URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 17 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Încă de acum doi ani am intuit potenţialul uriaş pe care îl are Festivalul Medieval ce se desfăşoară în Cetatea Oradea. Dacă era vorba de Festivalul Ştiucii sau de Caravana Melcilor, aş fi avut unele îndoieli. Dar cu ditamai fortăreaţa splendid renovată şi cu măreţul şanţ de apărare ai toate premisele ca sărbătoarea să-ţi iasă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Indiferent dacă ideea tovarăşului Gherman va deveni sau nu lege, două concluzii: acesta e nesigur că le-a dat propriilor copii educaţia potrivită pentru a-l ajuta la bătrâneţe din proprie voinţă, altfel decât sub ameninţarea puşcăriei, iar a doua că nu scoţi cu una-cu două comunismul din pesedistul bătrân.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Decembrie 2015, 17:56

DN 76 Oradea - Beiuş a redevenit practicabil. Vezi cum arată! (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timpul de deplasare pe ruta Oradea - Beiuş, până pe dealul Bitii, a scăzut de la peste trei ore la circa o oră. Gropile din asfalt au fost acoperite, semafoarele care semnalizau lucrările au fost îndepărtate, iar şoseaua a fost marcată pe cea mai mare parte a ei.

"Lucrările la calea de rulare au fost încheiate înainte de Crăciun, aşa cum mi-am asumat în urmă cu câteva luni", a anunţat prefectul Claudiu Pop, luni, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în teren.

Abandonate anul trecut de firma CCF Timişoara, lucrările de reabilitare a DN 76, aflat într-o stare deplorabilă de ani de zile, au fost reluate în luna septembrie. Drumul Oradea - Beiuş a fost licitat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pe trei tronsoane de circa 16 kilometri.

Pe tronsoane

Primul tronson, între ieşirea din Oradea şi Hidişeul de Sus, a fost atribuit unei asocieri reprezentate de Trameco, cel de-al doilea tronson, delimitat de localităţile Hidişeul de Sus şi Duşeşti a fost preluat de asocierea de firme condusă de Eldi Clau, iar ultimul tronson, de la Duşeşti la Pocola, a revenit asocierii reprezentate de Viarom Construct.

Cele trei asocieri de firme au reabilitat carosabilul prin metoda reciclării. Metoda, deja folosită în occident, este nouă pentru România şi presupune măcinarea carosabilului existent, amestecarea lui cu emulsie şi beton cu priză rapidă, şi turnarea lui înapoi pe calea de rulare.

Mai rezistent

Drumarii spun că reciclarea creşte rezistenţa carosabilului chiar şi fără intervenţii la structura de susţinere. "Reciclarea creşte capacitatea portantă a drumului cu 50-100%, ceea ce înseamnă o creştere a greutăţii maxime de la 8 la 12 tone pe osie. Am reabilitat prin această metodă un drum în Satu Mare şi de trei ani nu avem nicio problemă", a declarat Emil Cecan, directorul regional al CNADNR, prezent la conferinţa de presă.

De altfel, beneficiarii le-au cerut constructorilor să asigure o garanţie extinsă pentru o perioadă de doi ani. "Carosabilul a fost marcat provizoriu şi va rămâne aşa până în primăvară când va fi turnat stratul de uzură. Garanţia de doi ani va decurge de la recepţia lucrării", a spus prefectul Cladiu Pop.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a mulţumit reprezentanţilor CNADNR pentru implicare în finalizarea lucrărilor, în frunte cu directorul interimar Cătălin Homor, care i-a promis că va urmări, în continuare, modul în care decurg lucrările la acest drum.

Lucrările continuă

În prezent, pe drumul de Beiuş se poate circula fără probleme. Ultimele probleme de planeitate, care fac pe alocuri maşinile să se scuture, vor fi înlăturate anul viitor la turnarea stratului de uzură. Tot anul viitor vor fi finalizate şi lucrările la podul peste Valea Holod din Copăceni şi cele două poduri din Sâmbăta peste canalul cu acelaşi nume şi Valea Topa.

Reabilitarea celor 52 de kilometri de drum va costa 42,5 milioane lei cu TVA inclus. Pentru anul viitor CNADNR pregăteşte încă o licitaţie pentru atribuirea unor lucrări de rebilitare a terasamentelor, lărgirea carosabilului de la şapte la nouă metri şi amenajarea unor sisteme de drenare a apelor. Investiţia este estimată la circa 2 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Pentru ADINA primul comentariu
Sa-l pupi in fund cand sta pe tron.
Postat 15 Decembrie 2015, 10:35 de Architect
ECONOMIE
Am ajuns sa ne laudam cu normalitatea !Dar totusi se vede ca drumul e mai ingust cu cca un metru pe fiecare banda.Asa trebuie sa fie.?
Postat 15 Decembrie 2015, 08:33 de GORON
Hahahaha
Nu mai intru in amanunte nesemnificative gen, fundatie praf, drum, e adevarat, fara gropi, inca, dar cu denivelari (inevitabile atunci cand lucrezi cum s-a lucrat) etc... Ce m-a facut sa nu ma pot opri din ras e formularea : "garantie extinsa la doi ani". E de noaptea mintii! Un drum reabilitat ar trebuie sa aiba macar 5-10 ani ganatie, iar asta, o are existinsa ... doia ani! Hahahahaha! De multe ori ma intreb, cat de prosti ne cred guvernantii? Iata raspunsul: foarte prosti!
Postat 15 Decembrie 2015, 07:31 de anticomunist
Nu-i vorba ca minciuna !
Ieri, 14 dec.2015, pe la ora 11AM am parcurs drumul Oradea-Stei. Citind ca drumul e ok, ca e ,,circulabil", m-am increzut in minciunile presei/perfectului si l-am parcurs. Drumul e acceptabil pana inainte de intersectia de dupa Copaceni. Apoi e drum omunal alternand cu drum judetean, dar unul facut praf (la propriu!), condimentat cu rampe de lansare sau de testare a franelor, suspensiilor, garzii la sol.... Sunt portiuni de drum ,,reabilitat" presarate cu niste ,,doalme" transversale, care se ivesc tocmai cand ajungi pe la 90 km/h, probabil pt. a te ,,linisti" si a te aduce cu picioarele/rotile pe pamant. Ajuns la Sudrigiu si satul de minciuni am luat-o pe varianta Lazuri de Beius-Cusuius, drumul judetean 764F, un drum judetean care bate de departe DN 76 reabilitat de perfect. La intoarcere, am folosit alt drum judetean, Soimi-Vintere-Holod-Hidisel de Sus. Peisajele sunt superbe, circulatie mai deloc, semn ca si altii au cazut in capcana mincinosilor de tot felul/toate nivelurile. Drumul, repet, judetean!!!, este peste DN 76, cel proaspat reabilitat ,,in situ". Cam asta-i adevarul despre drumurile perfectului, ale lui popa ciordel, s.a.m.d. P.S. Multumesc celui care a asfaltat in toamna ultima portiune de drum Sudrigiu-Stei. O sugestie pt. mai marii de tot felul, cj, prefectura: drumul judetean 764F, are nevoie de intretinere, a fost si este suprasolicitat. Daca nu se intervine ACUM si pe fondul (ne)reabilitarii DN 76, la primavara e praf. Si ar fi pacat!
Postat 15 Decembrie 2015, 06:09 de pinonel
e bine
E bine ca a redevenit circulabil, desi nu e clar cit va tine. Simbata cind l-am redescoperit eu erau deja mici gropite in asfaltul proaspat asternut. La primavara, dupa ploi si inghet, vor fi cratere.
Postat 14 Decembrie 2015, 22:07 de poli
FELICITĂRI, DLE PREFECT POP CLAUDIU!!!
ORICINE, ORICE AR ZICE!!!!
Postat 14 Decembrie 2015, 18:15 de ADINA
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2129 RON
  • 1 EUR = 4.734 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON