URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 02 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
29 Decembrie 2015, 20:50

Terminalul intermodal din Episcopia Bihor s-a "scumpit" cu 9,4 milioane euro încă din faza de proiect

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Viitorul terminal intermodal din Episcopia Borş s-a scumpit cu 9,4 milioane euro încă înainte să depăşească faza de proiect. Consiliul Local a aprobat marţi, cu unanimitate de voturi, majorarea valorii investiţiei de la 24 milioane euro la 33,4 milioane euro.

Propunerea executivului a stârnit mirarea reprezentanţilor opoziţiei locale. "La începutul lunii decembrie am citit în presă că valoarea proiectului este de 24 milioane euro, pentru ca astăzi să constatăm că noii indicatori tehnico-economici ai lucrării prevăd o creştere a costurilor cu 40%. Cum se explică acest lucru?", a întrebat consilierul local Adrian Stângă.

Primarul Ilie Bolojan a explicat că, prin majorarea costurilor investiţiei, municipalitatea a încercat să atragă o sumă cât mai mare din fonduri europene pentru a construi un terminal intermodal fără concurenţă în zonă.

"În perioada de pregătire a documentaţiei am constat două lucruri. Pe de o parte am observat că există un spaţiu de acces la fonduri europene destul de mare, pentru că Oradea este singurul oraş din ţară care şi-a întocmit proiectul, fapt pentru care am încercat să rezolvăm cu această ocazie toate problemele legate de conectivitate şi acces la terminal. Pe de altă parte, în urma vizitei făcute la terminalul intermodal de la Curtici, colegii mei au constatat că pentru a fi mai competitivi va trebui să lungim linia ferată, să asigurăm facilităţi de încărcare şi descărcare şi altele", a declarat edilul.

Bolojan a spus că municipalitatea nu a încercat câtuşi de puţin să "umfle" proiectul. "Verificaţi şi veţi constata că nu au crescut preţurile, ci a crescut numărul de obiective de finanţat", a spus primarul. Printre obiectivele adăgurate suplimentar sau deja existente dar suplimentate din punct de vedere al amplorii lucrărilor se numără: construirea de drumuri de acces în incinta terminalului, construirea unui pod rutier peste E 69 pentru a nu încurca circulaţia în zonă, prelungirea liniei ferate, asigurarea de facilităţi de încărcare şi descărcare şi chiar de cazare pentru şoferii de TIR.

Fără concurenţă

De altfel, în conferinţa de presă care a precedat Consiliul Local de marţi, în cadrul căreia Eurobusiness Parc a anunţat închiderea proiectului european prin care au fost finanţate costurile cu studiile aferente acestei investiţiei, managerul Delia Ungur a subliniat ideea că terminalul orădean se doreşte a fi unul fără concurenţă în această zonă. "Cel mai apropiat terminal intermodal este la Curtici. Acesta are însă probleme legate de zona insuficientă de locuri de parcare, absenţa facilităţilor de cazare pentru şoferi, în condiţiile în care timpul de aşteptare variază între 8 şi 48 de ore şi altele. Noi am vrut să evităm o astfel de situaţie", a spus Ungur.

Potrivit proiectului, terminalul va fi construit în zona gării CFR Episcopia Bihor, pe o suprafaţă de 17,76 hectare, în vecinătatea parcurilor industriale ale oraşului. Investiţia presupune, printre altele, construcţia unui acces rutier din E 60, a unui acces feroviar din linia 17 a staţiei Episcopia Bihor, a trei linii de cale ferată cu o lungime totală de 1,8 kilometri, a două porţi de acces şi ieşire pentru evitarea ambuteiajelor, amenajarea de drumuri interioare cu două benzi pe sens şi a unei platforme pentru realizarea transferului de mărfuri dotată cu facilităţi de încărcare-descărcare performante.

Terminalul va mai cuprinde o hală de depozitare a mărfurilor pe termen scurt şi mediu, infrastructură de utilităţi publice (apă, canalizare, iluminat), clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru angajaţi şi şoferi (hotel, toalete şi duşuri), dar şi spaţii verzi.

Căutăm operator privat!

Aflat încă în stadiul de proiect, terminalul intermodal ar putea prinde contur anul viitor, urmând să fie dat în folosinţă în 2018. "Autorizaţia de construire o vom obţine până la sfârşitul anului 2015. Aşteptăm să apară ghidul de finanţare ca atragem fonduri europene. Intenţia noastră este ca în primăvară să facem licitaţia, în vară să înceapă construcţia, pentru ca în anul 2018 terminalul să poată fi dat în folosinţă", a spus Ungur.

Potrivit managerului de proiect, în paralel cu derularea lucrărilor, Eurobusiness Parc va demara procedura de selecţie a unui partener privat care să gestioneze terminalul. "Vom face licitaţia pentru a selecta un operator privat care să gestioneze terminalul. Există firme de transport care ar putea să îl opereze, la fel cum există companii specializate în gestionarea unor astfel de terminale intermodale", a declarat managerul.

Potrivit reprezentanţilor Eurobusiness Parc, amenajarea terminalului intermodal ar oferi oraşului un avantaj competitiv în atragerea de investitori inclusiv faţă de oraşe din Ungaria.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0456 RON
  • 1 EUR = 4.8744 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON