URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
15 Octombrie 2018, 20:43

Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO)

Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO) EVITAŢI! Lucrările din intersecţia Emanuel vor enerva şoferii cu siguranţă. "Şi aşa este una dintre cele mai aglomerate zone din oraş. Când circulaţia va fi deviată pe străzile înguste din jur va fi şi mai rău", avertizează un taximetrist
Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO) CU OCOLIRE. Pe durata şantierului şoferii care se deplasează dinspre Calea Aradului spre Decebal vor fi obligaţi să ocolească pe strada Iuliu Maniu (1), apoi  să facă stânga pe I.L.Caragiale (2), care va avea sens unic spre strada Primăriei, după care să intre pe Tuberozelor (3) pentru a ajunge în sensul giratoriu înfiinţat la intersecţia bulevardului Decebal cu strada Şt. O. Iosif
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cine are bicicletă să şi-o şteargă de praf, cine nu, să-şi cumpere încălţări comode. E timpul pentru pedalat sau mers pe jos! Din această săptămână, circulaţia maşinilor şi tramvaielor prin centrul Oradiei va fi mult îngreunată.

Contructorii încep reamenajarea liniei de tramvai prin intersecţia bulevardului Decebal cu străzile Primăriei şi Aradului, anunţate acum doi ani şi programate pentru astă-vară. "Se va lucra şi în week-end, dar dacă vin ploile tot va dura o lună - o lună şi jumătate", avertizează viceprimarul Mircea Mălan.

Cartiere fără tramvai!

Mircea Mălan, viceprimar OradeaTramvaiele nu vor mai putea trece prin intersecţia Emanuel, iar cel mai apropiat punct atins de garnituri va fi Parcul 1 Decembrie în zona centrală şi Parcul Liniştii în Rogerius. "Acesta este şi motivul pentru care derulăm această investiţie. Orice avarie apărută la linia de pe strada Primăriei oprea automat circulaţia spre Ioşia şi Rogerius. Nu exista nicio posibilitate de deviere a traficului dinspre Ioşia spre Rogerius pe Decebal sau invers, spre Aradului", explică viceprimarul Mircea Mălan (foto).

Lucrarea pentru reconfigurarea căii de rulare astfel încât să lege cele două cartiere face parte dintr-un proiect ambiţios destinat construirii primei linii de tramvai din Oradea de după căderea comunismului. Lungă de 3,8 kilometri, ea va lega zona Aradului de cartierul Cantemir de-a lungul pârâului Peţa, deservind zona comercială de la marginea oraşului, viitoarea sală polivalentă şi campusul universitar, cu legătură la depoul din strada Atelierelor şi cu ieşire spre Nufărul, în zona statuii lui Dimitrie Cantemir.

Tot proiectul a fost adjudecat prin licitaţie de asocierea producătorului de macazuri Mari-Vila cu constructorul orădean Abed Nego, licenţiat să lucreze în căi ferate, plus proiectantul Aquacons, contra sumei de 69,1 milioane lei, cu termen de execuţie 24 de luni.

Pe rute ocolite

directorul tehnic al OTL, Adrian RevnicPe durata şantierului din zona Emanuel tramvaiele vor fi suplinite de autobuze. "Tramvaiele vor circula doar pe direcţia Emanuil Gojdu - Gara Centrală - Olosig - Rogerius - Borşului. Pe partea afectată de lucrări vor funcţiona două linii de autobuz - T1 şi T2", spune directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic (foto).

În ce priveşte traficul auto, Comisia de circulaţie a municipalităţii a decis joia trecută devierea pe străzile adiacente zonei lucrărilor. Şantierul se va întinde în prima fază de la strada Primăriei până la giraţie inclusiv, urmând să blocheze apoi jumătatea intersecţiei, cea dinspre calea Aradului.

Concret, din această săptămână, şoferii care merg dinspre Aradului spre podul Decebal vor vira la dreapta spre Grădina Zoologică, iar apoi vor face prima la stânga. Parcările amenajate pe partea stângă de la intrarea pe strada Iuliu Maniu vor fi desfiinţate temporar, pentru ca artera să fie extinsă la două benzi. De aici, vor face din nou prima la stânga, pe strada I.L.Caragiale (care va avea sens unic inversat), după care, odată ajunşi în strada Primăriei, vor vira la dreapta pe Tuberozelor (transformată cu sens unic) pentru a intra în bulevardul Decebal printr-o giraţie provizorie. Realizată din structură uşoară, aceasta va fi amenajată la intersecţia cu strada Şt.O. Iosif prin demolarea unei porţiuni din linia de borduri ce delimitează cele două sensuri de circulaţie a tramvaielor.

Ruta va fi urmată, fireşte, şi de şoferii care circulă dinspre Grădina Zoologică ori Primărie către podul Decebal.

Până la 1 decembrie...

Odată deviat traficul, constructorii vor trece la executarea noilor căi de rulare. "Turnarea betonului şi maturizarea lui vor dura 28 de zile. Şina va fi adusă sub formă de prefabricat, se va suda la capete, după care se va turna covor asfaltic", spune directorul tehnic al OTL. Desigur, dacă va ploua, lucrările se vor prelungi proporţional cu timpul necesar pentru întărirea betonului, dar chiar şi aşa Revnic speră să nu depăşească o lună şi jumătate: "Până la 1 decembrie sper să terminăm!".

preşedintele Camerei Taximetriştilor Oradea, Iosif RadAparent rezonabilă, perioada de aşteptare e văzută prost de şoferi "Va fi haos. Tot traficul va fi înghesuit pe străzi înguste", avertizează un taximetrist. La fel crede şi preşedintele Camerei Taximetriştilor, Iosif Rad (foto). "Adevărul e că nu prea poţi evita bulevardul Decebal. Pe strada paralelă, Oneştilor, de când a început şcoala, cozile de maşini se întind dimineaţa de la giraţia care face legătura cu Kaufland până peste podul Sovata, în bulevardul Dacia. Când se vor deschide toate magazinele din Prima Shops şi vor fi locuite toate blocurile noi, va fi dezastru!", estimează Rad.

Lucrare fără finanţare

De altfel, orădenii au reclamat deja demararea lucrărilor după începerea şcolii, când traficul e aglomerat. "Au fost reproşuri pe reţelele de socializare că n-am lucrat în vacanţă. Perfect adevărat, n-am lucrat, dar vacanţa ţine trei luni, iar întreaga lucrare durează 24 de luni. Oricum, nu terminam", răspunde viceprimarul Mălan.

Edilul afirmă că municipalitatea a fost obligată să aştepte după formalităţile specifice proiectelor europene, iar apoi chiar a forţat lucrurile. "Am licitat lucrările şi le-am dat drumul înainte să avem semnat contractul de finanţare, tocmai pentru a începe cât mai repede. Proiectul abia dacă este în faza de evaluare. Dacă stăteam după semnare, care va avea loc anul viitor, începeam abia peste doi ani", explică Mălan.

Vicele spune că lucrările vor fi finanţate la început din bugetul local, urmând să fie decontate din bani europeni printr-un proiect cu finanţare retrospectivă. "Îndeplinim toate condiţiile de eligibilitate şi avem toate şansele să câştigăm finanţarea". Ceea ce ar bine să se şi întâmple, căci altfel investiţia va fi suportată integral din impozitele orădenilor. Şi tracasaţi, şi cu banii luaţi!


ŞANTIER LÂNGĂ ŞANTIER
"Primăria nu vrea să fluidizeze"

Taximetriştii susţin că una dintre cauzele ambuteiajelor o constituie lucrările derulate în paralel. "Sunt atât de multe şantiere încât nu ai pe unde ocoli", spune un şofer.

Potrivit Primăriei, săptămâna trecută erau deschise cam 10 şantiere numai prin Direcţia Tehnică, fără a le pune la socoteală pe cele ale societăţilor subordonate, cum sunt Administraţia Domeniului Public, Compania de Apă şi Termoficare. Între ele, construirea podului Centenarului, a podului peste Peţa din calea Armatei Române, dar şi modernizarea străzilor Balogh Istvan, Caraiman, Corniţelului, Lăcrămioarelor, Şt.O. Iosif.

"Primăria refuză să fluidizeze circulaţia, chiar şi unde poate", acuză preşedintele Camerei Taximetriştilor, Iosif Rad. Deşi şoferii au cerut semafoare la capătul podului Sfântul Ladislau şi la ieşirea din Piaţa Unirii spre strada Avram Iancu, primarul Ilie Bolojan a refuzat. "Teoria domnului Bolojan este că pietonii au întâietate la trecere. Dar se formează cozi de maşini, şoferii îşi pierd răbdarea şi, în timp, vor evita zona centrală", explică Rad.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Din ciclul: "Niste tampiti"!
Niste tampiti edilii staia! acum DUPA inceperea anului scolar cand traficul rutier se dubleaza incep si ei lucrari in mijlocul unor intersectii vitale! Ce au facut toata vara? Au frecat menta si au fost in concedii pe bonuri/tichete bugetate! Nu imi gasesc epitete postabile pentru imbecilii de la pmo si otl. Numai minti idioate de bugetari conduse de un bolovan!
Postat 16 Octombrie 2018, 22:08 de scortosul
!!!
Cum adică cel puțin o luna? Bolojan a zis fix o luna! Bolojan e Mesia pogorată în...Oradea! A mai zis că Podul de de Sena...ptiuu...Petisoara e gata dă 30 octombrie..ete...fleosc! Na, minte omul ca asa face orice liberal! Ba zise ca baga autobuz la temeteu...pai il doare gura sa minta? Ce are...minciuna 1...2...3...4...5...100! Hai cu Bolojanu....da-i cu Bolojanu...ca minte frumos/ Asta e problema că se da greu...jos! Sandule, replica răs plătită!
Postat 15 Octombrie 2018, 21:13 de soricel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON