URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Octombrie 2012, 19:25

Primăria modernizează 12 străzi din cartierul Tokai, care nu au fost asfaltate niciodată (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Locuitorii de pe 12 străzi din cartierul Tokai vor călca pentru prima dată pe asfalt începând chiar din faţa casei. Lucrările de modernizare a acestora, care cuprind de la realizarea canalizării pluviale până la ridicări la cotă, amenajări de trotuare şi asfaltarea carosabilului, au intrat în linie dreaptă.

"Lucrările la aceste străzi care nu au fost niciodată afaltate au demarat la sfârşitul lunii august şi, deşi aveau un termen de execuţie de patru luni, sperăm să fie finalizate în aproximativ o lună", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, luni, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în teren.

Investiţia, împărţită pe trei loturi de străzi, a fost atribuită prin licitaţie firmelor Drumuri Orăşeneşti şi Gauss Topo. Drumuri Orăşeneşti şi-a atribuit lotul I şi III format din străzile: Aidului, Bega, Odesei, Olarilor, Pandurilor, Recoltei, Scânteia şi Sibiului. Gaus Topo a câştigat licitaţia pentru lotul II, format din străzile: Câmpului, Prepeliţei, Spicului şi Timişoarei.

În prezent toate cele 12 străzi se află într-un stadiu avansat de execuţie. "Lucrările la strada Timişoarei sunt ceva mai în urmă, dar am purtat discuţii cu reprezentanţii firmei Gauss Topo să accelereze ritmul acestora", a spus viceprimarul.

Mirca Mălan a mai adăugat că după finalizarea lucrărilor municipalitatea va căuta soluţii pentru fluidizarea circulaţiei în zonă, prin construcţia unui drum nou, prin spatele Metro, care să lege strada Recoltei de şoseaua de centură din strada Ogorului şi a unei bretele de acces care să lege strada Câmpului de zona Electrometal.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Cartier
SE NUMESTE CARTIERUL MIHAI EMINESCU . O FI REDACTIA PLINA DE MAGHIARI DAR AICI SUNTEM IN ROMANIA ,CONFORMATI-VA!
Postat 23 Octombrie 2012, 10:36 de Cris
scapare cu dedicatie
D-le avocat pardon vitaprimar cand asfaltezi strazi adevarate si schimbi tevile de apa si adaugi pluviale ?tot te lauzi ca ai asfaltat strazi in tokai la tigani dar care au 100 m lungime. Vrem sa stim cand te apuci si asfaltezi strazi adevarate nu alei de 100 msi nr de strazi adevarate care trebuie asfaltat il stii ? acolo trebuie fonduri europene si la inlocuirea de magistrale nu la facut dealuri si PIETE si mai stiu eu ce prostii debiteaza gibonul cu voi impruna
Postat 23 Octombrie 2012, 09:38 de AVOCATUL sa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON