URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Acţiunea de săptămâna trecută a transportatorilor, care aproape a paralizat traficul pe centura Oradiei, mi-a relevat încă o dată că protestele împotriva autorităţilor au cumva darul de a se întoarce tot împotriva oamenilor obişnuiţi. Să îi cerţi simbolic pe cei de la Bucureşti blocând vreme de câteva ceasuri traficul în Oradea, la ore de vârf, mi se pare o frecţie mai inutilă decât cea aplicată unui picior protetic.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
15 Noiembrie 2012, 17:46

Salvamontiştii au refăcut marcajele în zonele montane din Bihor

Salvamont-Salvaspeo Bihor a finalizat o amplă campanie de refacere a marcajelor din reţeaua de trasee turistice montane din judeţul Bihor. În unele cazuri acestea au fost înlocuite total, iar în altele doar parţial, astfel încât, potrivit vicepreşedintelui executiv Adrian Marin, la acest moment toate traseele sunt corespunzător semnalizate.

Semne refăcute 

Intervenţiile au fost făcute atât în urma constatărilor făcute de patrulele Salvamont, cât şi în urma sesizărilor din partea turiştilor şi a primăriilor privind lipsa de orientare, dispariţia unor de semne de marcaj, tăbliţe indicatoare şi informative.

"Lucrările au constat în principal în refacerea semnelor de marcaj aplicate pe arbori, schimbarea tăbliţelor indicatoare deteriorate de intemperii, suplimentarea cu tăbliţe indicatoare acolo unde au apărut probleme de orientare, amplasarea unor stâlpi cu indicatoare acolo unde nu mai există arbori, degajarea potecilor de arbori doborâţi de furtună", se arată într-un comunicat transmis de Serviciul Judeţean Salvamont-Salvaspeo Bihor.

Reprezentanţii Salvamont au anunţat şi că amenajările de siguranţă, precum cabluri de sprijin, balustrade din lanţ, amenajări tip via ferrata, au fost completate, remediate, înlocuite şi chiar extinse acolo unde a fost cazul.

Totodată, salvamontiştii anunţă că au anulat din nou marcajele de pe traseele desfiinţate în anii '90, deoarece, iniţial, procedura de acoperire a vopselelor fusese făcută cu voluntari ai Administraţiei Parcului Apuseni, care au folosit vopsele de calitate inferioară, care au fost spălate de ploi şi ninsori.

Trasee noi

De asemenea, în zonele montane din judeţ au apărut patru trasee noi, care leagă arealul complexului de schi "Piatra Grăitoare" de la Băiţa-Vârtop cu unele obiective turistice naturale, acestea fiind de asemenea marcate şi semnalizate corespunzător.

Traseele au ca scop punerea în circuitul public a zonei Cărpinet-Băiţa-Poiana-Criştior, una pitorească şi uşor accesibilă dar mai puţin cunoscută. "Cel mai important punct de atracţie natural este reprezentat de complexul de cascade cunoscut sub numele de Cascada Sf. Treime la care se adaugă complexul monahal Mânăstirea Călugări", se mai arată în informarea Salvamont.

În urma acestei campanii, salvamontiştii au constatat încă o dată că multe dintre marcaje au fost distruse de turişti, fie că a fost vorba de tăierea copacilor marcaţi, dispariţia ori distrugerea parţială a unor indicatoare, vandalizarea acestora, unele fiind folosite drept ţintă de armă de foc.

"În afara de faptul că aceste acţiuni contravin legii şi sunt sancţionabile contravenţional şi chiar penal, cea mai gravă consecinţă o reprezintă pericolul de rătăcire la care sunt expuşi turiştii care abordează traseele respective", avertizează salvamontiştii.

Pe de altă parte, în urmă cu două luni, BIHOREANUL a atras atenţia asupra faptului că traseele turistice din Bihor erau prost evidenţiate. În luna septembrie, un tânăr şi-a pierdut viaţa într-o prăpastie de 100 de metri din Cetăţile Ponorului, după ce a urmat o potecă abruptă, săpată de apă pe versant, care s-a sfârşit brusc, iar dacă zona ar fi fost marcată corespunzător tragedia ar fi putut fi evitată.

Ziarul nostru a prezentat atunci o realitate ignorată atât de amatorii de drumeţii, cât şi de autorităţi: potecile erau prost marcate, iar amenajările care ar fi trebuit să le asigure protecţia erau vechi şi deteriorate. O bună perioadă de timp, autorităţile nu au investit în refacerea lor, ci doar şi-au pasat problema de la una la alta.

Detalii pe această temă, în articolul: Turism pe risc: traseele montane din Bihor sunt pericol public!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Felicitari Salvamont !
Felicitari Salvamont si felicitari mie ca am donat cei 2% din impozit pentru Salvamont. Ar merita de 10 ori mai mult decat am donat!
Postat 16 Noiembrie 2012, 14:37 de eu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.134 RON
  • 1 EUR = 4.925 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON