URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 20 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E lungă şi tristă povestea cu dealul Ciuperca. Un proiect prost, o implementare superficială şi consecinţele nu au întârziat să apară. Sigur, constructorul se va apăra dând vina pe proiectant, iar acesta pe executant. Dar orice inginer cu puţină experienţă şi-ar fi dat seama că e riscant să pui în operă o lucrare cu studiul geo făcut pe genunchi, în birou.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce la Bucureşti pluseriştii înfuriaţi de mazilirea Arhanghelului Vlăduţ ameninţă cu ieşirea de la guvernare şi sunt iluminaţi de revelaţia că Ludovic Orban, până mai ieri personificarea "Ciumei galbene", este de fapt "partener de nădejde", nu ca rockerul Cîţu, cel degrabă vărsător de sânge de om nou nevinovat, în Oradea cele două formaţiuni îşi pregătesc în pace şi armonie, împreună cu UDMR, împărţirea instituţiilor deconcentrate din judeţ.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când l-au numit la Sănătate a doua oară, Vlăduţ a fost asemenea unui ginerică intrat într-o familie mafiotă supraprotectivă cu tânăra mireasă, familie care deţine controlul total asupra vieţii tânărului cuplu, inclusiv asupra aspectelor intime dintre cei doi tineri însurăţei. Doar că în cazul acesta, Sănătatea nu e tinerică deloc, e mai degrabă o hoaşcă rămasă nemăritată până la adânci bătrâneţi, care a uitat vremurile în care era tânără şi frumoasă, şi căreia îi place acum doar să se lase mulsă pervers şi să consume tineri imberbi cu carnea rozulie şi fragedă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Considerați că după vacanța de Paști ar trebui reluate cursurile în şcoli, cu prezență fizică?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Odată cu publicarea deciziei în Monitorul Oficial, nicio persoană nu va putea fi încarcerată până la motivarea hotărârii definitive de condamnare, indiferent dacă vorbim de o decizie în ultim grad de jurisdicţie sau de o sentinţă de primă instanţă neatacată. Ca atare, în viitorul imediat apropiat, nicio sentinţă penală nu va putea fi pronunţată înainte de a fi motivată...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
03 Aprilie 2015, 20:27

Prefectura anunţă: CNADNR a stabilit firmele care vor continua lucrările la Autostrada Transilvania în Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Direcţia Achiziţii Publice a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a finalizat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea finalizării tronsoului 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, a anunţat vineri, printr-un comunicat de presă, Prefectura Bihor.

Tronsonul de pe cuprinsul judeţului Bihor are o lungime de 52,250 kilometri şi, conform ultimei raportări a CNADNR, lucrările executate până în urmă cu patru ani de către compania americană Bechtel sunt la un stadiu de circa 50% din totalul celor proiectate. În 2013, ministrul Transporturilor Dan Şova a reziliat contractul cu această companie, căruia statul român i-a plătit în schimb despăgubiri de 38 milioane euro.

Potrivit comunicării Prefecturii, criteriul de atribuire avut în vedere de CNADNR a fost preţul cel mai scăzut, iar licitaţia, începută anul trecut, a fost finalizată prin declararea drept câştigătoare a ofertei făcute de asocierea firmelor Corsan-Corviam Construccion SA & Consinit SRL & Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, la preţul de 701 milioane lei fără TVA, adică peste 157 milioane euro, ceea ce face ca preţul pe kilometru să fie de aproximativ 2,5 milioane euro.

Corsan-Corviam Construccion SA este o companie spaniolă, în timp ce Consinit SRL este înregistrată în judeţul Zalău, Road Consulting & Design Solution SRL în Bucureşti, la fel ca şi Via Design SRL.

Termenul estimat pentru începerea lucrărilor este luna mai a acestui an, după finalizarea perioadei de contestaţii, iar durata estimată a contractului de proiectare şi execuţie lucrări este de 24 luni, la care se adaugă 30 luni perioada de garanţie. Ţinând cont, însă, că urmează o perioadă de contestaţii, în care firmele care au pierdut licitaţia pot ataca decizia CNADNR, există probabilitatea ca finalizarea secţiunii 3 C a Autostrăzii să nu aibă loc la termenul estimat, adică în luna mai a anului 2017.

Citeşte pe această temă şi articolul: "Ministrul Transporturilor: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Stiati ca?
Inspectia de Stat in Constructii a oprit la 02.04.2015 lucrarile la Aeroportul Oradea! Pentru ca: 1. Memoriul tehnic NU este vizat de verificatorul de proiect. 2. Nu exista proiect de urmarire privind comportarea in timp. 3. Breviarul de calcul (dimensionarea stratului rutier) nu este semnat de catre proiectant dar ESTE semnat de ctre verificator - Manu Marian. 4. lipsesc profilele transversale. 5. In listele de cantitati sunt apar drenurile transversale dar in proiect NU. 6. Nu s-a facut studiul geotehnic. 7. Procesele verbale de lucrari ascunse si de receptie calitativa NU sunt semnate de catre proiectant si beneficiar. 8. Cota de sapatura NU este semnata de catre topograf dar sunt semnate de catre dirigintele de santier Sima Mircea. 9. Nu este asigurat nivelul de calitate corespunzator. 10. Nu exista detalii tehnice de executie.
Postat 04 Aprilie 2015, 08:59 de eutanasiu
Sula SPA şi Prefectura !!!
Statul Parlamentar pe Acţiuni, pe numele original România, e foarte decis să facă ce nu a făcut în 25 de ani până acum !!! Impresionant !!!
Postat 04 Aprilie 2015, 08:21 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0937 RON
  • 1 EUR = 4.9261 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON