a şi întâmplat pe tronsonul din Cluj, ce urma să facă legătura cu comuna Răchiţele.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON