URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 22 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici bine nu s-au stins ecourile alegerilor locale, că deja zgomotul picamerelor redevine dominant. Cei care credeau că a venit vremea panseluțelor și a ștaifului să facă bine să citească planurile de viitor ale noului și totodată vechiului primar, Florin Birta.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
19 Ianuarie 2022, 19:00

Șantier de iarnă. Constructorii au forat cei 86 de piloți care vor susține pasajul subteran de la Piața Cetate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au finalizat, miercuri, forarea celor 86 de piloți care vor susține pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate din Oradea.

Toarnă beton încălzit

Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, lucrările au fost realizate în proporție de 25% și avansează în ritm susținut. „Odată cu finalizarea procesului de forare a piloților, constructorul continuă lucrările la incinta de palplanșe aferentă rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, pasajul rutier fiind prevăzut cu două rampe”, se menționează în informarea municipalităţii.

În paralel, constructorii continuă lucrările de deviere a rețelelor de utilități din calea viitorului pasaj, printre cele rămase de executat numărându-se rețeaua de canalizare pluvială.

Lucrările se desfășoară cu respectarea normativelor în vigoare pentru șantierele deschise pe timp de iarnă. „În ciuda vremii dificile, constructorul lucrează la zidul de sprijin pentru susținerea trotuarului din dreptul blocului Cicero. Betonul este încălzit pentru a fi respectate normativele din domeniul construcțiilor”, se menționează în comunicat.

Având în vedere amploarea lucrărilor, traficul auto în zonă se desfășoară cu greutate, deviat pe linia de tramvai.

De făcut în 2022

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Dar cu pietonii foști călători din tramvaie cum faceți?
Mă uitam pe planșa... unica dată spre consultare publică și mă întrebam pe unde vor trece călătorii din tramvaie ce doresc să meargă spre Piață? Și viceversa... Vin spre sensurile giratorii? Urcă vreun pasaj suprateran? Se pun semafoare ce vor opri ca și până acum autobuzele și mașinile ce vin dinspre Piață sau merg spre sensul giratoriu?
Postat 21 Ianuarie 2022, 18:17 de Adi_Oradeanul
Nicio lucrare efectuată cu betonări în perioada ianuarie-februarie nu a rezistat.
Istoric vorbind, toate lucrările executate în exterior la temperaturi sub zero grade sunt din start compromise. Cu betonul încălzit cu tot. Cât de superficial și habarnist poți fi ca edil sau constructor, ca să nu îți dai seama că apa caldă (din betonul utilizat), îngheață peste noapte mai repede decât cea rece. Iar asta nu ține de prea multe cunoștințe de chimie, ci de logica scurtării timpului la reacțiile specifice dilatării materialelor. Betonul turnat în aceste condiții va exfolia, iar rezistența pilonilor se va transfera către armături. Adta înseamnă că betonul turnat iarna trebuie să fie mult mai bine armat decât cel folosit vara. În concluzie, lăsând deoparte faptul că toate cheltuielile cresc în mod agresiv astfel, lucrarea ca atate nu va fi conformă în fața oricărei expertize profesionale, alta decât cea comandată într-un mandat liberal.
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:59 de KP
@georgemarian
Chiar asa...betoane incalzite versus armatura in noroi... Nu face Bihoreanul un pustiu de bine sa-l intrebe pe dirigintele de santier la care normativ se incadreaza innoroierea armaturilor metalice anterior incorporarii in beton?!? Daca tot a deschis subiectul ;-)
Postat 20 Ianuarie 2022, 09:28 de Ioan75
Lucrare profi...
Carcasă de armătură pusă direct pe noroi. Conlucrarea cu betonul cu cât se reduce? Nu putea fi pusă pe niște grinzișoare din lemn? Ceva paleți? Muncești, forezi și la urmă dai cu stângu în dreptul? Atenție la execuție, avem normative.
Postat 20 Ianuarie 2022, 00:23 de georgemarian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6403 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON