URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mare vâlvă a făcut vestea că România a dat unul din cele patru sisteme Patriot Ucrainei. Dacă nouă ne ardea buza după ele, erau operaționalizate de mult, dar abia acum am reușit să punem în funcțiune a doua baterie. Și nici nu e sigur că cele gata montate chiar sunt pregătite de luptă, că în armia română mereu se vor găsi niște ”majuri” să vândă motorină, să fure niște piese, cum s-a întâmplat de altfel la baza Kogălniceanu sub ochii mirați ai americanilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
22 Mai 2024, 18:07

Primăria Oradea vrea să schimbe prioritatea de trecere prin intersecţia străzilor Ştefan Zweig și Lugojului (FOTO)

Primăria Oradea vrea să schimbe prioritatea de trecere prin intersecţia străzilor Ştefan Zweig și Lugojului (FOTO) foto: Google Maps
Primăria Oradea vrea să schimbe prioritatea de trecere prin intersecţia străzilor Ştefan Zweig și Lugojului (FOTO) foto: Google Maps
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea vrea să schimbe prioritatea de trecere prin intersecţia străzilor Ştefan Zweig și Lugojului din cartierul Dimitrie Cantemir.

Modificări de prioritate

Potrivit unui comunicat trimis miercuri de reprezentanții municipalităţii, pe viitor ar urma să aibă prioritate de trecere prin intersecţie participanţii la trafic care circulă se strada Ştefan Zweig, dinspre Piaţa Ţăranilor, cu trecere pe strada Lugojului către Bulevardul Dimitrie Cantemir.

„Prin urmare cei care vin dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir – strada Bistriţei – strada Ştefan Zweig pentru viraj la stânga, ca să intre pe strada Lugojului, vor trebui să acorde prioritate de trecere celor care vin dinspre Piaţa Ţăranilor – strada Ştefan Zweig  – strada Lugojului – Bulevardul Dimitrie Cantemir”, se menţionează în informarea Primăriei Oradea.

Schimbarea actualei priorităţi de trecere prin intersecţie a fost aprobată miercuri de Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei Oradea. Aceasta va intra însă în vigoare de la o dată ulterioară.

„Aplicarea priorităţii se va face după obţinerea avizului Poliţiei Rutiere”, a transmis Primăria.

Atenţie, noi lucrări!

Tot miercuri, reprezentanţii Comisiei de circulaţie au avizat lucrările de înlocuire a reţelelor de termoficare, care vor avea loc în cartierul Rogerius începând din 27 mai.

Săpăturile, finanţate în cadrul celei de a III-a etape a proiectului de "Reabilitare a sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Oradea pe perioada 2009 – 2028", vor avea loc în zona străzii Sportului, pe tronsonul delimitat de străzile Olimpiadei şi Păcii (foto jos).

Lucrările la reţele se vor desfăşura, timp de o lună, în intervalul 27 mai – 26 iunie.

"Pe perioada lucrărilor, circulaţia va fi îngreunată, fără a fi însă închisă", a subliniat Primăria.

Pregătiri de triatlon

În cadrul aceleiaşi şedinţe, membrii Comisiei de circulaţie au aprobat restricţiile de trafic care vor fi aplicate pe 8 iunie cu ocazia desfăşurării concursului de triatlon "X – Man România". Și-au anunţat participarea circa 600 de competitori din 15 ţări.

Comisia de circulaţie a aprobat desfăşurarea probei de alergare, cu închiderea circulaţiei între orele 10:00 – 22:30, pe un traseu cuprins între podurile Centenarului şi Intelectualilor (foto jos).

Proba de alergare se va desfăşura pe direcţia Piaţa Ferdinand, strada Ady Endre, malul Crişului Repede, strada Emilian Mircea Chitul, cu întoarcere în dreptul Centrului de calcul.

De aici, sportivii înscrişi la competiţie vor alerga pe malul Crişului Repede, cu trecere pe lângă restaurantul Dock către Piaţa Ferdinand. Traseul va continua se străzile Iosif Vulcan şi Libertăţii cu întoarcere pe strada Aurel Lazăr, de unde alergătorii vor reveni, pe strada Libertăţii, în Piaţa Ferdinand.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
experimente
Acum o sa fie bine, " bine in ghilimele", la cat de prost sunt reglate semafoarele, coloana de masini va fi pe banda 1 pe Cantemir, plus cand vor avea verde cei de pe fostra Triumfului, sextil Puscariu nu vor putea intra pe Stefan Zweig din cauza benzii 1 blocate de masini. Astia din primarie sunt rau de tot, dar e explicabil cand unul fara permis se ocupa de trafic.. Oricum de cand au reabilitat Nufaru Cantemir e dezastru, teroare semafoare, timpii. E dezastru pentru cei ce vor sa intre pe strada principala, stai de 2-3 poate de 4 ori la rosu la orele de varf. Pe Nufarului niciodata nu erau cozile astea la semafor cum e acum . Toti pietonii se plang de semaforizare. Alt proiect reusit, puteau asfalta si gata, iar pe banii rmaasi din mizeriile incluse in proiect mai asfalta si Stefan sau Matei Corvin. O sa vina imbecilul de sandu2100sa ne ceara argumente, are zeci de argumente de la toti ce scriu aici, dar el o sa ne spuna ca nu avem argumente. Asa sunt si sefii lui din primarie care il platesc sa ne ceara argumente. Vorba aia cine seamna se aduna.
Postat 23 Mai 2024, 19:51 de vasi13
Motivul principal pt care se circula greu prin intersectie...
... e ca e pr*st facuta! In loc sa fie trecerea peste Cantemir si peste liniile de tramvai lina, e cu ,,sarituri/hopuri". 99% dintre soferi franeaza cand vad denivelarile, asa ca se trece cu 5 la ora, asa se reduce cu 70% numarul masinilor care traverseaza. In orele de varf sirul celor care vin de pe Stefan Zweig si de pe Biruintei se intinde pana la Piata Taranilor. Daca se schimba prioritatea cei care vin de pe Cantemir si Stefan Zweig vor bloca intrarea, acolo au loc cel mult zece masini. In final link, uitati-va la poze si veti vedea doi idi*ti care ,,admira" p*rcaria aia de trecere. Felicitari fotografului, a surprins perfect denivelarile! https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ministrul-marcel-bolos-la-oradea-bulevardul-nufarul-cantemir-este-primul-coridor-de-mobilitate-urbana-din-romania-si-un-model-de-urmat-172061.html
Postat 23 Mai 2024, 18:00 de pinonel
Ce cauta Marcel Dragos sef la circulatie?
Dragos nu are permis de conducere dar se ocupa de trafic, se vede!!!! Inca o chestie observata , sagetile de directie desenate pe jos pecasfalt pe benzi sunt facute chiar langa intersectie sau cu masim 50metri. Cand e trafic si coloana cine nu cunoaste zona nu are cum sa vada marcajele de sub masinile oprite in coloana. Sagetile alea ar trebui facute de la distanta mai mare, sau puse suplimentar indicatoare cu directia benzilor. Vezi asta nu vede Dragos ca nu conduce, mici detalii pe care un pieton nu le intelege
Postat 23 Mai 2024, 10:10 de vasi13
Semne. Multe semne!
ii rog pe cei de la comisia vietii sa puna nu unul ci mai multe semne de cedare a prioritatii unul dupa altul acolo... si pe stalpi si desenate pe asfalt.. poate chiar unul cu lumina intermitenta.. caci obisnuinta e mare si se pot produce multe coliziuni.. un singur semn de cedeaza trecerea nu-i suficient pentru a schimba reflexele formate in ani de zile.. Iar daca cumva masura nu se dovedeste buna (desi in general comisia a luat decizii bune in ultimul timp) sa nu le fie rusine sa schimbe la loc..
Postat 22 Mai 2024, 23:15 de TanarSiNelinistit
Dupa ureche
Nu stiu cine a reusit sa scoata asa o prostie, dar nu ma mai mira nimic. Acolo este singurul loc unde poti face stanga din Nufarul pana la Piata mare. Problema nu este care strada va avea prioritate inainte de semafor, ci faptul ca semaforul de traversare a bulevardului Cantemir este prost programat si se formeaza cozi. Cu noua regula m-as mira ca in acea bucla sa nu apara cozi pana in bulevard :) Dar poate sta vreun grangur prin zona si vrea sa treaca mai repede bulevardul :)
Postat 22 Mai 2024, 22:08 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6535 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON