URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 29 NOIEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iohannis nu-l poate suporta pe Ilie Bolojan pentru că este un exemplu negativ. Adică tu să vii și sâmbăta la lucru, când alții abia miercuri ajung la serviciu de la ski, dar și asta numai pentru a avea de unde pleca joi la golf? Pentru președintele României se potrivește perfect bancul acela cu ardeleni care spune că de-aia mănâncă ei ciorba cu dumicați de pâine ca să nu deschidă gura de două ori.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aflat recent în Capitală, discutam la un moment dat cu colegi de breaslă din diferite colțuri de țară, la o cafea, pe terasa hotelului ultracentral ce ne găzduia. Sub ochii noștri se etalau mărcile a trei epoci. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Într-o societate democratică, rolul Parlamentului este unul esențial. În România, Constituția prevede că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hipertensiunea arterială (HTA) este una dintre cele mai răspândite boli cardiovasculare şi reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pentru că afectează arterele şi organe vitale ca inima, rinichii, creierul şi ochii, fiind responsabilă de aproximativ 75% din toate atacurile de cord şi accidentele vasculare.
22 Noiembrie 2022, 12:01

Primăria Oradea a depus cererea de finanţare pentru viitorul terminal intermodal din Episcopia

Primăria Oradea a depus cererea de finanţare pentru viitorul terminal intermodal din Episcopia foto: Alfred Haslinger / Gartner KG
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a depus cererea de finanţare pentru viitorul terminal intermodal din Episcopia.

Un proiect de 73,2 milioane lei

Pentru implementarea rapidă a proiectului construcţia terminalului a fost deja scoasă la licitaţie cu clauză suspensivă pentru suma de 54,2 milioane lei. Termenul limită de depunere a ofertelor este 7 decembrie.

"Primăria Oradea prin Direcţia de Management Proiecte cu Finanţare Internaţională a depus ieri, 21 noiembrie, cererea de finanţare a proiectului "Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier şi feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor", cod SMIS 152507 prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, axa prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient", a transmis marţi Primăria.

Potrivit municipalităţii, valoarea totală a proiectului se ridică la 73,2 milioane lei, din care suma nerambursabilă este de 48,5 milioane lei.

Linii ferate, rampă de încărcare, birouri...

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul prevede construirea a două linii de cale ferată de câte 700 de metri fiecare, care vor fi utilizate pentru încărcarea şi descărcarea mărfurilor care vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal.

Printre lucrările cuprinse în proiect se mai numără construirea unei platforme de beton între cele două linii de cale ferată, a unei clădiri administrative de tip container în care se desfăşoară partea logistică, a unei parcări pentru camioane, dar şi împrejmuirea terminalului intermodal, realizarea iluminatului şi racordul la utilităţi.

"Astfel, municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de mărfuri datorită faptului că este situat în apropiere de Autostrada Transilvania şi viitorul drum expres Oradea-Arad, iar calea ferată Cluj - Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificată şi modernizată. Centrul intermodal va fi conectat printr-un drum de legatură cu E60/DN1", a transmis Primăria care susţine că "prin implementarea proiectului, zona va deveni un puternic nucleu economic la nivelul întregii regiuni Nord - Vest".

"Un rol cheie"

Conform comunicatului, centrul intermodal va avea un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea şi judeţul Bihor şi va asigura transferul mărfurilor în relaţie cu statele din vestul Europei, dar şi cu alte zone din România.

Transportul de mărfuri feroviar este mult mai puţin poluant şi mai ieftin, fiind încurajat la nivel european în raport cu transportul rutier. Totodată, acest proiect contribuie la creşterea competitivităţii economice a companiilor din Oradea şi Bihor deoarece costurile cu transportul mărfurilor vor scădea ca urmarea a construirii acestei facilităţi, mai scriu reprezentanții municipalității.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7043 RON
  • 1 EUR = 4.9266 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON