URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Martie 2024, 10:21

Master-planul pentru dezvoltarea economică a zonei Aeroportului din Oradea, aprobat de aleșii bihorenilor. Ce se va putea construi și ce nu?

Master-planul pentru dezvoltarea economică a zonei Aeroportului din Oradea, aprobat de aleșii bihorenilor. Ce se va putea construi și ce nu? foto: aeroportuloradea.ro

Membrii Consiliului Județean Bihor au aprobat la ultima reuniune, desfășurată miercuri, prin vot unanim, master-planul pentru dezvoltarea zonei Aeroportului orădean, document care va sta la baza unui Plan Urbanistic Zonal ce reglementează ce anume se va putea construi și ce nu în vecinătatea aeroportului.

Întins pe 67 pagini și cu 22 de planșe anexate, documentul a fost întocmit de firma de arhitectură Archistuff Studio din Oradea și a fost avizat în prealabil de arhitectul-șef al județului, Ioana Filip, rolul său fiind unul de a elabora propuneri de reglementare care ar deveni norme după ce PUZ-ul va fi aprobat de Consiliul Local Oradea, pe teritoriul căruia se află aeroportul.

Între altele, master-planul include viitoarea linie de tramvai în continuarea celei existente din Calea Aradului până la aeroport, paralelă cu DN 79, organizarea rețelelor stradale, zonificarea funcțională a terenurilor, organizarea urbanistic-arhitecturală și alte reglementări de tip permisiuni - restricții.

Documentul propune utilizări admise pentru așa-numitele zone de mișcare, tehnică și publică a aeroportului, interzice sistematizări pe verticală la înălțimi mai mari de 4 metri în zona de mișcare și respectiv de 25 metri în celelalte două și, de asemenea, prevede că „aspectul exterior al clădirilor va fi de factură modernistă pentru a avea un aspect unitar cu cel al terminalului de pasageri”.

În zona aeroportului, CJ Bihor are o rezervă de teren de 41,96 hectare, menținută ca atare în vederea unor posibile noi dezvoltări pe viitor ale infrastructurii acestuia (de pildă prin construcția de hangare pentru aeronave), și o alta de 4,93 hectare care va fi „zonă de dezvoltare cu caracter terțiar (n.r. – servicii) și comercial în unități de mari dimensiuni”. Pe alte 17,43 hectare este prevăzută o „zonă de servicii și activități industriale cu caracter industrial (industrie nepoluantă”, iar pentru o altă suprafață, de 129,53 hectare aflate în proprietate privată, „zonă locuințe cu regim de înălțime redus”.

Pe baza master-planului urmează să fie elaborat primul PUZ al zonei aeroportului, care va intra în vigoare după ce va fi aprobat de Consiliul Local Oradea, ceea ce ar putea să aibă loc în câteva luni.

Vezi mai jos documentul integral!

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@ivanoave
vad ca ai o obsesie ptr mine, esti cumva Rengle?
Postat 02 Aprilie 2024, 20:41 de unu
Vai @unu, cel mai aeroport din Univers
Vai cat de lingau poti fi, vai ce manager nou, vai ce primar, vai ce Bolojan, vai cel mai cel oras, aeroport. AEROPORT FARA AVIOANE "UNU" , mare prostovan si lingau de partid poti fi. APTOR iti plateste ciorba?
Postat 02 Aprilie 2024, 19:41 de sanduivanov
Județul nu are urbaniști, ci arhitect șef ... ceea ce se vede.
Regulile impuse planului pentru zona aeroportului sunt specifice desenatorilor tehnici care au reușit, în mod neortodox, să prindă o diplomă de arhitect. Dacă era după genul acesta de "meseriaș", atunci piramida din curtea de la Versailles ar fi rămas doar pe o hârtie de șters câteva ferestre pariziene. De ce să nu se realizeze, în zona aeroportului, construcții de înălțimi reduse în stil eclectic, spre exemplu? Doar pentru că niște imitații de urbaniști și arhitecți locali nu vor să-l supere pe Bolojan, cel care știe să tragă pe o hartă doar câteva linii drepte care indică niște hale industriale?
Postat 31 Martie 2024, 08:38 de KP
daca te informezi detaliat iti dai seama cate probleme au rezolvat ultima serie de proiecte ale aeroportului
Se vede ca e manager nou la aeroport, se vede ca e alta administratie la judet, si ultima tura de 3 proiecte ale aeroportului chiar face sens: cu extinderea de 4x a terminalului, inspre cel vechi, cu extinderea pistei ptr eliminarea restrictiilor la aeronave jet regionale, cu elementele de siguranta, capacitatea la flux de imbarcari si plecari, separare schengen/non, balizaj ptr aterizare din ambele directii, unificarea celor 2 platforme de garare a avioanelor ptr îmbarcări Apron 1 si 2. In plus, vazand plansele de la 78-92, suna bine extinderea viitoare cu potential 5-600m a pistei, extindere terminal cargo, extindere suprafete de miscare/cale de rulare paralel cu pista pe toata lungimea ei (desi asta va implica exproprieri ptr extinderea suprafetei detinuta de aeroport) se vede cand e un proiect facut de amatori sau de profesionisti care gandesc 15 ani in viitor, nu doar la avioanele care zboara maine.
Postat 30 Martie 2024, 15:35 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6645 RON
  • 1 EUR = 4.9714 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON