URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Martie 2020, 16:55

Şeful USR, Dan Barna, îl acuză pe ministrul orădean Marcel Boloş de conflict de interese

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele USR, Dan Barna, l-a acuzat, joi, în Parlament, pe ministrul interimar al Fondurilor Europene, Marcel Boloş (PNL), de conflict de interese, la audierile în comisiile de specialitate. 

După cum se ştie, orădeanul Boloş a fost propus ministru al Fondurilor Europene şi în guvernul desemnat Florin Cîţu, care îşi aşteaptă votul de învestitură. Până la urmă, orădeanul a primit aviz pozitiv în urma audierilor, cu 12 voturi "pentru", cinci "împotrivă" şi cinci abţineri.

"De ce blocaţi două posturi?"

Hotnews.ro scrie că, la audieri, Marcel Boloş a fost luat în primire de şeful USR, deputatul Dan Barna, fost secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene şi fost consultant în domeniu. 

Ceea ce spune liderul USR este că Boloş, deşi e ministru al Fondurilor Europene, şi-a rezervat şi postul de director al Agenţiei de Dezvoltare Nord-Vest, pe care îl ocupa înainte să intre în Guvern. De asemenea, el şi-ar fi rezervat şi un post de director al organismului intermediar Transport din cadrul Ministerului Transporturilor, unde a şi lucrat înainte, arată aceeaşi sursă.

"Asta arată ca un conflict de interse. De ce blocaţi două posturi acum: ADR şi Ministerul Transporturilor?", l-a întrebat Barna pe Boloş.

Potrivit Hotnews.ro, acuzaţiile de conflict de interese se bazează pe faptul că Boloş, ca ministru al Fondurilor Europene, este cel care a conceput noua arhitectură instituţională a sistemului de absorbţie a fondurilor de la Bruxelles pe care le are România de primit în ciclul financiar 2021-2027. Astfel, ministrul a ridicat fosta sa instutuţie, ADR Nord-Vest, de la rangul de organism intermediar în Programul Operaţional Regional la rangul de Autoritate de management în POR, pentru perioada de programare viitoare.

De asemenea, noua arhitectură instituţională concepută de Boloş prevede că organismul intermediar de la Ministerul Transporturilor capătă şi el statut de Autoritate de management, adică va gestiona direct banii europeni pentru autostrăzi, din anul 2021 încolo.

"Apăreţi ca director general, raport de serviciu suspendat. Deci aveţi postul suspendat acolo (n.r. - la ADR Nord-Vest). În momentul când aţi propus modificarea de sistem, aţi semnat memorandumul, premierul Orban a cerut ca acel memorandum să fie semnat de un secretar de stat, vorbind de o scrisoare de la ANI, care vorbea de un conflict de interese - sau poate ne detaliaţi ce scria în acea scrisoare de la ANI. După care dvs spuneţi că nu mai există confluct de ienterse fiindcă a semnat un secretar de stat. Dar e acelaşi document pe care l-aţi înaintat dumneavoastră sub proprie semnătură în Guvern şi regulile Comisiei Europene spun că şi faza de pregătire a documentelor prevede conflict de interese, nu doar că rogi pe cineva să semneze", a spus Barna.

"Nu-s nebun..."

În replică, Marcel Boloş a spus că a primit de la Comisia Europeană un răspuns că nu se află în conflict de interese.

"Pe 27 februarie 2020, m-am adresat Comisiei ca să elimin orice situaţie de conflict de interse în care m-aş afla. Regulamentul nu vorbeşte despre acel conflict de interse despre care vorbiţi. Iată ce spune Comisia: Comisia nu a identificat niciun posibil conflict de interese în situaţia descrisă, cu cele două posturi. Vă spun de răspunsul oficial al Comisiei, că nu-s nebun să pun în dificultate o ţară întreagă cu nişte lucruri care nu se discută. Din punctul de vedere al situaţiei mele personale, nu există conflict de interese", s-a apărat Marcel Boloş.

În plus, Boloş spune că nu el şi-a dorit neapărat descentralizarea Programului Operaţional Regional dintr-un program mare la nivel naţional, gestionat de o Autoritate de Management la Ministerul Fondurilor Europene, în 8 programe mai mici, gestionate de cele 8 ADR la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare a ţării, care vor căpăta statut de autorităţi de management. El a arătat că de fapt Comisia Europeană a cerut această fragmentare a programului.

"Privitor la deciziile de descentralizare, Comisia a cerut pe 15 ianuarie 2020, subiectul a fost discutat încă dinaintea preluării mandatului meu, şi mai spun: indiferent de decizia politică privind arhitectura instituţională, Comisia Europeană nu va mai aproba un program operaţional dedicat intervenţiilor la nivel regional similar celui actual, implementat la nivel naţional, super-centralizat, cu o diversitate de sectoare care exced competenţei Ministerului Dezvoltării Regionale şi nici crearea unui program de anvergura POR-ului actual, care ridică probleme în implementare", a spus Marcel Boloş, potrivit Hotnews.ro.

Şi ridicarea organismului intermediar de la Transporturi la statut de Autoritate de Management, cu program operaţional aferent, tot cerinţa Comisiei Europene ar fi fost, potrivit lui Boloş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Pe
d-l Barna trebuie sa-l credem pe cuvant !Dansul este,,expert'' in fonduri europene.
Postat 07 Martie 2020, 11:20 de nealiniat
Așadar, Boloș nu a conceput nimic și chiar nu s-a implicat în nicio nouă structură instituțională ori concept !?!
O spune singur, recunoscând că-i "paralel" cu cea a impus Comisia Europeană !?! Atunci de ce mai trebuie ministru la "fondurile europene", dacă România nu are niciun cuvânt de spus și primește totul de-a gata ?!?
Postat 05 Martie 2020, 22:11 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON