URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 15 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie a.c. a Curţii Constituţionale, prevede că se poate institui carantina zonală în cazul în care există anumiţi indici care arată că există o răspândire comunitară a epidemiei în anumite zone.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
08 Martie 2016, 11:23

S-a deschis: pasarela rutieră a CNADNR peste liniile CFR din zona Metro a fost dată în folosinţă (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începând de marţi dimineaţă, la doi ani după începerea lucrărilor, şoferii pot circula pe pasarela rutieră construită în zona Metro peste calea ferată, scurtându-şi astfel deplasarea pe şoseaua de centură a Oradiei.

"Suntem în situaţia în care în sfârşit dăm drumul la circulaţie pe acest pasaj. Le mulţumesc tuturor celor implicaţi, de la dl Neaga (n.r. – Narcis Neaga, fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) şi dl. Homor (n.r. – Cătălin Homor, actualul director general al CNADNR) la dl. Cecan (n.r. – Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj) şi dl. Balog (n.r. – Octavian Balog, directorul Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale)", a spus în faţa jurnaliştilor prefectul Claudiu Pop, cel care a inaugurat, practic, lucrarea.

Noua pasarelă face legătura, pe o lungime de 1,78 kilometri, între DN 1 (Calea Clujului) şi zona Metro peste liniile de cale ferată, podul propriu-zis având 75 metri lungime, două benzi de circulaţie pe sens şi o înălţime de 9 metri, astfel încât pe viitor să permită trecerea pe sub el a locomotivelor electrice.  

După speech-urile scurtate de ploaia rece şi căzută în rafale, panglica ce bara trecerea vehiculelor a fost îndepărtată întâi din dreptul intersecţiei cu sens giratoriu din zona Metro, primii şoferi care au traversat podul spre Calea Clujului fiind un clujean cu un Audi, iar apoi un arădean aflat la volanul unui camion cu remorcă. În câteva secunde, dinspre Clujului au trecut pe lângă Metro un bihorean la volanul unui TIR, iar apoi o autoutilitară de 3,5 tone înmatriculată în Ilfov.

Podul a fost deschis circulaţiei după o zi de la ultimele teste, făcute de 8 camioane grele de câte 30 tone care s-au deplasat şi au staţionat în opt puncte diferite pentru a se măsura aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată de SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj şi a costat 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Lucrarea include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, dar a fost amânată pentru că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni pe traseul unei magistrale de apă, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, din acest motiv, recepţia va fi făcută abia în zilele următoare. "Dacă vor fi penalităţi, ele vor fi calculate la momentul respectiv", a precizat prefectul Claudiu Pop, care a insistat că "Guvernul şi-a făcut datoria" faţă de şoferii orădeni şi nu numai.

La fel, şeful Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale, Octavian Balog, a considerat că "lucrarea este o bijuterie", adăugând că CNADNR mai are în derulare încă două investiţii pe şoseaua de centură a Oradiei, o supratraversare cu o bandă de circulaţie pe sens în dreptul străzii Nojoridului, şi o alta, tot cu o bandă pe sens, în dreptul străzii Ciheiului, ambele având ca termen de finalizare data de 14 noiembrie 2016, dar stadiul execuţiei fiind avansat, astfel încât ar fi posibilă darea lor în funcţiune încă în vară.

Cele trei pasarele ale CNADNR se adaugă celor două executate la comanda Primăriei Oradea peste DN 76 Oradea - Deva în capătul cartierului Nufărul şi peste DN 79 Oradea - Arad la capătul cartierului Ioşia. La finalul perioadei de garanţie, CNADNR intenţionează să predea cele trei pasarele Primăriei Oradea, care poate interveni mult mai rapid atât pentru lucrările de deszăpezire şi întreţinere, cât şi pentru cele de reparaţii curente.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0836 RON
  • 1 EUR = 4.8344 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON