URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 12 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
01 Martie 2016, 16:19

Senatorul Cristian Bodea acuză ANAF de metode a la Gestapo: Fiscul a "inventat" un formular-examen pentru întreprinzători

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Senatorul liberal Cristian Bodea a depus luni o interpelare prin care o întreabă pe Anca Dragu, ministrul Finanţelor – evident, retoric – dacă "ANAF a devenit instanţă de judecată?" şi acuză această instituţie că "plagiază Gestapo-ul" pentru că obligă agenţii economici să completeze un fomular – 088 – prin care, de fapt, examinează întreprinzătorii "dacă are voie sau nu să îşi deschidă o afacere".

În textul interpelării, Bodea arată că de la începutul acestui an, ANAF trimite firmelor notificări pentru "reînregistrarea în scopuri de TVA, în cazul în care au avut în 2015 schimbări de administratori/asociaţi sau de sediu social", adică Formularul 088, "prin care trebuie să justifici "intenţia şi capacitatea de a efectua activitate economică", completat până acum la înfiinţarea unei firme, dar care se cere din 2016 şi la schimbarea administratorilor/asociaţilor, la schimbarea sediului social şi la depăşirea plafonului de 220.000 lei".

Bodea afirmă că, deşi oficialii ANAF justifică acest demers prin "necesitatea în lupta contra evaziunii fiscale", în fapt "Formularul 088 aproape blochează un startup (n.r. – o afacere aflată la debut) să poată deduce TVA".

Concret, companiile trebuie să răspundă unui set de 20 de întrebări, să aducă acte doveditoare de studii ale acţionarilor, să declare venituri din alte surse (inclusiv acţionarii străini, cu venituri din afara ţării, o practică neobişnuită şi invazivă)", iar la final un angajat al ANAF stabileşte dacă cererea aplicantului se acceptă sau este respinsă.

"Sesizaţi oare fractura logică şi lipsa de discernământ economic? Să vă explic: deductibilitatea TVA este un drept. Prin urmare firmele nu trebuie să se roage să-l primească. Este implicit. Este neconstituţional să tratezi ca posibili infractori, din start, pe toţi aceia care înfiinţează firme şi să-i obligi să se disculpe înainte de a începe activitatea, pentru a primi ceea ce este un drept implicit. Mai mult, asupra anulării unui drept ar trebui să decidă Justiţia, nu un angajat subiectiv de la Finanţe", spune senatorul liberal în interpelarea adresată ministrului Finanţelor.

"ANAF declară că sunt multe firme în spatele cărora stau grupări de infractori. Nu contest. Însă evazioniştii trebuie trataţi cazual, particular. Ei sunt excepţia, nu regula. Prin urmare, nu poţi lua drepturile tuturor pentru a le da înapoi după preferinţe subiective, doar unora. În acest fel se poate ajunge la inechitate economică, sau chiar sabotarea concurenţei prin intermediul unui birocrat din minister. O firmă care îşi pierde dreptul de TVA intră în insolvenţă. Şi ce face atunci, atacă în instanţă ca să îşi ceară drepturile? Şi aşteaptă să curgă termenele? Normal ar fi să işi păstreze dreptul, în cazul unei suspiciuni a ANAF, şi să se poată apăra în Justiţie - singura ce poate să i-l revoce (şi nu invers). Acesta ar fi cursul firesc într-un stat normal. În România, însă, ANAF şi-a asumat şi rolul de Judecător. Formularul 088 a anulat, cumva, separarea puterilor în stat?", mai spune senatorul PNL, care consideră că aplicarea Formularului 088 "nu face decât să ducă toată desfăşurarea de forţe dincolo de limitele luptei anti-evaziune şi să provoace dispariţia unor contribuabili nevinovaţi".

În finalul interpelării, Bodea o chestionează pe Anca Dragu cerând să lămurească de ce consideră "firmele infractoare din start", cum justifică " respingerea pe loc a unei cereri de înregistrare în scopuri de TVA, doar în baza analizei subiective şi de suprafaţă a unui angajat de la Finanţe", cum răspunde pentru "dispariţia unor firme oneste, dar sufocate şi îngropate fiscal, birocratic de statul român" şi o avertizează că "România, prin aceste constrângeri birocratice şi invazive, riscă  o situaţie de infringement pe TVA, atâta timp cât în directivele comunitare şi în pronunţările Curţii Europene de Justiţie astfel de proceduri sunt incriminate".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
buna ziua
articol la deruta
Postat 02 Martie 2016, 08:51 de pcr
Cauza C-527/11 din 14.03.2013
Articolele 213, 214 și 273 din Directiva 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată trebuie interpretate în sensul că se opun refuzului din partea administrației fiscale a unui stat membru de a atribui un număr de identificare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată unei societăți pentru simplul motiv că aceasta nu dispune, în opinia respectivei administrații, de mijloacele materiale, tehnice și financiare pentru a exercita activitatea economică declarată și că titularul părților sociale ale acestei societăți a obținut deja, în repetate rânduri, un asemenea număr pentru societăți care niciodată nu au exercitat efectiv o activitate economică și ale căror părți sociale au fost cesionate la scurt timp după atribuirea numărului respectiv, fără ca administrația fiscală în cauză să fi stabilit, având în vedere elemente obiective, că există indicii serioase care permit să se suspecteze că numărul de identificare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată atribuit va fi utilizat în mod fraudulos. Revine instanței de trimitere sarcina de a aprecia dacă administrația fiscală menționată a furnizat indicii serioase cu privire la existența unui risc de evaziune în cauza principală.
Postat 02 Martie 2016, 06:24 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1033 RON
  • 1 EUR = 4.8347 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON