Primăria Oradea se pregătește să scoală la licitație construcția viitorului terminal intermodal din Episcopia Bihor.
Licitație cu condiții
Procedura de achiziție va fi lansată în iulie cu clauză suspensivă, contractul de execuție urmând să fie semnat doar după atragerea finanțării europene.
„Încercăm să economisim timp pentru a demara lucrările cât mai repede. Cel târziu spre sfârșitul lunii iulie vom demara achiziția lucrărilor. Procedura de achiziție va fi organizată cu clauză suspensivă, contractul urmând să fie semnat după atragerea finanțării europene. În principiu nu ar trebui să întâmpinăm probleme pentru că avem deja banii prealocați”, a declarat pentru BIHOREANUL, directorul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Moș.
Consiliul Local a aprobat joia trecută, cu unanimitate de voturi, depunerea proiectului „Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier și feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor” spre finanțare prin POIM, pe axa prioritară 2 – „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.
Valoarea proiectului este estimată la 14,8 milioane euro, din care finanțarea europeană se ridică la 10 milioane euro, iar diferența de 4,8 milioane euro va fi suportată din bugetul local.
Două linii de tren, clădire, parcare...
După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul prevede construirea a două linii de cale ferată de circa 700 metri fiecare și a unei platforme betonate. Aceste facilități vor fi folosite pentru încărcarea şi descărcarea mărfurilor care vor tranzita terminalul trecând de la transportul pe cale ferată la cel rutier și invers.
În cadrul proiectului va fi amenajată o clădire administrativă și o parcare pentru camioane, întreaga platformă urmând să fie împrejmuită, iluminată și racordată la utilități.
Conducerea municipalității orădene speră ca municipiul să devină un hub logistic având în vedere proximitatea autostrăzii Transilvania, a drumului expres Oradea - Arad și a legăturii feroviare Oradea - Cluj Napoca, linie ce urmează să fie electrificată.
„Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea şi judeţul Bihor şi va asigura transferul mărfurilor în relaţie cu statele din vestul Europei, dar şi cu alte zone din România”, se menționează într-un comunicat al Primăriei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.