URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 23 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
A fost o perioadă în care tramvaiul a intrat în dizgrație, nu doar la noi, ci cam peste tot în Europa. Și în Oradea am pierdut linii importante, pentru că e mult mai ușor să tragi un asfalt peste șine decât să deschizi trasee noi, care presupun săpături, traverse, muncă multă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La data de 5 octombrie 2024, Curtea Constituțională a admis o contestație formulată de doi cetățeni și a anulat o Decizie a Biroului Electoral Central prin care se dispusese înregistrarea candidaturii pentru funcția de Președinte al României a doamnei Diana Ivanovici Șoșoacă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Aprilie 2015, 20:27

Prefectura anunţă: CNADNR a stabilit firmele care vor continua lucrările la Autostrada Transilvania în Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Direcţia Achiziţii Publice a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a finalizat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea finalizării tronsoului 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, a anunţat vineri, printr-un comunicat de presă, Prefectura Bihor.

Tronsonul de pe cuprinsul judeţului Bihor are o lungime de 52,250 kilometri şi, conform ultimei raportări a CNADNR, lucrările executate până în urmă cu patru ani de către compania americană Bechtel sunt la un stadiu de circa 50% din totalul celor proiectate. În 2013, ministrul Transporturilor Dan Şova a reziliat contractul cu această companie, căruia statul român i-a plătit în schimb despăgubiri de 38 milioane euro.

Potrivit comunicării Prefecturii, criteriul de atribuire avut în vedere de CNADNR a fost preţul cel mai scăzut, iar licitaţia, începută anul trecut, a fost finalizată prin declararea drept câştigătoare a ofertei făcute de asocierea firmelor Corsan-Corviam Construccion SA & Consinit SRL & Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, la preţul de 701 milioane lei fără TVA, adică peste 157 milioane euro, ceea ce face ca preţul pe kilometru să fie de aproximativ 2,5 milioane euro.

Corsan-Corviam Construccion SA este o companie spaniolă, în timp ce Consinit SRL este înregistrată în judeţul Zalău, Road Consulting & Design Solution SRL în Bucureşti, la fel ca şi Via Design SRL.

Termenul estimat pentru începerea lucrărilor este luna mai a acestui an, după finalizarea perioadei de contestaţii, iar durata estimată a contractului de proiectare şi execuţie lucrări este de 24 luni, la care se adaugă 30 luni perioada de garanţie. Ţinând cont, însă, că urmează o perioadă de contestaţii, în care firmele care au pierdut licitaţia pot ataca decizia CNADNR, există probabilitatea ca finalizarea secţiunii 3 C a Autostrăzii să nu aibă loc la termenul estimat, adică în luna mai a anului 2017.

Citeşte pe această temă şi articolul: "Ministrul Transporturilor: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Stiati ca?
Inspectia de Stat in Constructii a oprit la 02.04.2015 lucrarile la Aeroportul Oradea! Pentru ca: 1. Memoriul tehnic NU este vizat de verificatorul de proiect. 2. Nu exista proiect de urmarire privind comportarea in timp. 3. Breviarul de calcul (dimensionarea stratului rutier) nu este semnat de catre proiectant dar ESTE semnat de ctre verificator - Manu Marian. 4. lipsesc profilele transversale. 5. In listele de cantitati sunt apar drenurile transversale dar in proiect NU. 6. Nu s-a facut studiul geotehnic. 7. Procesele verbale de lucrari ascunse si de receptie calitativa NU sunt semnate de catre proiectant si beneficiar. 8. Cota de sapatura NU este semnata de catre topograf dar sunt semnate de catre dirigintele de santier Sima Mircea. 9. Nu este asigurat nivelul de calitate corespunzator. 10. Nu exista detalii tehnice de executie.
Postat 04 Aprilie 2015, 08:59 de eutanasiu
Sula SPA şi Prefectura !!!
Statul Parlamentar pe Acţiuni, pe numele original România, e foarte decis să facă ce nu a făcut în 25 de ani până acum !!! Impresionant !!!
Postat 04 Aprilie 2015, 08:21 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5973 RON
  • 1 EUR = 4.9731 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON