Stănel Necula, directorul Termoficare, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că în ciuda avariilor repetate, orădenii racordaţi la sistemul centralizat de termoficare nu vor beneficia de nicio compensaţie.
Motivul? În timpul avariilor, când nu au avut apă caldă şi căldură, nici nu au plătit-o. "Atâta timp cât a existat o avarie, n-am furnizat energie termică, n-am măsurat şi n-am facturat", a declarat directorul Termoficare.
În acest sens, Necula spune că Termoficare nu are nicio bază legală să ofere reduceri clienţilor care şi-au majorat facturile de curent pentru a nu dârdâi de frig în apartamente în timpul întreruperilor de energie termică.
Facturările se fac după contor. "Nu ar fi legal să diminuăm o factură altfel decât după un aparat de măsură, pentru că ar putea veni Curtea de Conturi să ne întrebe cum am gestionat fondurile", a afirmat Necula.
Avariile (ne) costă!
Directorul Termoficare a recunoscut că nu este exclus ca victimele avariilor repetate să consume chiar mai mai multe gigacalorii pentru încălzirea apartamentelor comparativ cu situaţia în care Termoficare ar fi oferit în mod constant servicii la parametrii de calitate. "E clar că voi consuma mai multă energie pentru încălzirea locuinţei după o oprire de 4-6 ore".
În ciuda evidenţei, directorul Necula neagă că orădenii ţinuţi în frig vor avea de plătit facturi mai mari. Potrivit acestuia, consumul mare de la reluarea încălzirii se compensează cu faptul că, după ce apartamentul s-a încălzit, consumul este mult mai mic, până în marja de eroare a aparatelor de măsură. "Contoarele nu măsoară consum atunci când diferenţa de temperatură dintre tur şi retur este foarte mică", a spus Necula.
Întrebat de BIHOREANUL cum explică faptul că în această iarnă orădenii au avut de plătit facturi mai mari comparativ cu iarna trecută, Necula a mai spus că nu se poate face o comparaţie între două luni de iarnă din doi ani diferiţi pentru simplul fapt că temperaturile exterioare şi perioada de facturare diferă de la an la an. "Cea mai corectă comparaţie ar fi să o facem la nivelul întregului sezon rece", a spus directorul.
De două ori mai multe!
Potrivit evidenţelor Termoficare, numărul avariilor de pe reţele a scăzut în 2015 la 776, de la 1.041 în 2014. În ciuda acestui fapt, orădenii s-au confruntat cu perioade mai mari de frig în apartamente pentru că s-a dublat numărul avariilor care au avut loc în centrală şi au impus oprirea întregului sistem, de la 24 în 2014 la 45 în 2015.
"Dacă o avarie apărută pe reţea afectează doar consumatorii alimentaţi prin aceasta, o avarie în centrală afectează întreg oraşul", a explicat Călin Ungur, directorul Electrocentrale.
Odată avariat, un cazan are nevoie de până la 12 ore pentru a se răci în vederea demarării reparaţiilor. La acest interval se mai adaugă intervenţia în sine şi cele până la opt ore în care au loc probele de presiune. Asta dacă nu cedează la repornire...
"Ne cerem scuze"
Prezent la conferinţa de presă, city-managerul Eduard Florea şi-a cerut scuze de la orădeni pentru disconfortul din sezonul rece, dar a insistat că angajaţii Electrocentrale şi Termoficare fac tot posibilul pentru a ţine sistemul în funcţiune.
"Ne cerem scuze pentru sincopele în funcţionarea sistemului de termoficare. Nu avem însă niciun dubiu că echipele manageriale de la cele două societăţi îşi fac treaba în condiţiile date", a afirmat Florea.
City-managerul a spus că avariile se vor rări odată cu punerea în funcţiune a noului CET pe gaz, care va scoate la pensie actuala centrală pe cărbune, şi odată cu reabilitarea reţelelor de transport a energiei termice. Florea a declarat că investiţiile în sistemul de termoficare vor continua în următorii 5-10 ani, până la readucerea lui în parametrii de funcţionare eficientă.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.