URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
19 Ianuarie 2022, 19:00

Șantier de iarnă. Constructorii au forat cei 86 de piloți care vor susține pasajul subteran de la Piața Cetate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au finalizat, miercuri, forarea celor 86 de piloți care vor susține pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate din Oradea.

Toarnă beton încălzit

Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, lucrările au fost realizate în proporție de 25% și avansează în ritm susținut. „Odată cu finalizarea procesului de forare a piloților, constructorul continuă lucrările la incinta de palplanșe aferentă rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, pasajul rutier fiind prevăzut cu două rampe”, se menționează în informarea municipalităţii.

În paralel, constructorii continuă lucrările de deviere a rețelelor de utilități din calea viitorului pasaj, printre cele rămase de executat numărându-se rețeaua de canalizare pluvială.

Lucrările se desfășoară cu respectarea normativelor în vigoare pentru șantierele deschise pe timp de iarnă. „În ciuda vremii dificile, constructorul lucrează la zidul de sprijin pentru susținerea trotuarului din dreptul blocului Cicero. Betonul este încălzit pentru a fi respectate normativele din domeniul construcțiilor”, se menționează în comunicat.

Având în vedere amploarea lucrărilor, traficul auto în zonă se desfășoară cu greutate, deviat pe linia de tramvai.

De făcut în 2022

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Dar cu pietonii foști călători din tramvaie cum faceți?
Mă uitam pe planșa... unica dată spre consultare publică și mă întrebam pe unde vor trece călătorii din tramvaie ce doresc să meargă spre Piață? Și viceversa... Vin spre sensurile giratorii? Urcă vreun pasaj suprateran? Se pun semafoare ce vor opri ca și până acum autobuzele și mașinile ce vin dinspre Piață sau merg spre sensul giratoriu?
Postat 21 Ianuarie 2022, 18:17 de Adi_Oradeanul
Nicio lucrare efectuată cu betonări în perioada ianuarie-februarie nu a rezistat.
Istoric vorbind, toate lucrările executate în exterior la temperaturi sub zero grade sunt din start compromise. Cu betonul încălzit cu tot. Cât de superficial și habarnist poți fi ca edil sau constructor, ca să nu îți dai seama că apa caldă (din betonul utilizat), îngheață peste noapte mai repede decât cea rece. Iar asta nu ține de prea multe cunoștințe de chimie, ci de logica scurtării timpului la reacțiile specifice dilatării materialelor. Betonul turnat în aceste condiții va exfolia, iar rezistența pilonilor se va transfera către armături. Adta înseamnă că betonul turnat iarna trebuie să fie mult mai bine armat decât cel folosit vara. În concluzie, lăsând deoparte faptul că toate cheltuielile cresc în mod agresiv astfel, lucrarea ca atate nu va fi conformă în fața oricărei expertize profesionale, alta decât cea comandată într-un mandat liberal.
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:59 de KP
@georgemarian
Chiar asa...betoane incalzite versus armatura in noroi... Nu face Bihoreanul un pustiu de bine sa-l intrebe pe dirigintele de santier la care normativ se incadreaza innoroierea armaturilor metalice anterior incorporarii in beton?!? Daca tot a deschis subiectul ;-)
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:28 de Ioan75
Lucrare profi...
Carcasă de armătură pusă direct pe noroi. Conlucrarea cu betonul cu cât se reduce? Nu putea fi pusă pe niște grinzișoare din lemn? Ceva paleți? Muncești, forezi și la urmă dai cu stângu în dreptul? Atenție la execuție, avem normative.
Postat 20 Ianuarie 2022, 00:23 de georgemarian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON