URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Iulie 2014, 18:52

Tărăboiul continuă: Consiliul Local a respins modificarea regulamentului de parcări

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria şi-au prins urechile în regulamentul de parcări. Încropit pe genunchi, pachetul de proiecte de hotărâri pe tema parcărilor a declanşat un haos total în Consiliul Local de luni.

Proiecte respinse

Pe de o parte, reprezentanţii municipalităţii au obţinut de la aleşii locali desfiinţarea taxei de 45 lei pentru staţionarea fără plată în locurile de parcare cu plată, redenumirea fostei taxe de 300 lei pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, ca şi "contravaloare ridicare, transport şi depozitare a autovehiculelor" şi desfiinţarea fondului de stimulente a angajaţilor Serviciului Parcări de 5% din amenzile încasate. Aceste prevederi au fost atacate în instanţă de Instituţia Prefectului ca fiind ilegale, iar reprezentanţii municipalităţii au vrut să pună capăt conflictului, pentru a opri haosul din domeniul parcărilor.

Pe de cealaltă parte, însă, Consiliul Local a respins toate prevederile legate de parcări care ţineau de gestionarea patrimoniului şi trebuiau adoptate cu minim 18 voturi. Lucru greu de făcut, având în vedere că 5 din cei 27 de consilieri locali (4 ai puterii şi unul din opoziţie), au absentat de la şedinţă.

Spre exemplu, aleşii orădenilor au refuzat să aprobe regulamentului de parcări, în sensul actualizării listei locurilor de parcare, acesta obţinând doar 14 voturi din partea PNL şi PSD. Reprezentanţii UDMR şi cei ai PDL au refuzat să aprobe modificările cerute de municipalitate pe considerentul că niciuna dintre propunerile consilierilor lcoali nu a fost acceptată de reprezentanţii Administraţiei Imobiliare Oradea şi ai Primăriei.

Au cerut, nu li s-a dat, au sancţionat

UDMR-istul Ritli Laszlo Csongor, de exemplu, a cerut AIO să precizeze clar în textul modificat al regulamentului cine şi în ce condiţii poate transforma parcările albe trasate în municipiu în parcări de scurtă durată marcate cu galben. Mai mult, acesta a solicitat ca instituirea de parcări galbene să nu se mai facă peste noapte. "Propunerea noastră este să se introducă în text că va exista un termen de 45 de zile de la stabilirea unui amplasament pentru parcare de scurtă durată şi până la implementarea lui efectivă, astfel încât orădenii să aibă timp să se obişnuiască", a cerut Ritli.

Tot Ritli a fost cel care a propus reducerea nivelului minim al amenzii pentru parcarea neregulamentară, de la 150 de lei, cât avansa săptămâna trecută primarul Bolojan, la 90 de lei, aşa încât dacă un şofer achită în 48 de ore, să nu plăteacă mai mult decât a făcut-o până acum.

Cererea consilierului a fost respinsă de reprezentanţii AIO. "Toate modificările pe care le propunem acum au fost deja discutate cu colegii de la Prefectură. Nu putem face alte modificări în regulament pentru că ne-ar trebui 30 de zile pentru a putea fi dezbătute public", a afirmat Claudia Purde, directorul economic al AIO.

Directoarea a spus că reprezentanţii AIO şi-au însuşit propunerea consilierilor, iar aceasta se va regăsi în viitorul regulament de parcări. "Vă promitem că acestea se vor regăsi în viitorul regulament", a spus Purde.

Reprezentanţii opoziţiei s-a simţit duşi cu vorba şi au refuzat să voteze modificările cerute de municipalitate, fapt pentru care proiectul a căzut la vot. "Bine că noi trebuie să aprobăm tot ce vrea Primăria, dar când facem şi noi propuneri nu se acceptă nimic", a protestat Ritli după şedinţă.

Preţuri respinse

De altfel, conflictul iscat între reprezentanţii Consiliului Local şi cei ai Primăriei a dus la apariţia unor situaţii aberante. Deşi deliberativul local a aprobat tarifele pentru tichetele şi abonamentele valabile în noua parcare supraterană din strada Tribunalui (1,5 lei pe oră, 15 lei pe zi, între 10 şi 24 ore, 50 de lei un abonament lunar pentru riverani, 100 de lei pentru maşinile instituţiilor cu sediile în Parcul Traian, respectiv 130 de lei un abonament lunar întreg pentru persoane fizice), acestea nu vor putea deveni operabile de la 1 august, aşa cum şi-au propus reprezentanţii AIO, pentru că regulamentul de funcţionare a parcărilor supraterane în întregul său nu a obţinut voturile necesare în Consiliul Local. Aleşii l-au respins cu 16 voturi "pentru" şi 5 abţineri, ale UDMR el necesitând 18 voturi, fiind vorba de un proiect ce vizează patrimoniul.

Consilierii UDMR, prin vocea lui Ritli Ladislau, s-au arătat nemulţumiţi de diferenţa, prea mare în opinia lor, de tarif dintre abonamentele pentru maşinile instituţiilor din zona Parcul Traian (100 lei) şi cele ale persoanelor fizice (130 de lei). Totodată, aceştia au cerut ca în loc de sintagma "riveran este persoana fizică care care domiciliul la o distanţă de max. 100 m de parcarea supraetajată", în HCL să fie trecute concret străzile şi numerele care vor beneficia de un abonament de redus la preţul de 50 lei.

Directorul AIO, Cristian Beltechi, a afirmat că lista celor consideraţi riverani a fost elaborată luni şi va fi trimisă Consiliului Local, iar în ceea ce priveşte diferenţa de preţ a subliniat faptul că, deşi preţurile pentru persoanele judirice sunt mai bune, şi persoanele fizice beneficiază de anumite reduceri, mai exact de 5% dacă-şi face un abonament trimestrial, 7,5% pentru unul semestrial, respectiv 10% pentru unul anual. În ciuda explicaţiilor primite, cei cinci consilieri ai UDMR s-au abţinut de la vot, aşadar proiectul nu a fost adoptat.

Rămânem fără amenzi

Până una, alta, chiar dacă aleşii orădenilor au satisfăcut cererile Prefecturii legate de abrogarea unor prevederi din regulamentul de parcări, considerate ilegale, situaţia este departe de a fi rezolvată.

De la 1 august, cei care nu plătesc bilet de parcare tot nu au cum fi amendaţi, deocamdată, decât pentru abateri sancţionate de Codul Rutier, ca de pildă blocarea unei treceri de pietoni, a liniilor de tramvai sau intrări în garaj, etc.

Cel mai probabil, înainte de sfârşitul lunii iulie, va mai exista o şedinţă, pentru a pune lucrurile în ordine.

Primarul Ilie Bolojan, susţinător al actualului sistem de parcări din Oradea, nu a fost prezent la şedinţa de luni, fiind plecat din oraş. De altfel, acest lucru s-a şi simţit, pentru că poziţia municipalităţii nu a fost apărată la fel de puternic ca de obicei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
sa nu mai aud de haos
marti in jurul orei 10-11 dimineatza...parcarea mare de pe independentei nu era ocupata nici jumate......deci sa nu mai auzim de haos si de parcari supra aglomerate.
Postat 23 Iulie 2014, 00:12 de xxx
Cartier privat, parcare privata
@ART din pacate pentru tine, te informez ca parcarea de la Prima e pe bani pentru ca e pe teren privat. E drept ca au preturi exorbitante dar asta e: poti sa parchezi in parcarea pentru vizitatori in spatele noului loc de joaca, acolo e terenul primariei.
Postat 22 Iulie 2014, 21:08 de vasi
CAND AMENDATI SI CARTIERUL PRIMA PENTRU LIPSA DE PARCARI??
CINE A DAT AUTORIZATIA DE CONSTRUCTIE PENTRU CARTIERUL PRIMA??? Avem un loc de parcare la 20 de locuitori! Si pentru ala trebuie sa platim 35.000 RON !!! Persoana care a semnat o astfel de Autorizatie de Cosntructie SA FIE ARESTATA DE DNA !!! Numai cu MULTA, MULTA, MULTA - S P A G A - se poate rezolva sa legalizezi astfel de excrocherii!
Postat 22 Iulie 2014, 12:51 de Art
parcare
cea mai eficienta solutie pentru populatie ar fi aceasta un abonament /luna sa fie 20 lei iar pentru parcarile din centru 30 lei/luna un tichet pentru una ora de parcare sa fie 1 leu masinile sa fie ridicate doar cele care blocheaza circulatia iar amenda pentru acestea sa fie de 100 lei cred ca sunt cele mai rezonabile sume iar cele pe care vor hotii sa le impuna sunt deja aberante si clar tintesc doar furtisagul
Postat 22 Iulie 2014, 09:22 de x
No care-i treaba, s-au trezit consilierii din somn !?!
Că i-a deranjat soneria stridentă a ceasului stricat şi asurzitor al reprezentanţilor primăriei !?! La 200 euro pe o şedinţă de consiliu ca indemnizaţie nici nu ar fi greu să stai treaz 2-3 ore lunar !?!
Postat 22 Iulie 2014, 07:45 de Ca®p III
Bravo d-le dr.!
Bine ca mai este cineva care sa se gandeasca si la noi!
Postat 22 Iulie 2014, 07:24 de Anamoreno
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON