URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Ianuarie 2022, 19:00

Șantier de iarnă. Constructorii au forat cei 86 de piloți care vor susține pasajul subteran de la Piața Cetate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au finalizat, miercuri, forarea celor 86 de piloți care vor susține pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate din Oradea.

Toarnă beton încălzit

Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, lucrările au fost realizate în proporție de 25% și avansează în ritm susținut. „Odată cu finalizarea procesului de forare a piloților, constructorul continuă lucrările la incinta de palplanșe aferentă rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, pasajul rutier fiind prevăzut cu două rampe”, se menționează în informarea municipalităţii.

În paralel, constructorii continuă lucrările de deviere a rețelelor de utilități din calea viitorului pasaj, printre cele rămase de executat numărându-se rețeaua de canalizare pluvială.

Lucrările se desfășoară cu respectarea normativelor în vigoare pentru șantierele deschise pe timp de iarnă. „În ciuda vremii dificile, constructorul lucrează la zidul de sprijin pentru susținerea trotuarului din dreptul blocului Cicero. Betonul este încălzit pentru a fi respectate normativele din domeniul construcțiilor”, se menționează în comunicat.

Având în vedere amploarea lucrărilor, traficul auto în zonă se desfășoară cu greutate, deviat pe linia de tramvai.

De făcut în 2022

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Dar cu pietonii foști călători din tramvaie cum faceți?
Mă uitam pe planșa... unica dată spre consultare publică și mă întrebam pe unde vor trece călătorii din tramvaie ce doresc să meargă spre Piață? Și viceversa... Vin spre sensurile giratorii? Urcă vreun pasaj suprateran? Se pun semafoare ce vor opri ca și până acum autobuzele și mașinile ce vin dinspre Piață sau merg spre sensul giratoriu?
Postat 21 Ianuarie 2022, 18:17 de Adi_Oradeanul
Nicio lucrare efectuată cu betonări în perioada ianuarie-februarie nu a rezistat.
Istoric vorbind, toate lucrările executate în exterior la temperaturi sub zero grade sunt din start compromise. Cu betonul încălzit cu tot. Cât de superficial și habarnist poți fi ca edil sau constructor, ca să nu îți dai seama că apa caldă (din betonul utilizat), îngheață peste noapte mai repede decât cea rece. Iar asta nu ține de prea multe cunoștințe de chimie, ci de logica scurtării timpului la reacțiile specifice dilatării materialelor. Betonul turnat în aceste condiții va exfolia, iar rezistența pilonilor se va transfera către armături. Adta înseamnă că betonul turnat iarna trebuie să fie mult mai bine armat decât cel folosit vara. În concluzie, lăsând deoparte faptul că toate cheltuielile cresc în mod agresiv astfel, lucrarea ca atate nu va fi conformă în fața oricărei expertize profesionale, alta decât cea comandată într-un mandat liberal.
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:59 de KP
@georgemarian
Chiar asa...betoane incalzite versus armatura in noroi... Nu face Bihoreanul un pustiu de bine sa-l intrebe pe dirigintele de santier la care normativ se incadreaza innoroierea armaturilor metalice anterior incorporarii in beton?!? Daca tot a deschis subiectul ;-)
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:28 de Ioan75
Lucrare profi...
Carcasă de armătură pusă direct pe noroi. Conlucrarea cu betonul cu cât se reduce? Nu putea fi pusă pe niște grinzișoare din lemn? Ceva paleți? Muncești, forezi și la urmă dai cu stângu în dreptul? Atenție la execuție, avem normative.
Postat 20 Ianuarie 2022, 00:23 de georgemarian
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON