URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
16 Ianuarie 2016, 12:22

Reacţie CNADNR după denunţul Inspecţiei în Construcţii: DN 76 Oradea-Beiuş este doar "întreţinut", urmează să fie şi "reabilitat"

După ce BIHOREANUL a dezvăluit că Inspectoratul de Stat în Construcţii a înregistrat la Parchetul Oradea un denunţ penal privitor la modul în care au fost reparaţi cei 50,3 km ai tronsonului Oradea-Beiuş al DN 76, fără nicio autorizaţie şi, implicit, fără ca ISC să poată controla calitatea lucrărilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a dat publicităţi vineri seară un comunicat-replică.

În esenţă, CNADNR afirmă că avea dreptul legal să decidă schimbarea soluţiei tehnice iniţiale, adică reabilitarea şoselei, la fel ca pe toate celelalte tronsoane de-a lungul celor 191 km până la Deva, în favoarea reciclării asfaltului existent, imediat ce a avut loc rezilierea contractului încheiat în urmă cu 4 ani cu firma CCCF din Timişoara, dar lasă să se înţeleagă, în premieră, că soluţia actuală ar fi doar una provizorie.

CNADNR arată că dacă lucrările de reabilitare "necesită existenţa unei autorizaţii de construire şi participarea Inspectoratului de Stat în Construcţii la verificarea calităţii lucrărilor executate", în schimb, "pentru realizarea lucrărilor de întreţinere nu se dispune obţinerea unei autorizaţii de construire", iar inspectorii ISC nu sunt invitaţi "la participarea la faze determinante" ale lucrărilor, deoarece acestea "sunt urmărite de diriginţi de şantier atestaţi de ISC, precum şi de Laboratorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj". 

"Ca urmare, susţinerea Inspectoratului de Stat în Construcţii că s-au executat lucrări la care nu au fost invitaţi şi că acestea n-ar fi fost verificate de către specialişti este eronată", afirmă CNADNR, care acuză ISC "a iniţiat plângere penală fără o documentare prealabilă", pe considerente "neîntemeiate şi nejustificate".

CNADNR afirmă că tronsonul Oradea-Cluj al DN 76 a intrat în administrarea Companiei imediat după rezilierea contractului de reabilitare încheiat cu CCCF Timişoara, iar ulterior n-a făcut decât să pună în siguranţă acest tronson, obiectiv pentru care a organizat o licitaţie la care, însă, s-a prezentat un singur ofertant, după care, la propunerea DRDP Cluj şi în baza unei expertize tehnice s-a trecut la lucrările de "întreţinere periodică prin reciclare în situ", urmând ca într-o viitoare etapă să se reia reabilitarea.

"Practic, rezilierea contractului este echivalentă cu sistarea/întreruperea lucrărilor de reabilitare pe sectorul menţionat, şi nicidecum cu renunţarea la lucrările de reabilitare", susţine CNADNR, adăugând că "lucrările de punere în siguranţă realizate nu afectează restul lucrărilor rămase de executat din proiectul de reabilitare".

Amintim că schimbarea soluţiei tehnice de reabilitare a tronsonului Oradea-Beiuş a însemnat şi pierderea sumei de 37 milioane euro din fonduri europene aferentă proiectului aprobat iniţial, iar reciclarea asfaltului pe acest tronson s-a făcut din bugetul CNADNR, care a pus la bătaie în acest scop 9,1 milioane euro.

Citiţi pe această temă şi articolul: "Drum la Parchet: Repararea DN 76 Oradea-Beiuş a ajuns subiect de anchetă a procurorilor"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
pacat
@horia_simion: Faptul ca la voi nu s-au finalizat lucrarile pe fonduri e doar vina autoritatilor locale! Fondurile sunt praf in ochi doar daca nu sunt gestionate cum trebuie. De ce in Oradea s-a reusit absorptia a 95% din fondurile europene si acesta e un record pe tara? Pentru ca daca exista auoritati competente si care isi dau interesul se poate. La fel cum se putea face drumul Oradea-Beius de la zero din fonduri europene, si nu carpeala pe care au facut-o care isi va arata durabilitatea cel mai probabil la primavara.
Postat 18 Ianuarie 2016, 09:41 de hateretards
apa rece de Beius
Nu stiu ce sa zic, dar beiusean fiind, am luat teapa cu fondurile astea europene. Ma refer la apa rece. Prin 2009 ni se promitea nici mai mult nici mai putin ca noi, beiusenii, vom bea apa plata de munte de la robinet la un pret mai mic decat atunci. Pana la sfarsitul lui 2015, apa plata vax, iar noi am platit pret triplu la aceasi apa din Cris timp de 5 ani. Daca calculam cat s-a platit in plus de beiuseni in acesti ani, suma rezultata era suficienta pentru 10 aductiuni de apa de munte si macar vreo 3 statii de epurare. Deci practic fondurile europene sunt praf in ochi in acest poiect. Beiusenii au platit timp de 5 ani pret triplu pentru aceasi apa si si-au platit practic singuri aductiunea si statia de epurare din banii proprii. Asta e realitatea la Beius cu apa rece.
Postat 18 Ianuarie 2016, 08:30 de horia_simion
postac de serviciu
@shitface: A inteles toata lumea ca trebuie sa postati doar minciuni si tentative de manipulare pe aici, dar te poti opri ca esti cam penibil de multa vreme. Nu exista nici o dovada pentru ceea ce sustii, la fel cum ati lansat si zvonul ca cet-ul nu mai are bani de carbune, la fel cum mintiti si legat de faptul ca bolojan e vizat de dna si multe altele. Faceti toate astea ca asa va dicteaza tovarasii de sus si trebuie sa manance si gura voastra ceva. Deci repet, cand vor exista dovezi care sa sustina ceea ce spui discutam, dar pana atunci poti latra in continuare.
Postat 17 Ianuarie 2016, 20:21 de hateretards
Fonduri pentru retardați !!!
Există încă multă ignoranță în ceea ce privește finanțarea lucrărilor din POR si POS ... în sensul în care fondurile europene sunt considerate ca surse gratuite de bani !!! Gresit, pentru că banii europeni sunt bani publici ... și ai neamțului, și ai spaniolului, și ai românului, etc, etc ... ei rezultă din contribuțiile țărilor membre !!! Mai mult decât atât, per global din banii europeni atrași, cca. 22% reprezintă pentru Oradea decontări din bugetul local pentru co-finanțare, trecând peste aspectul faptului că Oradea va trebui să dea bani mulți înapoi, pentru că a făcut lucrurile de mântuială, cu hei-rup-ul !!! Ca exemplu, din banii orădenilor, nu se regăsesc la așa-zisul drum expres cca. 4.000.000 Euro, dispăruți din peisaj precum măgarul liberal în ceață ... !!! Așa că, nu există bani gratis pentru nimeni pe lumea asta, decât pentru șpăgarii aleși de cei manipulați !!!
Postat 17 Ianuarie 2016, 19:05 de WinDos
pupincuristul lui mang
@Wingoz: Iarasi latri si nu stii de ce? Drumul express a fost facut din fonduri europene spre deosebire de rahatul Oradea-Beius care a fost facut din banii tuturor, desi se putea face tot pe fonduri, si nu a constat doar in macinarea asfaltului si turnarea lui in acelasi loc, deci implicit au fost alte costuri. Banuiesc ca e prea greu pentru nivelul tau redus de inteligenta ca sa intelegi ceva si in afara de a aduce doar critici primite in scris de la tovarasii tai se pare ca nu stii altceva.
Postat 17 Ianuarie 2016, 01:08 de hateretards
si cu milioanele "pierdute"...
,daca acel gunoi de drum e doar "intretinut" sa vina baietii care au hotarat asta, (printre ei si "idependentul" cu carnet rosu - ochelaristul Claudiu Pop) cu bani de acasa, dupa o racorire de cativa ani la beciul domnesc. Daca tot si-au batut joc 6 ani de banii alocati pt. acest drum, sa aiba timp de reflectie intr-un loc umbros si ferit de tentatia imbogatirii.
Postat 16 Ianuarie 2016, 16:13 de TC
!?!
Ținând cont că a costat 1.000.000 Euro per kilometru e scuzabil în comparație cu Aleea lui Bolojan, zis și drum expres, realizat cu 5.000.000 per kilometru !!!
Postat 16 Ianuarie 2016, 13:34 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON