URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 25 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mare vâlvă a făcut vestea că România a dat unul din cele patru sisteme Patriot Ucrainei. Dacă nouă ne ardea buza după ele, erau operaționalizate de mult, dar abia acum am reușit să punem în funcțiune a doua baterie. Și nici nu e sigur că cele gata montate chiar sunt pregătite de luptă, că în armia română mereu se vor găsi niște ”majuri” să vândă motorină, să fure niște piese, cum s-a întâmplat de altfel la baza Kogălniceanu sub ochii mirați ai americanilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
03 Aprilie 2015, 20:27

Prefectura anunţă: CNADNR a stabilit firmele care vor continua lucrările la Autostrada Transilvania în Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Direcţia Achiziţii Publice a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a finalizat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea finalizării tronsoului 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, a anunţat vineri, printr-un comunicat de presă, Prefectura Bihor.

Tronsonul de pe cuprinsul judeţului Bihor are o lungime de 52,250 kilometri şi, conform ultimei raportări a CNADNR, lucrările executate până în urmă cu patru ani de către compania americană Bechtel sunt la un stadiu de circa 50% din totalul celor proiectate. În 2013, ministrul Transporturilor Dan Şova a reziliat contractul cu această companie, căruia statul român i-a plătit în schimb despăgubiri de 38 milioane euro.

Potrivit comunicării Prefecturii, criteriul de atribuire avut în vedere de CNADNR a fost preţul cel mai scăzut, iar licitaţia, începută anul trecut, a fost finalizată prin declararea drept câştigătoare a ofertei făcute de asocierea firmelor Corsan-Corviam Construccion SA & Consinit SRL & Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, la preţul de 701 milioane lei fără TVA, adică peste 157 milioane euro, ceea ce face ca preţul pe kilometru să fie de aproximativ 2,5 milioane euro.

Corsan-Corviam Construccion SA este o companie spaniolă, în timp ce Consinit SRL este înregistrată în judeţul Zalău, Road Consulting & Design Solution SRL în Bucureşti, la fel ca şi Via Design SRL.

Termenul estimat pentru începerea lucrărilor este luna mai a acestui an, după finalizarea perioadei de contestaţii, iar durata estimată a contractului de proiectare şi execuţie lucrări este de 24 luni, la care se adaugă 30 luni perioada de garanţie. Ţinând cont, însă, că urmează o perioadă de contestaţii, în care firmele care au pierdut licitaţia pot ataca decizia CNADNR, există probabilitatea ca finalizarea secţiunii 3 C a Autostrăzii să nu aibă loc la termenul estimat, adică în luna mai a anului 2017.

Citeşte pe această temă şi articolul: "Ministrul Transporturilor: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Stiati ca?
Inspectia de Stat in Constructii a oprit la 02.04.2015 lucrarile la Aeroportul Oradea! Pentru ca: 1. Memoriul tehnic NU este vizat de verificatorul de proiect. 2. Nu exista proiect de urmarire privind comportarea in timp. 3. Breviarul de calcul (dimensionarea stratului rutier) nu este semnat de catre proiectant dar ESTE semnat de ctre verificator - Manu Marian. 4. lipsesc profilele transversale. 5. In listele de cantitati sunt apar drenurile transversale dar in proiect NU. 6. Nu s-a facut studiul geotehnic. 7. Procesele verbale de lucrari ascunse si de receptie calitativa NU sunt semnate de catre proiectant si beneficiar. 8. Cota de sapatura NU este semnata de catre topograf dar sunt semnate de catre dirigintele de santier Sima Mircea. 9. Nu este asigurat nivelul de calitate corespunzator. 10. Nu exista detalii tehnice de executie.
Postat 04 Aprilie 2015, 08:59 de eutanasiu
Sula SPA şi Prefectura !!!
Statul Parlamentar pe Acţiuni, pe numele original România, e foarte decis să facă ce nu a făcut în 25 de ani până acum !!! Impresionant !!!
Postat 04 Aprilie 2015, 08:21 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6535 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON