URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
19 Ianuarie 2022, 19:00

Șantier de iarnă. Constructorii au forat cei 86 de piloți care vor susține pasajul subteran de la Piața Cetate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au finalizat, miercuri, forarea celor 86 de piloți care vor susține pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate din Oradea.

Toarnă beton încălzit

Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, lucrările au fost realizate în proporție de 25% și avansează în ritm susținut. „Odată cu finalizarea procesului de forare a piloților, constructorul continuă lucrările la incinta de palplanșe aferentă rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, pasajul rutier fiind prevăzut cu două rampe”, se menționează în informarea municipalităţii.

În paralel, constructorii continuă lucrările de deviere a rețelelor de utilități din calea viitorului pasaj, printre cele rămase de executat numărându-se rețeaua de canalizare pluvială.

Lucrările se desfășoară cu respectarea normativelor în vigoare pentru șantierele deschise pe timp de iarnă. „În ciuda vremii dificile, constructorul lucrează la zidul de sprijin pentru susținerea trotuarului din dreptul blocului Cicero. Betonul este încălzit pentru a fi respectate normativele din domeniul construcțiilor”, se menționează în comunicat.

Având în vedere amploarea lucrărilor, traficul auto în zonă se desfășoară cu greutate, deviat pe linia de tramvai.

De făcut în 2022

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Dar cu pietonii foști călători din tramvaie cum faceți?
Mă uitam pe planșa... unica dată spre consultare publică și mă întrebam pe unde vor trece călătorii din tramvaie ce doresc să meargă spre Piață? Și viceversa... Vin spre sensurile giratorii? Urcă vreun pasaj suprateran? Se pun semafoare ce vor opri ca și până acum autobuzele și mașinile ce vin dinspre Piață sau merg spre sensul giratoriu?
Postat 21 Ianuarie 2022, 18:17 de Adi_Oradeanul
Nicio lucrare efectuată cu betonări în perioada ianuarie-februarie nu a rezistat.
Istoric vorbind, toate lucrările executate în exterior la temperaturi sub zero grade sunt din start compromise. Cu betonul încălzit cu tot. Cât de superficial și habarnist poți fi ca edil sau constructor, ca să nu îți dai seama că apa caldă (din betonul utilizat), îngheață peste noapte mai repede decât cea rece. Iar asta nu ține de prea multe cunoștințe de chimie, ci de logica scurtării timpului la reacțiile specifice dilatării materialelor. Betonul turnat în aceste condiții va exfolia, iar rezistența pilonilor se va transfera către armături. Adta înseamnă că betonul turnat iarna trebuie să fie mult mai bine armat decât cel folosit vara. În concluzie, lăsând deoparte faptul că toate cheltuielile cresc în mod agresiv astfel, lucrarea ca atate nu va fi conformă în fața oricărei expertize profesionale, alta decât cea comandată într-un mandat liberal.
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:59 de KP
@georgemarian
Chiar asa...betoane incalzite versus armatura in noroi... Nu face Bihoreanul un pustiu de bine sa-l intrebe pe dirigintele de santier la care normativ se incadreaza innoroierea armaturilor metalice anterior incorporarii in beton?!? Daca tot a deschis subiectul ;-)
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:28 de Ioan75
Lucrare profi...
Carcasă de armătură pusă direct pe noroi. Conlucrarea cu betonul cu cât se reduce? Nu putea fi pusă pe niște grinzișoare din lemn? Ceva paleți? Muncești, forezi și la urmă dai cu stângu în dreptul? Atenție la execuție, avem normative.
Postat 20 Ianuarie 2022, 00:23 de georgemarian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON