URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 02 DECEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În iureşul creat de cifrele tot mai alarmante ale pandemiei a trecut aproape neobservată ideea ministrului Sănătăţii ca pe viitor spitalele să treacă înapoi în subordinea Ministerului. Mai grav decât atât, această idee a fost agreată şi de preşedintele ţării, semn că, după ce lucrurile se vor linişti, vom avea parte de numeroase surprize...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Cum ar putea, oare, o clasă politică, clădită ea însăși pe impostură și mediocritate, să instituie norme și criterii de selecție pe care chiar ea le-ar pica, cu brio? Răspunsul este, totuși, la îndemână: prin simpla transparentizare, pe care o cerem cu toții, și noi, cei din mass-media, și generațiile mai tinere, și Uniunea Europeană, în care ne-am zorit să intrăm, atrași de avantaje, nu de rigori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Zilele trecute am vorbit cu surse din Consiliul Judeţean şi de la una dintre instituţiile subordonate unde personalul va fi înjumătăţit. În aparatul propriu al CJ Bihor, concursurile pentru ocuparea posturilor rămase s-au desfăşurat săptămâna trecută, deocamdată fără să conteste nimeni corectitudinea lor. Dar, dacă ar fi să acuze cineva ceva, ar putea fi chiar noua conducere. O funcţionară a fost prinsă copiind (ceea ce şefii CJ nu au anunţat, şi rău au făcut!), deşi bibliografia de concurs n-a conţinut noţiuni de astrofizică, ci doar normele legale ce reglementează administraţia judeţeană.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Ieşirile publice recente ale arhiepiscopului Tomisului, Teodosie, sunt nişte consecinţe fireşti ale slăbiciunii Statului Român şi a instituţiilor sale în faţa Bisericii Omniprezente Române Cum bine ştim, în România nu se câştigă alegeri fără ajutorul făţiş (şi complet ilegal) al popii din sat, aşa că, odată ajunşi la putere, politicienii tac şi le înghit prelaţilor derapajele, lăsându-i să se transforme în monştri mai presus de orice...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pentru candidații cărui partid intenționați să votați duminică, 6 decembrie, la alegerile parlamentare?














De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Apropierea alegerilor parlamentare impune cunoaşterea rolului şi modului de funcţionare al Parlamentului, precum şi a statutului parlamentarilor ca reprezentanţi ai cetăţenilor. Potrivit Constituţiei, organizarea şi funcţionarea fiecărei Camere se stabilesc prin regulament propriu. Fiecare Cameră îşi alege un birou permanent.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gripa este o boală respiratorie acută determinată de infecţia cu virusuri gripale. Boala afectează căile respiratorii superioare şi/sau inferioare şi este frecvent însoţită de febră, cefalee, dureri musculare şi astenie. Virusurile gripale aparţin familiei Orthomixoviridae, existând 2 genuri, unul care cuprinde virusurile gripale A şi B şi altul care cuprinde virusul gripal C.
08 Martie 2016, 11:23

S-a deschis: pasarela rutieră a CNADNR peste liniile CFR din zona Metro a fost dată în folosinţă (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Începând de marţi dimineaţă, la doi ani după începerea lucrărilor, şoferii pot circula pe pasarela rutieră construită în zona Metro peste calea ferată, scurtându-şi astfel deplasarea pe şoseaua de centură a Oradiei.

"Suntem în situaţia în care în sfârşit dăm drumul la circulaţie pe acest pasaj. Le mulţumesc tuturor celor implicaţi, de la dl Neaga (n.r. – Narcis Neaga, fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) şi dl. Homor (n.r. – Cătălin Homor, actualul director general al CNADNR) la dl. Cecan (n.r. – Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj) şi dl. Balog (n.r. – Octavian Balog, directorul Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale)", a spus în faţa jurnaliştilor prefectul Claudiu Pop, cel care a inaugurat, practic, lucrarea.

Noua pasarelă face legătura, pe o lungime de 1,78 kilometri, între DN 1 (Calea Clujului) şi zona Metro peste liniile de cale ferată, podul propriu-zis având 75 metri lungime, două benzi de circulaţie pe sens şi o înălţime de 9 metri, astfel încât pe viitor să permită trecerea pe sub el a locomotivelor electrice.  

După speech-urile scurtate de ploaia rece şi căzută în rafale, panglica ce bara trecerea vehiculelor a fost îndepărtată întâi din dreptul intersecţiei cu sens giratoriu din zona Metro, primii şoferi care au traversat podul spre Calea Clujului fiind un clujean cu un Audi, iar apoi un arădean aflat la volanul unui camion cu remorcă. În câteva secunde, dinspre Clujului au trecut pe lângă Metro un bihorean la volanul unui TIR, iar apoi o autoutilitară de 3,5 tone înmatriculată în Ilfov.

Podul a fost deschis circulaţiei după o zi de la ultimele teste, făcute de 8 camioane grele de câte 30 tone care s-au deplasat şi au staţionat în opt puncte diferite pentru a se măsura aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată de SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj şi a costat 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Lucrarea include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, dar a fost amânată pentru că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni pe traseul unei magistrale de apă, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, din acest motiv, recepţia va fi făcută abia în zilele următoare. "Dacă vor fi penalităţi, ele vor fi calculate la momentul respectiv", a precizat prefectul Claudiu Pop, care a insistat că "Guvernul şi-a făcut datoria" faţă de şoferii orădeni şi nu numai.

La fel, şeful Secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale, Octavian Balog, a considerat că "lucrarea este o bijuterie", adăugând că CNADNR mai are în derulare încă două investiţii pe şoseaua de centură a Oradiei, o supratraversare cu o bandă de circulaţie pe sens în dreptul străzii Nojoridului, şi o alta, tot cu o bandă pe sens, în dreptul străzii Ciheiului, ambele având ca termen de finalizare data de 14 noiembrie 2016, dar stadiul execuţiei fiind avansat, astfel încât ar fi posibilă darea lor în funcţiune încă în vară.

Cele trei pasarele ale CNADNR se adaugă celor două executate la comanda Primăriei Oradea peste DN 76 Oradea - Deva în capătul cartierului Nufărul şi peste DN 79 Oradea - Arad la capătul cartierului Ioşia. La finalul perioadei de garanţie, CNADNR intenţionează să predea cele trei pasarele Primăriei Oradea, care poate interveni mult mai rapid atât pentru lucrările de deszăpezire şi întreţinere, cât şi pentru cele de reparaţii curente.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0875 RON
  • 1 EUR = 4.8735 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON