URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
05 Martie 2020, 16:55

Şeful USR, Dan Barna, îl acuză pe ministrul orădean Marcel Boloş de conflict de interese

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele USR, Dan Barna, l-a acuzat, joi, în Parlament, pe ministrul interimar al Fondurilor Europene, Marcel Boloş (PNL), de conflict de interese, la audierile în comisiile de specialitate. 

După cum se ştie, orădeanul Boloş a fost propus ministru al Fondurilor Europene şi în guvernul desemnat Florin Cîţu, care îşi aşteaptă votul de învestitură. Până la urmă, orădeanul a primit aviz pozitiv în urma audierilor, cu 12 voturi "pentru", cinci "împotrivă" şi cinci abţineri.

"De ce blocaţi două posturi?"

Hotnews.ro scrie că, la audieri, Marcel Boloş a fost luat în primire de şeful USR, deputatul Dan Barna, fost secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene şi fost consultant în domeniu. 

Ceea ce spune liderul USR este că Boloş, deşi e ministru al Fondurilor Europene, şi-a rezervat şi postul de director al Agenţiei de Dezvoltare Nord-Vest, pe care îl ocupa înainte să intre în Guvern. De asemenea, el şi-ar fi rezervat şi un post de director al organismului intermediar Transport din cadrul Ministerului Transporturilor, unde a şi lucrat înainte, arată aceeaşi sursă.

"Asta arată ca un conflict de interse. De ce blocaţi două posturi acum: ADR şi Ministerul Transporturilor?", l-a întrebat Barna pe Boloş.

Potrivit Hotnews.ro, acuzaţiile de conflict de interese se bazează pe faptul că Boloş, ca ministru al Fondurilor Europene, este cel care a conceput noua arhitectură instituţională a sistemului de absorbţie a fondurilor de la Bruxelles pe care le are România de primit în ciclul financiar 2021-2027. Astfel, ministrul a ridicat fosta sa instutuţie, ADR Nord-Vest, de la rangul de organism intermediar în Programul Operaţional Regional la rangul de Autoritate de management în POR, pentru perioada de programare viitoare.

De asemenea, noua arhitectură instituţională concepută de Boloş prevede că organismul intermediar de la Ministerul Transporturilor capătă şi el statut de Autoritate de management, adică va gestiona direct banii europeni pentru autostrăzi, din anul 2021 încolo.

"Apăreţi ca director general, raport de serviciu suspendat. Deci aveţi postul suspendat acolo (n.r. - la ADR Nord-Vest). În momentul când aţi propus modificarea de sistem, aţi semnat memorandumul, premierul Orban a cerut ca acel memorandum să fie semnat de un secretar de stat, vorbind de o scrisoare de la ANI, care vorbea de un conflict de interese - sau poate ne detaliaţi ce scria în acea scrisoare de la ANI. După care dvs spuneţi că nu mai există confluct de ienterse fiindcă a semnat un secretar de stat. Dar e acelaşi document pe care l-aţi înaintat dumneavoastră sub proprie semnătură în Guvern şi regulile Comisiei Europene spun că şi faza de pregătire a documentelor prevede conflict de interese, nu doar că rogi pe cineva să semneze", a spus Barna.

"Nu-s nebun..."

În replică, Marcel Boloş a spus că a primit de la Comisia Europeană un răspuns că nu se află în conflict de interese.

"Pe 27 februarie 2020, m-am adresat Comisiei ca să elimin orice situaţie de conflict de interse în care m-aş afla. Regulamentul nu vorbeşte despre acel conflict de interse despre care vorbiţi. Iată ce spune Comisia: Comisia nu a identificat niciun posibil conflict de interese în situaţia descrisă, cu cele două posturi. Vă spun de răspunsul oficial al Comisiei, că nu-s nebun să pun în dificultate o ţară întreagă cu nişte lucruri care nu se discută. Din punctul de vedere al situaţiei mele personale, nu există conflict de interese", s-a apărat Marcel Boloş.

În plus, Boloş spune că nu el şi-a dorit neapărat descentralizarea Programului Operaţional Regional dintr-un program mare la nivel naţional, gestionat de o Autoritate de Management la Ministerul Fondurilor Europene, în 8 programe mai mici, gestionate de cele 8 ADR la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare a ţării, care vor căpăta statut de autorităţi de management. El a arătat că de fapt Comisia Europeană a cerut această fragmentare a programului.

"Privitor la deciziile de descentralizare, Comisia a cerut pe 15 ianuarie 2020, subiectul a fost discutat încă dinaintea preluării mandatului meu, şi mai spun: indiferent de decizia politică privind arhitectura instituţională, Comisia Europeană nu va mai aproba un program operaţional dedicat intervenţiilor la nivel regional similar celui actual, implementat la nivel naţional, super-centralizat, cu o diversitate de sectoare care exced competenţei Ministerului Dezvoltării Regionale şi nici crearea unui program de anvergura POR-ului actual, care ridică probleme în implementare", a spus Marcel Boloş, potrivit Hotnews.ro.

Şi ridicarea organismului intermediar de la Transporturi la statut de Autoritate de Management, cu program operaţional aferent, tot cerinţa Comisiei Europene ar fi fost, potrivit lui Boloş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Pe
d-l Barna trebuie sa-l credem pe cuvant !Dansul este,,expert'' in fonduri europene.
Postat 07 Martie 2020, 11:20 de nealiniat
Așadar, Boloș nu a conceput nimic și chiar nu s-a implicat în nicio nouă structură instituțională ori concept !?!
O spune singur, recunoscând că-i "paralel" cu cea a impus Comisia Europeană !?! Atunci de ce mai trebuie ministru la "fondurile europene", dacă România nu are niciun cuvânt de spus și primește totul de-a gata ?!?
Postat 05 Martie 2020, 22:11 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON