URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Iunie 2023, 17:34

Pasaj subteran, în loc de sens giratoriu! Șoferii care vor circula între Oradea și Sântandrei vor traversa drumul dintre centură și autostradă mai ușor

Pasaj subteran, în loc de sens giratoriu! Șoferii care vor circula între Oradea și Sântandrei vor traversa drumul dintre centură și autostradă mai ușor sursa foto CJ Bihor, pasajul subteran este marcat cu galben
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Traficul pe drumul care va lega centura Oradea de Autostrada Transilvania se va desfășura în regim de drum expres, fără nicio oprire sau încetinire, nici măcar în apropierea drumului care leagă orașul, din Ioșia Nord, de comuna Sântandrei.

O intersecție giratorie prevăzută inițial în proiect va fi înlocuită cu un pasaj subteran, astfel că șoferii care se deplasează între Oradea și Sântandrei vor traversa drumul dintre centură și autostradă printr-un pasaj pe sub drumul dintre centură și autostradă.

Între oraș și Sântandrei, pe sub șoseaua dintre centură și autostradă

Inițial, proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania prevedea la intersectarea cu drumul de legătură dintre oraș și comuna Sântandrei o intersecție cu sens giratoriu, însă „conectarea” proiectului derulat în prezent de Strabag la viitorul Drum Expres Oradea - Arad a determinat autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România să ajusteze proiectul prin eliminarea girației la nivel între cele două drumuri și înlocuirea ei cu un pasaj subteran.

Modificarea proiectului a fost adoptată luni, cu unanimitate de voturi, de către aleșii bihorenilor, în condițiile în care parteneri în proiect sunt Primăria Oradea, CNAIR, Asociația Zona Metropolitană Oradea și administrația județeană.

Potrivit protocolului de colaborare aprobat de consilierii județeni, așadar, la intersecția dintre viitorul Drum Expres Oradea - Arad cu drumul de legătură centura Oradea - Autostrada Transilvania și cu drumul de legătură Oradea - Sântandrei (denumit strada Bujac, ce pornește dincolo de Calea Alexandru Cazaban) va fi amenajat un pasaj subteran pe direcția dintre oraș și comuna învecinată.

70% din costuri, plătite de CNAIR

„Soluția cu pasaj va permite ca traficul să se desfășoare normal pe toate aceste drumuri”, a spus președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferință de presă premergătoare reuniunii aleșilor județeni.

În ședință, Bolojan a explicat că pasajul va costa circa 9 milioane lei plus TVA, va avea o lățime de 13 metri și o înălțime de 5 metri, cu două benzi, trotuare și pistă pentru bicicliști.

Din costul total, a spus președintele CJ Bihor ulterior, în ședință, 70% îl va suporta CNAIR prin Direcția de Drumuri și Poduri Cluj, și anume contravaloarea lucrărilor pe terenurile expropriate de Compania de Drumuri, iar diferența de 30% de municipalitatea orădeană, administrația județeană și Asociația Zona Metropolitană Oradea.

De asemenea, Bolojan a precizat că realizarea acestui pasaj nu va afecta darea în funcțiune a drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania la termenul asumat, adică la finele acestui an.

„Odată cu votarea și în ședința Consiliului Local Oradea a acestei modificări, la începutul lunii iulie vom putea semna contractul pentru realizarea acestui pasaj cu Strabag (n.r. – firma care execută și drumul de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania), iar în a doua jumătate a lunii să înceapă lucrările, care se vor finaliza în toamnă”, a spus președintele CJ Bihor.

Bolojan a precizat că pe perioada executării lucrărilor la pasaj, traficul pe strada Bujac, între Ioșia Nord și Sântandrei, va fi deviat lateral pe o distanță „de circa 20-30 metri, pe un traseu improvizat”.

Cel mai important nod rutier

Lucrările vor fi executate, așadar, tot de compania Strabag, care execută drumul de legătură între centura Oradea și Autostrada Transilvania. Acesta are 19,07 km, din care pe 16 km cu profil de autostradă, iar pe 3 km cu profil de drum expres.

Proiectul are o valoare de 545,91 milioane lei, iar termenul de finalizare este luna decembrie a acestui an. Lucrările au început anul trecut în luna aprilie.

Traseul acestui drum pornește de pe centura Oradea din intersecția cu Calea Sântandreiului, unde de asemenea este construit un pasaj, continuând prin spatele gării CFR Ioșia, traversând toate suprafețele de teren și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu opt deschideri, continuând apoi peste Calea Borșului spre Biharia, unde va face joncțiunea cu Autostrada Transilvania.

În spatele gării Ioșia, a precizat Bolojan, va funcționa cel mai important nod rutier din Bihor, deoarece aici se vor interconecta atât drumul de centură dintre Oradea și autostradă, drumul de legătură dintre oraș și Sântandrei, viitorul Inel Rutier Metropolitan, cât și viitorul Drum Expres Oradea - Arad.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Mai ușor se va circula doar în perioadele cu precipitații puține.
În rest ... cu barca. Unii cu motor, alții cu vâsle. Lucrarea mai urmează a fi acceptată de către SNCFR, pentru subtraversarea căii ferate. Iar asta va fi peste vreo 3-4 ani.
Postat 27 Iunie 2023, 08:39 de KP
veste buna, s-a aprobat
chiar e complicat nodul ala, si giratoriu nu e o solutie! Trebuie acolo pasaje, si pe viitor ar putea fie nevoie de mai multe, ca o intersectie de autostrazi.
Postat 26 Iunie 2023, 22:27 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5772 RON
  • 1 EUR = 4.9756 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON