URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 13 mai a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 152/2020 a Curţii Constituţionale prin care s-a stabilit că textul legal în baza căruia s-au aplicat toate amenzile pe perioada stării de urgenţă este neconstituţional. Textul declarat neconstituţional prevedea că nerespectarea prevederilor art.9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă [...], iar potrivit art.9 alin.(1) "conducătorii autorităţilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia să respecte şi să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanţă de urgenţă, în actele normative conexe, precum şi în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
14 Decembrie 2015, 17:56

DN 76 Oradea - Beiuş a redevenit practicabil. Vezi cum arată! (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timpul de deplasare pe ruta Oradea - Beiuş, până pe dealul Bitii, a scăzut de la peste trei ore la circa o oră. Gropile din asfalt au fost acoperite, semafoarele care semnalizau lucrările au fost îndepărtate, iar şoseaua a fost marcată pe cea mai mare parte a ei.

"Lucrările la calea de rulare au fost încheiate înainte de Crăciun, aşa cum mi-am asumat în urmă cu câteva luni", a anunţat prefectul Claudiu Pop, luni, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în teren.

Abandonate anul trecut de firma CCF Timişoara, lucrările de reabilitare a DN 76, aflat într-o stare deplorabilă de ani de zile, au fost reluate în luna septembrie. Drumul Oradea - Beiuş a fost licitat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pe trei tronsoane de circa 16 kilometri.

Pe tronsoane

Primul tronson, între ieşirea din Oradea şi Hidişeul de Sus, a fost atribuit unei asocieri reprezentate de Trameco, cel de-al doilea tronson, delimitat de localităţile Hidişeul de Sus şi Duşeşti a fost preluat de asocierea de firme condusă de Eldi Clau, iar ultimul tronson, de la Duşeşti la Pocola, a revenit asocierii reprezentate de Viarom Construct.

Cele trei asocieri de firme au reabilitat carosabilul prin metoda reciclării. Metoda, deja folosită în occident, este nouă pentru România şi presupune măcinarea carosabilului existent, amestecarea lui cu emulsie şi beton cu priză rapidă, şi turnarea lui înapoi pe calea de rulare.

Mai rezistent

Drumarii spun că reciclarea creşte rezistenţa carosabilului chiar şi fără intervenţii la structura de susţinere. "Reciclarea creşte capacitatea portantă a drumului cu 50-100%, ceea ce înseamnă o creştere a greutăţii maxime de la 8 la 12 tone pe osie. Am reabilitat prin această metodă un drum în Satu Mare şi de trei ani nu avem nicio problemă", a declarat Emil Cecan, directorul regional al CNADNR, prezent la conferinţa de presă.

De altfel, beneficiarii le-au cerut constructorilor să asigure o garanţie extinsă pentru o perioadă de doi ani. "Carosabilul a fost marcat provizoriu şi va rămâne aşa până în primăvară când va fi turnat stratul de uzură. Garanţia de doi ani va decurge de la recepţia lucrării", a spus prefectul Cladiu Pop.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a mulţumit reprezentanţilor CNADNR pentru implicare în finalizarea lucrărilor, în frunte cu directorul interimar Cătălin Homor, care i-a promis că va urmări, în continuare, modul în care decurg lucrările la acest drum.

Lucrările continuă

În prezent, pe drumul de Beiuş se poate circula fără probleme. Ultimele probleme de planeitate, care fac pe alocuri maşinile să se scuture, vor fi înlăturate anul viitor la turnarea stratului de uzură. Tot anul viitor vor fi finalizate şi lucrările la podul peste Valea Holod din Copăceni şi cele două poduri din Sâmbăta peste canalul cu acelaşi nume şi Valea Topa.

Reabilitarea celor 52 de kilometri de drum va costa 42,5 milioane lei cu TVA inclus. Pentru anul viitor CNADNR pregăteşte încă o licitaţie pentru atribuirea unor lucrări de rebilitare a terasamentelor, lărgirea carosabilului de la şapte la nouă metri şi amenajarea unor sisteme de drenare a apelor. Investiţia este estimată la circa 2 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Pentru ADINA primul comentariu
Sa-l pupi in fund cand sta pe tron.
Postat 15 Decembrie 2015, 10:35 de Architect
ECONOMIE
Am ajuns sa ne laudam cu normalitatea !Dar totusi se vede ca drumul e mai ingust cu cca un metru pe fiecare banda.Asa trebuie sa fie.?
Postat 15 Decembrie 2015, 08:33 de GORON
Hahahaha
Nu mai intru in amanunte nesemnificative gen, fundatie praf, drum, e adevarat, fara gropi, inca, dar cu denivelari (inevitabile atunci cand lucrezi cum s-a lucrat) etc... Ce m-a facut sa nu ma pot opri din ras e formularea : "garantie extinsa la doi ani". E de noaptea mintii! Un drum reabilitat ar trebuie sa aiba macar 5-10 ani ganatie, iar asta, o are existinsa ... doia ani! Hahahahaha! De multe ori ma intreb, cat de prosti ne cred guvernantii? Iata raspunsul: foarte prosti!
Postat 15 Decembrie 2015, 07:31 de anticomunist
Nu-i vorba ca minciuna !
Ieri, 14 dec.2015, pe la ora 11AM am parcurs drumul Oradea-Stei. Citind ca drumul e ok, ca e ,,circulabil", m-am increzut in minciunile presei/perfectului si l-am parcurs. Drumul e acceptabil pana inainte de intersectia de dupa Copaceni. Apoi e drum omunal alternand cu drum judetean, dar unul facut praf (la propriu!), condimentat cu rampe de lansare sau de testare a franelor, suspensiilor, garzii la sol.... Sunt portiuni de drum ,,reabilitat" presarate cu niste ,,doalme" transversale, care se ivesc tocmai cand ajungi pe la 90 km/h, probabil pt. a te ,,linisti" si a te aduce cu picioarele/rotile pe pamant. Ajuns la Sudrigiu si satul de minciuni am luat-o pe varianta Lazuri de Beius-Cusuius, drumul judetean 764F, un drum judetean care bate de departe DN 76 reabilitat de perfect. La intoarcere, am folosit alt drum judetean, Soimi-Vintere-Holod-Hidisel de Sus. Peisajele sunt superbe, circulatie mai deloc, semn ca si altii au cazut in capcana mincinosilor de tot felul/toate nivelurile. Drumul, repet, judetean!!!, este peste DN 76, cel proaspat reabilitat ,,in situ". Cam asta-i adevarul despre drumurile perfectului, ale lui popa ciordel, s.a.m.d. P.S. Multumesc celui care a asfaltat in toamna ultima portiune de drum Sudrigiu-Stei. O sugestie pt. mai marii de tot felul, cj, prefectura: drumul judetean 764F, are nevoie de intretinere, a fost si este suprasolicitat. Daca nu se intervine ACUM si pe fondul (ne)reabilitarii DN 76, la primavara e praf. Si ar fi pacat!
Postat 15 Decembrie 2015, 06:09 de pinonel
e bine
E bine ca a redevenit circulabil, desi nu e clar cit va tine. Simbata cind l-am redescoperit eu erau deja mici gropite in asfaltul proaspat asternut. La primavara, dupa ploi si inghet, vor fi cratere.
Postat 14 Decembrie 2015, 22:07 de poli
FELICITĂRI, DLE PREFECT POP CLAUDIU!!!
ORICINE, ORICE AR ZICE!!!!
Postat 14 Decembrie 2015, 18:15 de ADINA
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4424 RON
  • 1 EUR = 4.8422 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON