URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 21 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
14 Decembrie 2015, 17:56

DN 76 Oradea - Beiuş a redevenit practicabil. Vezi cum arată! (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timpul de deplasare pe ruta Oradea - Beiuş, până pe dealul Bitii, a scăzut de la peste trei ore la circa o oră. Gropile din asfalt au fost acoperite, semafoarele care semnalizau lucrările au fost îndepărtate, iar şoseaua a fost marcată pe cea mai mare parte a ei.

"Lucrările la calea de rulare au fost încheiate înainte de Crăciun, aşa cum mi-am asumat în urmă cu câteva luni", a anunţat prefectul Claudiu Pop, luni, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în teren.

Abandonate anul trecut de firma CCF Timişoara, lucrările de reabilitare a DN 76, aflat într-o stare deplorabilă de ani de zile, au fost reluate în luna septembrie. Drumul Oradea - Beiuş a fost licitat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pe trei tronsoane de circa 16 kilometri.

Pe tronsoane

Primul tronson, între ieşirea din Oradea şi Hidişeul de Sus, a fost atribuit unei asocieri reprezentate de Trameco, cel de-al doilea tronson, delimitat de localităţile Hidişeul de Sus şi Duşeşti a fost preluat de asocierea de firme condusă de Eldi Clau, iar ultimul tronson, de la Duşeşti la Pocola, a revenit asocierii reprezentate de Viarom Construct.

Cele trei asocieri de firme au reabilitat carosabilul prin metoda reciclării. Metoda, deja folosită în occident, este nouă pentru România şi presupune măcinarea carosabilului existent, amestecarea lui cu emulsie şi beton cu priză rapidă, şi turnarea lui înapoi pe calea de rulare.

Mai rezistent

Drumarii spun că reciclarea creşte rezistenţa carosabilului chiar şi fără intervenţii la structura de susţinere. "Reciclarea creşte capacitatea portantă a drumului cu 50-100%, ceea ce înseamnă o creştere a greutăţii maxime de la 8 la 12 tone pe osie. Am reabilitat prin această metodă un drum în Satu Mare şi de trei ani nu avem nicio problemă", a declarat Emil Cecan, directorul regional al CNADNR, prezent la conferinţa de presă.

De altfel, beneficiarii le-au cerut constructorilor să asigure o garanţie extinsă pentru o perioadă de doi ani. "Carosabilul a fost marcat provizoriu şi va rămâne aşa până în primăvară când va fi turnat stratul de uzură. Garanţia de doi ani va decurge de la recepţia lucrării", a spus prefectul Cladiu Pop.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a mulţumit reprezentanţilor CNADNR pentru implicare în finalizarea lucrărilor, în frunte cu directorul interimar Cătălin Homor, care i-a promis că va urmări, în continuare, modul în care decurg lucrările la acest drum.

Lucrările continuă

În prezent, pe drumul de Beiuş se poate circula fără probleme. Ultimele probleme de planeitate, care fac pe alocuri maşinile să se scuture, vor fi înlăturate anul viitor la turnarea stratului de uzură. Tot anul viitor vor fi finalizate şi lucrările la podul peste Valea Holod din Copăceni şi cele două poduri din Sâmbăta peste canalul cu acelaşi nume şi Valea Topa.

Reabilitarea celor 52 de kilometri de drum va costa 42,5 milioane lei cu TVA inclus. Pentru anul viitor CNADNR pregăteşte încă o licitaţie pentru atribuirea unor lucrări de rebilitare a terasamentelor, lărgirea carosabilului de la şapte la nouă metri şi amenajarea unor sisteme de drenare a apelor. Investiţia este estimată la circa 2 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Pentru ADINA primul comentariu
Sa-l pupi in fund cand sta pe tron.
Postat 15 Decembrie 2015, 10:35 de Architect
ECONOMIE
Am ajuns sa ne laudam cu normalitatea !Dar totusi se vede ca drumul e mai ingust cu cca un metru pe fiecare banda.Asa trebuie sa fie.?
Postat 15 Decembrie 2015, 08:33 de GORON
Hahahaha
Nu mai intru in amanunte nesemnificative gen, fundatie praf, drum, e adevarat, fara gropi, inca, dar cu denivelari (inevitabile atunci cand lucrezi cum s-a lucrat) etc... Ce m-a facut sa nu ma pot opri din ras e formularea : "garantie extinsa la doi ani". E de noaptea mintii! Un drum reabilitat ar trebuie sa aiba macar 5-10 ani ganatie, iar asta, o are existinsa ... doia ani! Hahahahaha! De multe ori ma intreb, cat de prosti ne cred guvernantii? Iata raspunsul: foarte prosti!
Postat 15 Decembrie 2015, 07:31 de anticomunist
Nu-i vorba ca minciuna !
Ieri, 14 dec.2015, pe la ora 11AM am parcurs drumul Oradea-Stei. Citind ca drumul e ok, ca e ,,circulabil", m-am increzut in minciunile presei/perfectului si l-am parcurs. Drumul e acceptabil pana inainte de intersectia de dupa Copaceni. Apoi e drum omunal alternand cu drum judetean, dar unul facut praf (la propriu!), condimentat cu rampe de lansare sau de testare a franelor, suspensiilor, garzii la sol.... Sunt portiuni de drum ,,reabilitat" presarate cu niste ,,doalme" transversale, care se ivesc tocmai cand ajungi pe la 90 km/h, probabil pt. a te ,,linisti" si a te aduce cu picioarele/rotile pe pamant. Ajuns la Sudrigiu si satul de minciuni am luat-o pe varianta Lazuri de Beius-Cusuius, drumul judetean 764F, un drum judetean care bate de departe DN 76 reabilitat de perfect. La intoarcere, am folosit alt drum judetean, Soimi-Vintere-Holod-Hidisel de Sus. Peisajele sunt superbe, circulatie mai deloc, semn ca si altii au cazut in capcana mincinosilor de tot felul/toate nivelurile. Drumul, repet, judetean!!!, este peste DN 76, cel proaspat reabilitat ,,in situ". Cam asta-i adevarul despre drumurile perfectului, ale lui popa ciordel, s.a.m.d. P.S. Multumesc celui care a asfaltat in toamna ultima portiune de drum Sudrigiu-Stei. O sugestie pt. mai marii de tot felul, cj, prefectura: drumul judetean 764F, are nevoie de intretinere, a fost si este suprasolicitat. Daca nu se intervine ACUM si pe fondul (ne)reabilitarii DN 76, la primavara e praf. Si ar fi pacat!
Postat 15 Decembrie 2015, 06:09 de pinonel
e bine
E bine ca a redevenit circulabil, desi nu e clar cit va tine. Simbata cind l-am redescoperit eu erau deja mici gropite in asfaltul proaspat asternut. La primavara, dupa ploi si inghet, vor fi cratere.
Postat 14 Decembrie 2015, 22:07 de poli
FELICITĂRI, DLE PREFECT POP CLAUDIU!!!
ORICINE, ORICE AR ZICE!!!!
Postat 14 Decembrie 2015, 18:15 de ADINA
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4307 RON
  • 1 EUR = 4.7834 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON