URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Martie 2016, 17:41

În grafic. Constructorul hidroizolează pereţii parcării subterane din Rogerius (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Parcarea subterană din faţa fostei pieţe Rogerius are deja montaţi stâlpii de susţinere şi finalizaţi pereţii exteriori. Potrivit unui comunicat al municipalităţii constructorul a ajuns la faza hidroizolării pereţilor.

"În acest moment, lucrările la parcarea subterană sunt în grafic. Stâlpii de susţinere ai parcării au fost deja montaţi, iar pereţii exteriori de beton monolit au fost turnaţi. Acum se lucrează la hidroizolaţia exterioară a pereţilor parcării şi se toarnă betonul la ultimii pereţi ai acesteia. Totodată, în spatele pereţilor, spaţiul rămas se umple cu pământ compactat", a declarat, potrivit comunicatului, şeful de şantier, Grigore Băinţan.

În perioada următoare, până în luna mai când vor începe săpăturile la tunelul care va lega parcarea de piaţă pe sub linia de tramvai, constructorul va trebui să finalizeze turnarea pardoselilor şi montarea învelitorii prefabricate de peste demisol.

Situată pe amplasamentul actualului platou din faţa Spitalului Municipal Gavril Curteanu, parcarea subterană amenajată de firma Construcţii Bihor va avea 412 locuri, din care 193 la demisol, şi se va întinde pe 5.395 metri pătraţi.

Investiţia, în valoare de 14,3 milioane lei, va fi achitată prin credit furnizor, după modelul parcării supraterane din strada Tribunalului. Altfel spus, cheltuielile vor fi suportate de constructor, care-şi va recupera banii ulterior.

Lucrarea, începută în septembrie 2015, are un termen de execuţie de 11 luni care expiră în luna august.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
senior Zorro
Nu e o problema ideea de a face investiții care pe termen lung aduc un profit direct sau indirect dar un mp de parcare într-un spațiu comercial la subsol are o valoare de construcție de max 500 euro va rog sa analizați d-voastră care-i diferența la prezenta investiție ;
Postat 08 Martie 2016, 08:23 de qxx
qxx
De ce nu faci si un calcul in sens invers..orice investitie se amortizeaza si apoi produce profit in niste ani...hai sa nu fim carcotasi...daca ne tinem ca le avem cu economicul....
Postat 07 Martie 2016, 21:54 de zorro
14.673 euro un loc de parcare
Avem 422 locuri de parcare din care 219 la suprafata ( ele exista si acum ) si pt 193 se face o constructie speciala in valoare de 14.300.000 lei adica cu 65.296 lei bucata D-l Ghilea felicitari sunteti cel mai tare la matematica cu plus pt d-voastra si minus pt restul ; Bravo d-l manager ADP .. aveti cu ce va lauda .. se termina pe credit furnizor adica gratis pt d-vostra o sa platm restul a dl Ghilea
Postat 07 Martie 2016, 12:11 de qxx
Mai windossule
Exista,totusi,vreo lucrare in tara asta la care sa nu mormai...cred ca ai obiectii si la eurotunelul de sub canalul manecii....ai probleme cu fierea....?
Postat 06 Martie 2016, 18:36 de zorro
Ghilea creditează ...
O să ia banii de lucrare doar în următorul mandat, în cazul în care cade la înțelegere cu Ilie de la Primărie !!!
Postat 05 Martie 2016, 22:13 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON