URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
28 Ianuarie 2022, 11:32

Taxele şi inflaţia! Terminalul intermodal din Episcopia s-a "scumpit" cu 4,8 milioane euro

Lucrările de amenajare a terminalului intermodal din Episcopia s-au scumpit în jumătate de an cu 4,8 milioane euro.

Racordarea la CFR: un milion de euro!

Consiliul Local Oradea a aprobat joi, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, actualizarea valorii lucrărilor din proiectul tehnic al viitorului terminal intermodal.

Potrivit hotărârii adoptate, actualizarea s-a făcut în conformitate cu Ghidul solicitantului prin Programul Operaţional Infrastructură Mare înainte de depunerea de către Primărie a documentaţiei pentru atragerea fondurilor europene.

Concret, conform noilor indicatori tehnico-economici, costurile au crescut cu 4,8 milioane euro, adică la 14,8 milioane euro, faţă de aproape 10 milioane euro cât prevedea o hotărâre similară adoptată de Consiliul Local în urmă cu şase luni.

Conform noului HCL, creşterea costurilor a intervenit ca urmare a adăugării cheltuielilor cu taxele şi lucrările aferente racordării la linia ferată din Episcopia Bihor şi a creşterii explozive a preţurilor materialelor din ultima perioadă.

"Ca să se înţeleagă anvergura acestui proiect, vreau să spun că doar lucrările de racord la linia CFR costă undeva la peste 1 milion de euro", a declarat primarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Cu două linii ferate din şase

Construcţia unui terminal intermodal în zona gării Episcopia este un proiect mai vechi al municipalităţii orădene, ţinut la sertar ani de zile din lipsă de finanţare.

Iniţial municipalitatea orădeană şi-a dorit un proiect de amploare, cu şase linii de cale ferată, platforme de încărcare-descărcare, depozite şi altele.

Ulterior, Primăria a fost obligată să îşi revizuiască planurile, ca urmare a costurilor de circa 25 milioane euro, imposibil de acoperit chiar şi cu finanţare europeană.

În vara anului trecut, proiectul a fost redimensionat la două linii de cale ferată, în limita finanţării de 10 milioane euro, cât spera să atragă prin POIM. Acum, odată cu revizuirea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, valoarea investiţiei a crescut cu 4,8 milioane euro, sumă care va constitui contribuţia Primăriei.

Oradea ca hub logistic

Conducerea municipalităţii îşi doreşte implementarea acestui proiect în speranţa că proximitatea autostrăzii şi amenajarea viitorul terminal Cargo al aeroportului orădean vor transforma Oradea într-un hub logistic.

"Având în vedere că în scurt timp se va începe construcţia terminalului cargo de la Aeroportul Oradea, sperăm ca în cursul acestui an să începem şi construcţia terminalului intermodal, astfel încât Oradea să devină un hub de legătură între transportatorii de mărfuri atât pe cale feroviară şi rutieră, cât şi aeriană", a declarat Florin Birta.

Primarul speră că punerea în funcţiune a terminalului intermodal, care va fi scos la licitaţie cu un termen de predare de doi ani, va da un avânt parcurilor industriale orădene.

Cel puţin în teorie, firmele ar putea să îşi obţină mai uşor materia primă sau să îşi expedieze în străinătate produsele finite.

Proiectul terminalului intermodal ar putea fi implementat pe etape, pornind de la doar două linii de încărcare şi descărcare şi câteva depozite, și urmând să se dezvolte ulterior în funcţie de cererea existentă şi fondurile europene atrase.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Explicațiile venite pe linie de PNL ...
... sunt nu numai penibile cât mai ales tembele. După măscăricii ăștia ... în 2021 am avut o inflație de 48%. Păi, să-i spună asta lui Câțu, președintele lor care ne spunea deunăzi că inflația pe anul trecut nu a fost de 8,6% cât a zis BNR ... ci 2,6% cât s-a actualizat rata înainte a a se ascunde în spatele mediocrității PSD.
Postat 28 Ianuarie 2022, 12:48 de KP
Nimic nou sub soare ...
... la adoptarea oricărei hotărâri "iberale" ce stabilește lucrări publice. Proiectanții sunt precum un kaka de câine mic, peste care trece habarnismul fără efort. Beneficiarii, edili neterminați d.p.v. tehnic, economic și administrativ, aprobă orice kaka din acela mic, pentru că e mai ușor de înghițit precum unul mare. Ce e aia, la acești amatori, o sumă de 4,8 milioane Euro ... în afara acoperirii cu ușurință a diferenței, din mărirea cu 0,1% a impozitului pe proprietăți. Că nu sunt banii lor de acasă, iar orice creștere a valorilor finale înseamnă un procent mai mare de parandărăt.
Postat 28 Ianuarie 2022, 12:42 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON