URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 03 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.

Orădeni, vi se pregătește ceva! Primăria vrea să desființeze parcările de domiciliu începând de anul viitor

Orădeni, vi se pregătește ceva! Primăria vrea să desființeze parcările de domiciliu începând de anul viitor FACEȚI LICITAȚIE! Șoferii din cartierele aglomerate rămași fără locuri de parcare cer Primăriei să le scoată la licitație tot la trei ani, cum prevede regulamentul. Pentru că nu trebuie să fie parcări pe viață...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Mai ușor îți cumperi un apartament decât îți închiriezi o parcare de domiciliu, pentru că la vânzarea locuinței parcarea aferentă se eliberează și e scoasă din nou la licitație!

Din 2010, când a fost adoptat regulamentul pentru atribuirea parcărilor de domiciliu, norma a rămas bătută în cuie, dar numărul de mașini a explodat. „În Oradea nu se organizează noi proceduri de atribuire a locurilor de parcare o dată la trei ani, așa cum prevede regulamentul parcărilor de domiciliu”, a reproșat Primăriei, la începutul anului, Avocatul Poporului, în urma unei petiții.

BIHOREANUL a aflat că municipalitatea pregătește acum un nou regulament...

Regulament „răblăgit”

Așa cum o mașină nouă devine o rablă, în cei 13 ani de la adoptarea lui prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 448/2010, regulamentul de parcări de domiciliu nu mai face față noilor realități. Dublarea la peste 118.000 a autoturismelor înmatriculate în oraș, mult peste ritmul lent al creșterii numărului de parcări, ajuns la circa 27.000 locuri, bagă zâzanie între șoferi.

Printre altele, regulamentul nu ține cont de persoanele nou-venite în asociațiile de proprietari și care nu au unde își lăsa mașinile, de chiriașii care nu pot cere parcare asociațiilor pentru că nu au domiciliul stabil în zonă, de angajații cu mașini de serviciu, care nu pot pretinde un loc pentru că nu o au în proprietate, și nici de vizitatorii care nu au unde parca fiindcă toate locurile sunt rezervate. Nici de mașinile Pompierilor ori ale Salvării, lăsate în drum pe timpul intervențiilor căci nu au unde să staționeze.

Parcări pe viață

Împărțite în 2010 la buna înțelegere între membrii asociațiilor de proprietari sau prin licitații care au dus și la chirii de 1.600 lei pe an, de zece ori peste taxa normală, locurile de parcare au rămas bătute în cuie. Orădenii care au parcări de domiciliu țin cu dinții de ele, iar nou-veniții își lasă mașinile pe unde pot, pentru că rar se eliberează un loc pe care să-l închirieze.

Un orădean din strada Galileo Galilei, una dintre cele mai înghesuite din cartierul Rogerius, a reclamat Avocatului Poporului că, potrivit regulamentului, „procedurile de atribuire a locurilor de parcare de folosință se vor organiza o dată la trei ani”, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De altfel, locurile atribuite cu peste un deceniu în urmă nu au fost re-licitate de nicio asociație de proprietari din oraș!

„Regulamentul nu prevede încetarea rezervării locurilor atribuite în cazul neorganizării de noi proceduri de atribuire”, a constatat Avocatul Poporului. Convinși de perimarea HCL 448/2010, în luna ianuarie a acestui an juriștii instituției au cerut Primăriei să elaboreze un nou regulament „în sensul clarificării și completării procedurii de atribuire a locurilor de parcare”, pentru a da șanse egale tuturor șoferilor...

„Ar fi o nebunie” 

Contactați de BIHOREANUL, reprezentanții municipalității nu au de gând să pună presiune pe asociațiile de proprietari pentru organizarea de licitații. „În Oradea sunt 900 de asociații și cam 20.000 de parcări de domiciliu atribuite. Ar fi o nebunie să se liciteze tot la trei ani locurile de parcare”, spune șeful Direcției Patrimoniu Imobiliar a Primăriei, Lucian Popa (foto).

Potrivit acestuia, prevederea vizând relicitarea a fost interpretată ca scoasă din context, ea referindu-se doar la locurile de parcare eliberate în acest interval. „Asociațiile de proprietari nu așteaptă să treacă trei ani, ci împart parcările eliberate cât mai repede, pentru că este cerere mare”, spune directorul.

Totuși, Popa recunoaște necesitatea revizuirii regulamentului. „Actualizarea regulamentului este în lucru. Proiectul va fi pus în dezbatere publică înainte de votarea în Consiliul Local”. Cel mai probabil, însă, doar la anul...

Parcare pentru toată lumea 

BIHOREANUL a aflat că Primăria are în vedere schimbarea din temelii a regulamentului actual. Ca să elimine reclamațiile privind ocuparea locurilor de parcare de domiciliu, reclamații care asaltează zilnic Poliția Locală, municipalitatea vrea să le... desființeze!

„În locul parcărilor de domiciliu, unde toată lumea are un loc anume, vrem să înființăm parcări de cvartal, unde pot parca, în baza unei taxe, locuitorii blocurilor din zonă, în funcție de locul găsit liber”, spune primarul Florin Birta (foto).

Primăria vrea să testeze măsura în Nufărul înainte s-o extindă la nivelul orașului. „Avem în plan amenajarea a circa 12 parcări supraetajate, pe structură ușoară, prin proiectul de regenerare urbană. Sigur, nu vor fi făcute toate simultan. Prima, cu 1.000 de locuri, ar putea fi amenajată de anul viitor lângă Colegiul Onisifor Ghibu”, afirmă Birta.

Avantajul măsurii este că locul unui abonat plecat din oraș poate fi ocupat pe principiul „primul venit, primul servit”, ceea ce crește gradul de ocupare a parcării, iar riveranii sau vizitatorii vor avea unde își lăsa mașinile. Pentru aceasta, regulamentul va introduce un abonament de parcare de domiciliu „de zonă” și o prevedere privind parcarea limitată, de câteva ore, poate contra-cost, pentru vizitatori.

Dezavantajul e că nimeni nu va mai avea un loc de parcare garantat, cu riscul ca, în cazul eliberării prea multor abonamente, unii șoferi să rămână pe dinafară. Așa că, în final, soluția reală rămâne tot continuarea construirii de parcări...


„Vom analiza proiectul unui nou regulament de parcări, mai actual. Nu vrem să dăm drumul la un nou sistem de parcări care să fie mai prost decât cel de acum”

primarul Florin Birta


ÎN „EXTINDERE”

2.000

noi locuri de parcare sunt amenajate în fiecare an de municipalitate, dar tot sunt puține


ȘANȚURI PESTE PARCĂRI

„Să nu ne mai amendeze!”

Depășit de realitate, regulamentul de parcări nu are nicio soluție pentru problema șantierelor care ocupă locuri pe durata unor lucrări. Mulți orădeni și-au plătit abonamente de parcare de riveran sau de domiciliu, dar au rămas fără locuri din cauza lucrărilor.

Așa au pățit cei din zona Parcului Magnoliei, unde se amenajează centrul de cartier din Rogerius, cei din zonele Horea și Armatei Române, unde firme angajate de Compania de Apă înlocuiesc conductele de canalizare, și cei din Nufărul, unde Termoficare a început săpăturile pentru trecerea cartierului pe încălzire cu apă geotermală.

„Locul meu de parcare e blocat de săpături. Mi-am căutat altul și am parcat atingând spațiul verde, așa că am luat amendă. Mi-am căutat alt loc, unde am urcat pe trotuar și din nou am luat amendă. La fel au pățit mulți vecini. Nu-i corect! Să nu ne mai amendeze!”, a protestat un orădean din strada Ialomiței.

Poziția Primăriei este, însă, clară. „Dacă locurile sunt dezafectate, șoferii cu parcare de riveran pot lăsa mașinile pe oricare alte trei străzi adiacente. În cazul parcărilor de domiciliu, unde fiecare are locul său, corect ar fi să își primească înapoi taxa de parcare”, declară șeful Direcției Patrimoniu, Lucian Popa.

Potrivit Poliției Locale, problema poate fi rezolvată printr-o mai bună organizare a șantierelor. Cel mai bun exemplu este șantierul din șanțul Cetății, unde locurile de parcare s-au înjumătățit la 50. „Nu merge nimeni să dea amenzi în zonele cu șantier. Polițistul local merge la sesizări că șoferul și-a lăsat mașina pe spațiul verde, că parchează pe trotuar, că blochează drumul... Agentul nu este în măsură să stabilească dacă proprietarul mașinii are loc de parcare și nu îl poate folosi. El constată dacă reclamația se justifică sau nu și ia măsuri”, și-a apărat colegii Samuel Milian.

Potrivit acestuia, pe durata lucrărilor, municipalitatea ar putea acoperi semnele de circulație care interzic parcarea sau staționarea, pentru a nu transforma șoferii în contravenienți.

La fel, Primăria ar putea compensa perioada în care șoferul nu și-a putut folosi parcarea de domiciliu returnându-i banii sau prelungindu-i valabilitatea abonamentului proporțional cu durata în care locul a fost inutilizabil. Dar pentru asta trebuie un nou regulament...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
36 Comentarii
pentru ce plătim?
Eu n-am înțeles pentru ce anume plătesc în sistemul cvartal? Acum plătesc pentru garanția unui loc în fața blocului între 16-7. Are un sens. Pentru zero beneficiul de a parca în fața blocului unde găsesc loc, dacă găsesc, nu avem chiar nici un motiv de a plăti o taxă? Fiți serioși ! Pentru așa ceva parcăm gratis în fața blocului unde stăm. Care e beneficiul? Nu parchează decât riveranii? Și dacă vine cineva care nu stă acolo ce? va parca pe un loc care nu e al nimănui și nimeni nu se va simți să îl reclame, n-are motiv, deci va parca oricine oriunde găsește liber, fix identic cu haosul și mizeria dinainte de 2010. N-are nici un sens !
Postat 13 Septembrie 2023, 19:50 de Alin2019
patinează musca pe creier
Deci la cei vechi în bloc vreți să le luați locul de parcare, că ce să vezi, se fabulează public teoria locului pe viață. Basme nemuritoare ! Aici nu mai e valabil principiul primul venit primul servit, că n-are nu știu ce pilă nou venită loc. Iar când unul e plecat din localitate și e liber locul, brusc iubim principiul primul venit primul servit !
Postat 12 Septembrie 2023, 20:44 de Alin2019
pile
Cică dl primar e adeptul principiului primul venit primul servit. Dar vă contraziceți singur, când cineva e plecat susțineți să fie locul ocupat de altcineva, dar dacă ceva pilă n-are locul dorit, pentru că e nou venit, trebuie mutați cei veniți înainte lui în respectivul loc de domiciliu, ca să i se facă loc? Un nou venit vrea un loc, oricare, nu unul anume ocupat de cineva, nu? Atunci de ce licitații mai des, sunt la 6 luni licitații....subiectul parcări pe viață e o fabulă ! Oricum dacă 1600 lei era o sumă mare o să licitez 16000 pe an și pila voastră tot nu va avea locul dorit cu dedicație. Și există și instanță, nu puteți avea toți țăranii pile peste tot în țară ! Nu e de ajuns că ocupați funcții importante pe nemerit, prin nepotism politic, aveți acum și regulamente cu dedicație, favoritisme nemaivăzute !
Postat 12 Septembrie 2023, 20:26 de Alin2019
soluția
Soluția reală e să nu aibă chiar toți mașină și orice nimeni celebru pile în poliție și Primărie să i se facă regulamente cu dedicație, că vai, n-are pila loc de parcare sau nu-l are fix pe cel dorit. Oricât de prost ai fi, poți realiza că poți să faci parcări noi la infinit, poți să construiești un oraș nou doar cu locuri de parcare, cât timp oricine are minim două rable, și tot imporți rable, și toți își tot cumpără tot mai multe mașini, muncești în zadar. Subiectul parcare pe viață e iar o fabulație, el nu există, e doar o justificare penibilă că n-are pila cuiva loc și trebuie să i se facă. Știe toată lumea că anual se mută oameni, anual mor oameni, ba chiar la 6 luni face asociația licitații, locurile sunt într-o permanentă modificare. Subiectul nu există în realitate, e inventat !
Postat 12 Septembrie 2023, 20:15 de Alin2019
Ce frumos
Primaria creeaza haosul si tot ei vin cu rezolvarea, hmm, well done.
Postat 25 Mai 2023, 17:56 de Maikeltroll
Substratul frustrarii e altul, unii isi permit sa dea mai mult ca altii pe un loc de parcare.
Tot capra vecinului e problema, ancestral si genetic. Sistemul e inechitabil din punct de vedere social. In rest, cu masina vin si alte cheltuieli, nu ti-le permiti: o vinzi. O masina: un loc e o utopie, la fel si echitatea sociala.
Postat 25 Mai 2023, 09:52 de User anonimizat
Șanse egale la un loc de parcare pentru toti
Unii și-au închipuit că locul de parcare este pe viață. Dacă nu era acea persoană care să conteste această situație, probabil că mulți ani de acum încolo lucrurile ar fi rămas la fel. Primăria are obligația să respecte fiecare membru al comunității. Urgent trebuie făcută modificarea propusă de Primărie și pentru care Primăria merită aprecieri.
Postat 25 Mai 2023, 09:11 de Anuta
Vai de noi
Parcare limitata pt vizitatori!???????????? deci mergi la iubita si nu poti sta la ea peste noapte ca e limitata parcarea. Asa e cand viniturile de la coada vacii sunt sefi peste oras, exact ca analfabetul de drop sandu
Postat 25 Mai 2023, 07:02 de Petre93
Adevărul e că se poate mai bine decât cum e acum
Să nu mai vorbim de prețuri, de adresa din talon, din buletin, de chiriași... Eu când vizitez pe cineva, în prezent, unde ar trebui să parchez?
Postat 25 Mai 2023, 06:49 de Vio_427
e bine ca s-a licitat si au crescut pana si la 1600 lei pe an
Dar licitatia aia trebuia reorganizata anual la toate locurile, inclusiv cele deja inchiriate! Ca la pretul din 2010, salariul de acum 13 ani, poate vecinul da mai mult. Nici cand inchiriezi cladirea nu dai chiria odata si o tii blocata pe 15 ani! E greu ca management sa reorganizezi licitatiile anual? Fa un site online, o mica baza de date, si gata, se poate automatiza.
Postat 25 Mai 2023, 00:02 de unu
Felicitări Primăriei pentru măsura propusă.
Foarte bine că Primăria ia o astfel de măsură. Toți cetățenii au dreptul să aibă acces la locurile de parcare. Acestea nu sunt date pe viață, așa cum ar vrea unii, persoane egoiste. Avocatul poporului merită FELICITĂRI pentru măsura corectă, democratică pronunțată. Aștept implementarea măsurii de către autorități.
Postat 24 Mai 2023, 20:16 de unchiuvali
Minciuni, propaganda functioneaza perfect
Cine a spus de 118 mii masini in Oradea? Ciudat ca in Cluj, Timisoara, Iasi sunt vreo 120-130mii de masini. Pana anul trecut in Oradea erau 73mii masini, cum asa brusc au devenit 118mii, ca are interes primaria si vine cu o minciuna sa justifice masurile ce urmeaza. Faceti un calcul real in oras sunt cam 105mii locuite. In fine si minciuna e vorba. Plus odata un sef din primarie imi povestea cum primaria provoaca probleme intr-o zona ca sa poata justifica apoi masurile. De ex nu da autorizatii de constructii, de refacere, la case pe o strada (nu se poate face nimic ani de zile) ca zona sa devina ca o ruina, asa zisa ruina, pentru a le putea demola sau face altceva pe motiv ca zona era in paragina sau arata deplorabil. Sau metoda semaforul, deregleaza intentionat semafore intr-o zona pt a crea ambuteiaje ca sa justifice pasaje sau alte prostii. Primaria nu vrea sa incerce sensuri unice pe strazi majore, doar pt a putea justifica demolari si pasaje scumpe.. Asae si cu cele 118 mii de masini din Oradea, ia cautati sa vedeti cate masini au orasee mai mari ca noi
Postat 24 Mai 2023, 20:01 de Mihaita
Taxă, taxă
Văd că toată lumea face contabilitate,muncim, plătim taxe,dar nu avem voie sa parcăm,alții ne acuză fiindcă avem mașini...muncesc 12 ore pe zi,trebuie sa cer proștilor ce vreau sa fac din munca mea.Nu am unde sa parchez,dau in judecată.Primu servit și la taxe,să plătească taxe doar primul venit La bani toți ,la drepturi doar șmecherii.Daca vreau trei mașini îmi cumpăr 3 mașini,nu avem unde parca,ok,nu mai plătim taxe,din banii de taxe îmi iau garaj privat
Postat 24 Mai 2023, 19:55 de Clujiasi
gigicusasemasinicaciolanis
Ești prea domn sau snob. Ție îți trebuie masina sa mergi pana la magazinul din colț si apoi comentezi ca e trafic ::::::))))))) Dacă ar fi mai puține mașini ai avea și si un transport public performant. Dacă erai 7 secunde mai deștept realizai ca in articol scrie ca primaria are in vedere sa construiască parcări supraetajate sau subterane
Postat 24 Mai 2023, 19:19 de Sandu2100
Petre93
5 secunde dacă erai mai deștept si nu propagandist, realizai ca primaria TESTEAZA , si între timp face parcări subterane sau etajate.
Postat 24 Mai 2023, 18:45 de Sandu2100
@ gigicusasemasinicaciolanis
Du-te ma naibii cu “ai nevoie de 2 masinii cu tot”. Sunt unii care au mama-tata-copilu masina la bloc, au nevoie toti 3 sa mearga cu ele in Lotus. Mai dava-n m928 vostrii cu “avem nevoie toti sa ne deplasam” Da ai nevoie? Atunci plateste in 829- mea de 20 de ori in plus locurile de parcare daca ai 3 masinii pe cap de familie, ca inseamna ca iti permiti si oricum tu nu ai nevoie de “mijloc de transport in comun”!
Postat 24 Mai 2023, 18:31 de Oradea1013
Felicit Primăria pentru măsura propusă !
Foarte bine că Primăria ia o astfel de măsură. Toți cetățenii au dreptul să aibă acces la locurile de parcare. Acestea nu sunt date pe viață, așa cum ar vrea unii, persoane egoiste. Avocatul poporului merită FELICITĂRI pentru măsura corectă, democratică pronunțată. Aștept implementarea măsurii de către autorități.
Postat 24 Mai 2023, 17:44 de unchiuvali
pentru Janos cu prea multe masini.
Janos draga ai uitat un mic aspect al vietii, da avem 2 masini pe la multe familii pentru ca avem nevoie de ele.. dece avem nevoie de ele ?! pentru ca nu avem un transport in comun organizat,nu avem piste de biciclete ( ai incercat sa ajungi cu bicicleta din centru pe calea Clujului in zona Metro sa vezi cu e). Doi la mana, o masina inregistrata in Oradea "produce" impozit pentru primarie estimat in medie 150 de lei pe an...(ca romanul e iubitor de TDI si plateste si peste 200 de lei pe an ) , iar la un calcul simplu matematic (118000 de masini x 150 de lei impozit la o masina = 3.5 milioane de euro . Deci este sau nu primaria multumita ?! Problema mare este ca nu se incearac identificarea si construirea unor parcari supraetajate (mult mai ieftin ca un bloc) pentru ca nu sunt bani, dar pot cu usurinta sa exproprieze pe altii unde sa "construiasca " 20 de locuri de parcare (asfaltand) pe amplasamentul unei foste case asa cum au facut pe Str. Davinci .
Postat 24 Mai 2023, 17:14 de gigicusasemasinicaciolanis
Drop/sandu
Ce spui acolo analfabetule? In unele zone nu exista locuri cu taxa, 4500 din locuri din 6000 in total in Nufaru momentan nu au taxa ,analfabet ce esti. De ce sa plateasca si cei 4500 care parcheaza pe unde apuca. ???Unde stau eu pe o raza de cateva blocuri parcam unde apucam, nu exista parcari. De ce sa platesc pe ceva ce nu exista, analfabet functional, postacul de partid de esti drop sandu.
Postat 24 Mai 2023, 16:33 de Petre93
Prea multe masini
Adevarul este ca sunt prea multe masini deja. Sunt familii care fiecare are masina, isi iau masini ieftine, de peste 10 ani, care si polueaza si apoi se mai si plang ca nu au unde le parca. Ar trebui sa se schimbe legea, sa fie ca si in Japonia. In Japonia nu primesti nr de inmatriculare pentru masina, daca nu ai dovada ca ai un garaj sau un loc de parcare platit.
Postat 24 Mai 2023, 16:12 de Janos
Petre93
Servus ember ::::)))) o secundă trebuia sa fi mai deștept În locul parcărilor de domiciliu, unde toată lumea are un loc anume, vrem să înființăm parcări de cvartal, unde pot parca, în baza unei taxe, locuitorii blocurilor din zonă, în funcție de locul găsit liber”, spune primarul . Primăria vrea să testeze măsura în Nufărul înainte s-o extindă la nivelul orașului. „Avem în plan amenajarea a circa 12 parcări supraetajate.
Postat 24 Mai 2023, 14:44 de Sandu2100
un mare kkt
Ia auzi cum se lauda primaria cu 2000 noi locuri de parcare, doar ca 1900 din ele sunt locuri noi marcate peste locul unde deja parcau masinile. Nu sunt 2000 de locuri adevarat noi, sunt doar cele taxabile, vopsite pe jos, eventual asfalt peste pamant, dar unde erau parcate si pana acum. Acum vor fi taxati absolut toti care au masina, si cei de la case, ca doar vor trebui sa plateasca loc de vizitator cand merg undeva in oras. Alta teapa marca PMO, acum nu taxam 20mii locuri , taxam 120mii de prosti. Taxam dar nu oferi nimic in plus, nu ai garantia ca ai loc sau gasesti loc de mergi unde, doar platesti ca prostul, ca asa i-a tunat prin capul Bolovanului de a face mai multi bani la buget
Postat 24 Mai 2023, 14:06 de adi13
@Petre93
Da, corect. Nu le poate folosi toate 3 odata, eu prost ca am scris asta :))
Postat 24 Mai 2023, 14:02 de Oradea1013
Drop/sandu
Bai ratatule atunci era vb de parcarile etajate, acum e vorba de parcarile de suprafata, analfabet mincinos. Invata sa citesti
Postat 24 Mai 2023, 13:59 de Petre93
@oradea1013
Daca ai 3 masini cum vrei sa le foloseasca simultan pe toate 3???? Doamne doamne
Postat 24 Mai 2023, 13:57 de Petre93
3-4 masini pe apartament
Eu zic ca prima data sa suprataxeze orasu pe aia ce detin la bloc cate 2-3 masinii care efectiv stau parcate degeaba in fata blocurilor si le folosesc doar de duminica, si de sarbatori. In Iosia sunt N cazuri, un proietar cu 2 masinii si una sta efectiv degeaba, dar suntem smecheri avem 2 masini la bloc.
Postat 24 Mai 2023, 13:42 de Oradea1013
Petre93
Tu speri multe ::::)))) alta data sperai ca e peste 2000 de lei parcarea , acum speri 1000-2000.
Postat 24 Mai 2023, 13:09 de Sandu2100
Niste nebuni, pacat ca oradenii is prea prosti sa realizeze gravitatea
Deci au vazut ca au 27mii locuri cu plata si acum vor sa plateasca toti pana la 118mii . Platesti dar nu ai loc asigurat. Cred ca vor plati abonament si cei de la casa. Sper sa-i taxeze oradenii la alegeri. Si cat va fi abonamentul pe an o mie doua mii de lei sa va sature Dumnezeu si pe chelul ala care vine cu ideile astea
Postat 24 Mai 2023, 12:58 de Petre93
Rezolvarea a gasit-o adrian severin acum 6 ani:
„când o lege este încălcată de prea multă lume, înseamnă că legea trebuie schimbată, că nu o să schimbăm poporul”. Ce a zis despre alesii de tot soiul si de la toate nivelurile: Dacă toți sunteți corupți, înseamnă că nimeni nu e corupt.” Chiar asa!
Postat 24 Mai 2023, 11:25 de pinonel
O magarie josnica
O mare teapa!!! E vorba de Nufaru ca din 6000 locuri de parcare doar 1500 sunt cu plsta de domiciliu. Asa vor fi taxati toti cei 6000 pe motiv ca vor putea parca in zona respectiva. Dar nici un avantaj real, nici un loc in plus, doar metoda ordinara de ai putea taxa pe toti. Doar primaria castiga din magaria asta.
Postat 24 Mai 2023, 11:17 de Petre93
Final solution
Parcari la liber, primul venit, primul servit. Fara abonamente, fara sms, fara automate cu 50 bani, fara amenzi, fara politii , fara scandal. Eventual, la impozitul auto, adaugata o taxa de parcare anuala, deh, sa aiba primaria fonduri pentru noi si noi parcari. Locuiesti in Oradea, te costa mai mult decit in teleorman...
Postat 24 Mai 2023, 11:06 de excalibur
Parcari supra-etajate
jos bisericile dintre blocuri si facute parcari supra-etajate in locul lor. va rezolva mare parte din problema.
Postat 24 Mai 2023, 10:29 de TanarSiNelinistit
O noua negandita
Daca in cvartal sunt 3000 de masini si 1000 de parcari, cumpara 2000 abonente de cvartal… cum ii impaci? Discriminezi? Nu oferi un serviciu platit in avans? Sa le faca cu plata toate precun cele albe dar riveranii sa plateasca dupa ce parcheaza ceva modic, care sa ajunga la 2-300 pe an (si pe timp de noapte). Ai parcat. Trimiti sms sau platesti pe o platforma cu cardul si gata. Dar numai dupa ce ai parcat. Vine gogu din alt cartier sau in vizita, plateste mai mult. Simplu, oricum au de la impuneri adresa fiecarui vehicul.
Postat 24 Mai 2023, 10:25 de poiu
Inginer, mon cher
Asa e cind se ocupa de administratie tot felul de neaveniti fara abilitati si fara pregatire. Ingineria are la baza cea mai frumoasa dintre stiinte, fizica. Nu tradeaza, nu pacaleste, o respecti, te respecta. Pe principiul unui calcul simplu, nu poti parca regulamentar 100.000 de vehicule in 20.000 parcari. Fizic e imposibil. Mai mult , din cele 20.000, un procent variabil sunt plecati din localitate, vezi weekend-uri. Aparent, birta&co si-au dat seama de aceasta aberatie intr-un final, desi sunt convins ca, din calculele lor, le-a iesit ca sunt in oradea 80.000 de proprietari de masini netaxati. Nu e intilnirea romanului cu mintea lui de pe urma, e intilnirea cu banii cei de pe urma...Din ciclul: "Noiembrie, ultimul bal"
Postat 24 Mai 2023, 10:07 de excalibur
Degringolada parcărilor, indiferent că sunt de domiciliu sau temporare ...
... este reflecția "în oglindă" a haosului cerebral ce bântuie creierele edililor, consilierilor locali și directorilor primăriei. Ei spun că an de an se realizează câte 2.000 de noi locuri de parcare. Eu nu cred asta, dar să zicem că-i așa ... iar în ultimii 10 ani să spunem au apărut 20.000 de locuri de parcare în tot orașul. Problema e că noile parcări sunt sub nivelul achizițiilor de mașini ... ceea de arată că municipalitatea nu a avut o abordare strategică în acest sens. În loc să inventeze pasaje, subpasaje suprapasaje și alte lucrări de acest fel, ar fi trebuit să se gândească că, sutele de milioane de euro cheltuite astfel, ar fi trebuit băgate în dezvoltarea unui transport public suficient de satisfăcător pentru tot orădeanul, încât să se descurajeze cumpărarea de mașini noi. Autobuse, microbuse, troleibuse ... toate nepoluante, pe trasee deja existente, prin diminuarea traficului auto individual.
Postat 24 Mai 2023, 09:32 de KP
oare asa este ?
Locuim in zona strazii Arrmatei Romane unde e santier de un an de zile iar primaria a taiat copacii si in loc sa lase locuri de parcare 'a plantat"alte borduri pentru alti copaci lucru cu care a 'desfiintat' locuri de parcare unde lasau masinile locatarii . Puteti vedea pe Google Maps cum erau parcate masinile iar dupa marea realizare de bertonare nu mai avem locuri de parcare De ex, str. Mimozei,Coziei, Leonard M. Etc . O alta problema este ca ne lasam masinile pe Armatei Romone (unde gasim loc ) si surpriza primim amenda de parcare .... Multumim Dl. Birta pentru aceste "beneficii" , va rugam nu mai dezvoltai orasul ca faceti mai mult rau decat bine. Aaa...... am uitat , din ce o sa mai traisca firmele de partid abonate la bani.... bani care se intorc la dvs in campania electorala....
Postat 24 Mai 2023, 09:20 de gigicusasemasinicaciolanis
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON