URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Martie 2020, 18:20

OTL reduce cu 10% garniturile scoase pe traseu în timpul zilei pentru a creşte numărul celor puse în mişcare în orele de vârf

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Conducerea OTL va lua măsuri de reaşezare a graficului după care circulă tramvaiele şi autobuzele de pe rutele orădene, dat fiind că operatorul de transport în comun se confruntă cu o reducere drastică a numărului de călători în timpul zilei.

"În urma analizei traficului de călători în Oradea, pe fondul diminuării activităţii operatorilor economici, închiderii unor unităţi de alimentaţie publică şi a sistării cursurilor de învăţământ gimnazial şi universitar, gradul de încărcare a garniturilor a scăzut sub 20%", a declarat, miercuri, pentru BIHOREANUL directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

În acest context, conducerea societăţii de transport a luat decizia diminuării cu 10%, începând de joi dimineaţă, a numărului de tramvaie şi autobuze trimise peste zi pe traseu.

La un parc de 72 de autobuze şi 37 de tramvaie scos pe traseu într-o zi, procentul de 10% înseamnă 7 autobuze şi 4 tramvaie.

Aceste garnituri, retrase peste zi, vor fi trimise suplimentar pe traseu la orele de vârf.

"Având în vedere solicitările firmelor din parcurile industriale orădene de suplimentare a mijloacelor de transport în comun în orele de vârf, am luat decizia ca aceste vehicule să fie alocate suplimentar în intervalul orar 5 - 9 dimineaţa şi 12 - 15 după-amiaza", a spus directorul tehnic.

Revnic a declarat că măsura a fost luată pentru a reduce numărul de călători transportaţi de un tramvai sau autobuz la orele de vârf şi a reduce astfel posibilitatea contaminării cu coronavirus.

"Suplimentarea garniturilor la ore de vârf este menită să le asigure călătorilor condiţii de transport decente şi mai ales în siguranţă", a spus acesta.

Directorul tehnic a afirmat că nu se pune problema suspendării transportului în comun în Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON