URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Decembrie 2017, 13:45

Finalizarea DN 76 se amână: Compania de drumuri a reziliat contractul Construct Mod pe tronsonul Ştei-Vârfuri pentru că firma este incapabilă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În opt ani, firma orădeană Construct Mod nu a fost în stare să modernizeze 33,3 kilometri ai DN 76 între Ştei şi Vârfuri, conform contractului ce-i fusese atribuit în 2009 de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (acum Compania Naţională de Infrastructură Rutieră din România), astfel că acesta i-a fost reziliat. Urmarea? Finalizarea lucrărilor se amână, din nou, cel puţin cu un an.

Se caută constructor

„La începutul acestei săptămâni, CNAIR a înştiinţat societatea Construct Mod, printr-o adresă trimisă de conducerea centrală a Companiei, asupra rezilierii contractului. Motivul este că firma nu a mobilizat personal şi utilaje pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a tronsonului Ştei - Vârfurile”, a declarat vineri, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Radu Băruţa.

Potrivit acestuia, CNAIR a declanşat deja procedurile pentru organizarea unei licitaţii în urma căreia să desemneze un nou constructor, care să execute lucrările rămase de făcut. „Cel mai probabil, licitaţia pentru noul constructor va avea loc în primăvară”, a explicat Băruţa.

În cazul în care nu se vor prezenta firme interesate să execute lucrările sau rezultatele licitaţiei vor fi contestate, atribuirea contractului poate fi amânată până la finalul verii sau chiar mai mult, aşa încât scenariul cel mai optimist, adică fără nicio contestaţie şi cu reluarea imediată a lucrărilor, ar însemna că acestea vor fi finalizate abia la începutul anului 2020.

Drumar ţepar

BIHOREANUL a semnalat riscul unei noi amânări a finalizării lucrărilor (termenul iniţial expirând în urmă cu aproximativ 6 ani) încă în luna septembrie a acestui an, când a dezvăluit că şantierul a fost „îngheţat” de firma Trameco, angajată de Construct Mod să-i facă treaba.

Parte a grupului Selina, Trameco a fost angajată de Construct Mod în vara anului 2016, când şeful de atunci al CNADNR, Cătălin Homor, şi ministrul Transporturilor, Dan Costescu, l-au ameninţat pe patronul Ovidiu Moldovan cu rezilierea contractului.

Cu spatele la zid, Moldovan l-a convins pe proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, să finalizeze lucrările, care atunci erau la stadiul de 38%. În câteva luni, Trameco a mobilizat pe şantier 120 de utilaje şi 220 de angajaţi, ridicând volumul execuţiei la peste 70%, dar fără a fi plătită de Construct Mod, aşa încât în septembrie a suspendat lucrările.

La acel moment, Ovidiu Moldovan l-a contrazis pe Rus şi spunea că va angaja o altă firmă, „cel mai probabil ARL-Strabag”, ceea ce însă nu s-a mai întâmplat, concomitent Construct Mod dovedindu-se incapabilă să finalizeze lucrările prin forţe proprii. De fapt, la fel ca în toţi cei peste opt ani scurşi de la asumarea contractului pierdut acum...

Citeşte pe aceeaşi temă şi articolul: Ţeapă de drumar: Lucrările pe DN 76, între Ştei şi Vârfuri, s-au oprit din cauza Construct Mod

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cica, firma este incompatibila!
Dintr o gresala impardonabila a fiscului, aceasta firma a intrat in faliment! Aici e incompatibilitatea daca o putem numi asa!
Postat 08 Decembrie 2017, 15:46 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON