Autorităţile din Oradea şi Arad, alături de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, au încheiat un parteneriat pentru realizarea drumului expres dintre cele două localităţi, un proiect mai vechi lăsat în stand-by, până de curând, de decidenţii de la nivel naţional. Valoarea proiectului este estimată la peste 1 miliard de euro.
Prin parteneriat
Consiliul Local Oradea a votat la începutul acestei săptămâni un proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri pentru realizarea obiectivului "Drum expres Arad-Oradea".
"Astfel, s-a aprobat încheierea unui parteneriat între municipiul Oradea, judeţul Bihor, municipiul Arad, judeţul Arad şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea acestei investiţii în programul operaţional naţional specific din exerciţiul financiar european 2021-2027, respectiv mandatarea de către CNAIR a partenerilor pentru implementarea etapei de pregătire a acesteia (actualizare S.F.) în cadrul POIM 2014-2020", se arată într-o informare trimisă, miercuri, de municipalitate.
Detaliile parteneriatului au fost stabilite la finalul săptămânii trecute, când primarul ales Florin Birta şi preşedintele ales al CJ Bihor, Ilie Bolojan, s-au întâlnit cu primarul municipiului Arad şi preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Ulterior, CL Oradea a aprobat finanţarea din bugetul local a cotei ce revine municipiului Oradea, de aproximativ 1.000.000 euro cu TVA inclus, pentru achiziţionarea serviciilor de actualizare a Studiului de Fezabilitate, necesare pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad. "Costul final va fi stabilit după finalizarea procedurii de achiziţie a serviciilor de actualizare a S.F.-ului şi va fi repartizat în mod corespunzător între parteneri (Consiliul Judeţean Bihor, Primăria Oradea, Consiliul Judeţean Arad, Primăria Arad), costurile partenerilor urmând a fi recuperate din fonduri nerambursabile", se mai precizează în comunicatul municipalităţii.
"Profil de autostradă"
Pentru realizarea şoselei, autorităţile locale vor preda SF-ul către CNAIR, care îşi propune să asigure finanţarea necesară prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027.
"Am făcut demersuri pentru a accelera construirea acestui drum expres. Consiliul Judeţean Bihor va face actualizarea Studiului de Fezabilitate, iar apoi proiectul va fi depus spre finanţare la CNAIR, astfel încât, prin realizarea acestui proiect, Oradea va fi legată de Arad printr-un drum cu patru benzi. În felul acesta zona de sud a judeţului va avea condiţii pentru dezvoltare, iar noua şosea va funcţiona şi ca centură ocolitoare a Salontei", a precizat, pe această temă, Ilie Bolojan.
Conform studiilor de trafic, DN 79 Arad-Oradea înregistrează un trafic de autostradă, astfel că, în domeniul infrastructurii rutiere din zona de vest a României, realizarea drumului expres Oradea - Arad a devenit o prioritate.
Drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 km şi profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include şi realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere.
Totodată, acest drum expres ar urma să fie legat de autostrăzile A1 şi A3, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura existentă, respectiv sectorul Oradea-Borş şi Nădlac-Arad-Timişoara.
Drumul va avea un traseu nou, în afara localităţilor, fiind necesare exproprieri pentru a asigura coridorul dintre Oradea şi Arad.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.