Şoferii care folosesc DN 76 Oradea – Deva mai primesc încă o promisiune referitoare la continuarea lucrărilor de modernizare începute cu mai mult de un deceniu în urmă.
Aflat la Oradea, unde a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier.
De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.
„Fac un apel”
În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.
Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. „În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea”, a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: „Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti”.
În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. „DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia”, a spus Neaga.
Promisiune pentru centură
Directorul general al CNAIR a trebuit să răspundă şi la o întrebare privitoare la şoseaua de centură Beiuş – Ştei, în condiţiile în care aceasta a fost proiectată încă în 2016, iar anul trecut, ministrul Transporturilor din guvernul de atunci (condus de Mihai Tudose), Alexandru Cuc, şi directorul de atunci al CNAIR, Ştefan Ioniţă, promiteau că lucrările vor începe în primăvara acestui an.
Narcis Neaga a făcut o nouă promisiune, şi anume că, de fapt, lucrările vor începe anul viitor. De altfel, nici măcar licitaţia pentru atribuirea lor nu a fost finalizată. „La anul vor începe şi lucrările pentru acest proiect, licitaţia este prevăzută pentru luna ianuarie (n.r. – a anului 2019). În maxim două – trei luni se va termina acest lucru”, a spus actulul şi fostul şef al CNAIR.
Cine ştie, lucrările poate chiar vor începe la anul, pentru că va fi an electoral, dar cine ştie dacă şi când vor fi încheiate...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.