URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 04 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Printre miturile perpetuate la nesfârşit despre poporul nostru drag şi nepereche, cel al îndemânării şi priceperii la treburile practice este în Top 3. Suntem harnici ca nimeni alţii, ne pricepem la orice şi găsim soluţii geniale de evitare a soluţiilor din manuale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
23 Noiembrie 2009, 17:58

Munca în folosul comunităţii (2)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aşa cum am arătat săptămâna trecută, în urma unei legi recent adoptate care transpune o decizie de la sfârşitul anului 2008 a Curţii Constituţionale, aplicarea muncii în folosul comunităţii nu mai este condiţionată de acordul contravenientului. Ca atare, teoretic, orice amendă, dacă este neplătită, poate fi înlocuită cu munca în folosul comunităţii.

Problema care se iveşte este legată însă de modul în care persoana condamnată poate fi constrânsă să şi execute această sancţiune. Întrucât legislaţia nu a fost corectată corespunzător, în ipoteza în care persoana refuză să muncească în folosul comunităţii, această sancţiune este înlocuită cu amenda.

Practic se dă naştere unui cerc vicios, în sensul în care amenzile neplătite se înlocuiesc cu muncă în folosul comunităţii iar, ulterior, în urma refuzului sau neprezentării la muncă a contravenientului, munca în folosul comunităţii se înlocuieşte, din nou, cu amenda.

De aceea, în acest moment în România sancţiunea muncii în folosul comunităţii este inaplicabilă, persoanele sancţionate refuzând pur şi simplu executarea muncii deoarece ştiu că nu realizează venituri în mod legal şi, ca atare, pot scăpa şi fără amendă şi fără muncă.

Problemele nu se opresc, însă, aici. Pentru înlocuirea amenzii cu muncă şi ulterior, pentru înlocuirea din nou a muncii cu amendă, statul român este obligat să suporte cheltuieli însemnate. Astfel, pentru fiecare transformare se formează un dosar la judecătorie. Dintr-o statistică recentă realizată la nivelul Judecătoriei Galaţi, de pildă, doar în primele luni ale acestui an (decizia Curţii este din decembrie 2008) există aproape 3.000 de dosare având ca obiect înlocuirea amenzii cu muncă în folosul comunităţii - încă nu există statistică pentru operaţiunea inversă de înlocuire a muncii cu amendă. Luând doar o medie de 500 de dosare pe judecătorie şi înmulţind cu numărul de judecătorii din România rezultă un număr impresionant de dosare care nu au nicio finalitate!

Practic, statul român cheltuieşte sume de ordinul zecilor de milioane de euro pe an pentru aplicarea unor acte normative care, pe lângă faptul că nu au nicio finalitate, mai şi subminează autoritatea statală, permiţând eludarea dispoziţiilor legale. De aceea, ar trebui meditat asupra posibilităţii reintroducerii în legislaţia noastră a sancţiunii închisorii contravenţionale, fapt care ar presupune modificarea Constituţiei, care, măcar, ar da sens ideii de legalitate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0341 RON
  • 1 EUR = 4.8768 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON